|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Länk Bilen motsvarar precis mina önskemål facelift, nya automaten, den fina ratten och komfortstolar :) Vilka "men" finns? |
|
Tycker att den ser fin ut, och är i mina ögon bra/tillräckligt utrustad. Men... Bilen är uttagen innan 2008-01, vilket medför att den får lite dyrare skatt. Vet dock inte hur stor skillnaden blir... Mvh Håkan |
|
|
Det var ganska få mil för att vara en diesel, kan vara idé att kolla upp extra noga. BMW CS #5206 |
|
|
Snygg färg Face lift mycket fin Icke face lift ett måste m-paket Som förgående talare sa kolla milen |
|
|
Snygg bil. Kolla bilen nogrant, 6500mil är ju sjukt lite mil för en diesel. Säger inte att den är fifflad men i och med att den är svensksåld borde den vara enkel att kolla upp innan köp. Hade inte 08:orna med nya automaten 177hk (och därmed lägre skatt)? har för mig att 163hk slutade tillverkas 06/2007 men kan ha fel... |
|
|
Denna har ju 177hk och nya automaten och skatten är väl hyffsat låg (lite över 3000kr) så man behöver ju inte köra speciellt många mil för att det ska bli bra ekonomi i det hela. ___ //Ulf |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Fick mailsvar från firman som säljer den... Felstavningar och väldigt dåligt formulerat svar, dålig information om bilen bara pladder om :: Mycket finnt bil, nybesiktat och skatta, kom och tittat.. .... Känns som en Pizzabagare som säljer :/ Garanterat backad, med tanke på säljaren tänker jag inte ens undersöka saken vidare. Betalar hellre ett högre pris på en seriös firma (de få som nu finns) :) |
|
Garanterat backad var en ganska stark slutsats baserat på att säljaren stavar dåligt. Bilen är sv.såld, det tar dig 5 minuter att ringa till bilprovningen och kolla vilka mätarställningar den varit inne på. Sen lägger du ytterligare 5 minuter på att besöka närmaste BMW handlare och kollar om de har nån info. Sen kan du konstatera att den är backad. (Vilket jag inte tror den är) ------- //Lövet |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Jag skulle ändå aldrig köpa bil av en "sådan" typ. Sålde en E39 M-sport i veckan, när Pizzabagarna ringde och frågade sista prisset så la jag på luren.. |
| Ja, miltalet är lite väl lågt... Bilen är enligt annonsen nu såld. Hade varit intressant att få veta vad ORY 338 egentligen har rullat... | |
|
INGENTING har lagts fram som tyder på att bilen skulle vara skruvad. Tiden är förbi när varenda diesel rullade 3000 mil per år. Nu är 75% av tjänstebilsförsäljningen diesel, klart det finns bilar med lägre mätarställningar då. ------- //Lövet |
|
| Folk som trådskaparen som drar slutsatser och beslut ang. affäreer baserat på en persons språkkunskaper kommer aldrig lyckas i livet. | |
| Tror TS bör vakta sitt språkbruk - otroligt att inte tråden är raderad ännu.... | |
![]() 1.360 Bruksbil
Tror faktiskt de är de som är mest vaksamma och försiktiga som klarar sig bäst. Okej i vissa fall så kan ju den dumdristige vara den som lyckas bäst, men de fallen är inte så många ;) |
|
Håkan; Skillnaden är 250kr , 2897kr för ORY mot 2647kr för två olika uttagna 2008 borde inte vara en "dealbreaker"=). fagersten; Det är pinsamt hur lite som krävs för att för att du ska gå från att skriva en tråd om en bil till nej den vill jag inte ha för säljaren stavar fel. Det kunde du ha tagit reda på innan du skrev tråden och besparat oss konstiga beskyllningar som du inte har täckning för. Stephan |
|
|
Ingen tvekan om att vi befinner oss i Det Präktiga Landet. Två typer av reaktion på TS kommentarer kring felstavning kan urskiljas ovan: 1) Man feltolkar avsiktligt och visar därmed hur härligt fördomsfri man är 2) Man förmanar och ropar halvbittert på censur Den som kategoriskt väljer bort alla säljare som stavar fel i mail/annonser får in i h-e svårt att hitta en bil överhuvudtaget numera :). Jag gissar att TS känner till detta. Avslutningsvis, för att hålla trådfokus: inga "men", förutom att jag också skulle leta efter en annan bil efter den dialogen... Önskemålen håller jag med om rakt av, även om jag skulle stå ut med sportstolar om allt annat är rätt. |
|
|
Jag har trots allt en viss förståelse för att svårigheter med det svenska språket kan uppfattas som något negativt, jobbar man som säljare eller med kundkommunikation är det viktigt att man är tydlig och enkelt kan göra sig förstod bortom allt tvivel. Likväl är de åsikterna som antyds här skrämmande, det finns inget som talar för att en "sådan typ" som trådskaparen kallade honom skulle vara mindre ärlig än någon som är expert på det svenska språket eller att det skulle finnas några fel på bilen som sådan. Jag tror också de som är vaksamma och försiktiga klarar sig väl, men "fördomsfull" ingår inte i någon av de kategorierna. :) //Bjersér |
|
| Läskig form av rasism :( | |
|
>>Fagersten Du är bara för pinsam!! Skrämmande år 2012 |
|
|
"Tror faktiskt de är de som är mest vaksamma och försiktiga som klarar sig bäst." Jamen, det var ju just det som rekommenderades, bl.a. av andreas_lofgren - det tar några få minuter av ditt liv att snabbt kolla mätarställning m.m. Det måste väl ändå vara bättre sätt att vara försiktig? ---- BMW CS #6212 |
|
| d.fagersten: Bara för att en person talar och stavar perfekt svenska, och är svenska sedan många generationer tillbaka, innebär det inte att denne är reko. Du kan bli minst lika lurad, om inte mer, av denne person. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.