AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.900

diff från 320d till 328 e46

Sida 2 av 2
bm
114
bmw36
328 e46
Men kan det vara svänghjulet eller kopplingen? För det är inga problem att växla eller koppla och inget slirande eller något liknande?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag tycker du verkar vara lite väl lokalt förankrad. Det är ju ingen Romresa att åka till Jönköping och konsultera en mekaniker där som arbetar med BMW.

Jag tror det kan vara billigare att lämna in den på en felsöknining istället för att byta delar som kanske inte ens behöver bytas tills du slutligen hittar felet.
bm
114
bmw36
328 e46
Jo men det får nog bli så det enda problemet är att det är minst 1 veckas väntetid!
bm
114
bmw36
328 e46
Jo men det får nog bli så det enda problemet är att det är minst 1 veckas väntetid!
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Rinaldos bilservice i Jönköping har bra rykte bland BMW ägare i trakten
bm
114
bmw36
328 e46
Tänkte också fråga, när jag öppnade kardanen så hade någon annan varit där och hållt på och det ser ut som om de bytt den, och nu undrar jag om det kan vara så att de haft isär kardanen och sedan satt dit den utan att markera tidigare, skulle en obalanserad kardan göra allt detta?
Mvh
bm
114
bmw36
328 e46
Hej!
Problemen verkar lösa sig ett åt taget!
Bytte kardanaxel ännu än gång för att vara säker och bilen blev faktiskt bättre, men inte helt!
Vibrationerna som brukade komma vid redan låga varv tex med hög växel och gas men nu brummar det vääldigt mycket bakifrån vid 75-ca90 ungefär för att sedan avta helt och komma tillbaka vid ca 120-130 sedan försvinner börjar bli väldigt less på bilen. Vad kan det vara?
Ps kändes bättre eller iallafall lite när jag satte på vinterdäck bak brummandet var lika högt men mycket mindre vibrationer alltså har det mesta av vibrationerna försvunnit men inte helt och vid ca 6000rpm brummar det till ordentligt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.