|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena! är på jakt efter en sänkningssats till en e39 touring utan nivåreglering (dvs separata dämpare och fjädrar i baken) vill byta både dämparna och fjädrarna med tanke på att om man sätter dit ett par sänkningsfjädrar och använder originaldämparna så blir det ju inget bra! Hade täkt mig antingen 60/40 eller 40/40 sänkning fram/bak. Frågan är nu vart får man tag på detta kitt? dämpare+fjädrar, Har letat som en .... Bara att länka på gott folk! kravet är dock att det ska vara svenska sidor att handla ifrån! lägg gärna också upp en bild på hur din e39 touring blev efter sänkning och dela med dig av dina erfarenheter! Ha de gott! Inget biter så hårt som det tyska stålet! | |
| Schmiedmann har bra kit till touring, finns både billiga (lowtec) och lite dyrare (bilstein) men de e riktigt drygt att sänka bak på touringen har prövat :) slutade med att jag bara sänkte 40mm fram, blev riktigt bra bmw skulle haft original för luften mellan hjul och hjulhus blev riktigt bra ;) (egentligen ville jag köra utan fjädrar för att få lagom höjd på bilen men då skulle inte få av en från lyften haha ) | |
|
Här är bild på hur de blev med 40mm sänkning fram [url]Länk |
|
|
[url]Länk den ska nog funka |
|
|
okej, ja jag har kollat en del där på schmiedmann och hittat något kitt som verkar bra! jasså vad var det som gjorde det så svårt/drygt att sänka bak på touring? Någon annan som har några bra tips eller ställen att beställa på?? Inget biter så hårt som det tyska stålet! |
|
|
tyvärr så får jag inte någon utav dina länkar att fungera.. :( Inget biter så hårt som det tyska stålet! |
|
|
är det ingen annan som ligger inne på info om detta?? Inget biter så hårt som det tyska stålet! |
|
|
Iof bara 40/20: Länk |
|
|
oj se där ja!! efterlyser helst svenska sidor som sagt... Inget biter så hårt som det tyska stålet! |
|
| hallå där kolla in hova.com | |
|
Tack för tipset, men tyvärr så hittar jag inget som passar min bil på den sidan heller.. :( Inget biter så hårt som det tyska stålet! |
|
| hallå igen... har du kollat på styling4u.se | |
|
eller sök på ta technix... |
|
| Jag köpte från chassit.se, sänkte 50 mm runt om, blev snyggt men lite väl stumt för min smak. | |
|
jo jag har kollat på styling4u.se ,men hittar tyvärr ingen passande sänkningssats där heller.. :/ ta technix har jag hittat lite på om jag googlade! och likaså chassit.se men vad hade du för tum på fälgarna till din 50/50-sänkning jonasjonas? har du bild? Tack alla!, vill gärna ha mer tips och länkar/förslag! Inget biter så hårt som det tyska stålet! |
|
|
Hej alla! jag har hittat detta kittet som sänker 40/20, men vill gärna veta hur de set ut så länka en bild på din e39 om du sänkt 40/20! Kittet: Länk Inget biter så hårt som det tyska stålet! |
|
|
är det verkligen inte någon som ligger inne på en bild på en E39a som är sänkt 40/20??? Inget biter så hårt som det tyska stålet! |
|
| Har tyvärr ingen bild. Fälgarna var 17" med 235/45 runt om. | |
| Här är samma som Hova till bättre pris Länk | |
|
Okej, ja jag hittade också det på carstuff där weeman! ett sådant kitt får det nog ta å bli men som sagt, det hade varit roligt att se hur det blir med en sån sats! Inget biter så hårt som det tyska stålet! |
|
|
blir sjuk i huvet på dehär.. Inget biter så hårt som det tyska stålet! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.