AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
6.796

E39 usb/bluetooth adapter bra eller dålig?

Sida 2 av 2
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
Jepp, har en M.
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
Ok, nu har jag beställt CarPod + LumiDock ... återstår att se hur nöjd jag blir ... Får nog räkna med 10 dagars leverans åtminstone så uppdatering dröjer ett tag till...
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
Carpod installerad... Har inte fått iphone dockan än så jag tryckte helt enkelt in hela enheten bakom MID-enheten. Dold installation ftw. Hann bara testa 20 sekunder innan ungarna vaknade men so far so good!

Länk

ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
Låter bra, du får ge lite mer feedback på ljudkvaliten också. Jag ska beställa en inom kort.
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
Jag plockade med mig en CD-skiva i bilen idag (Depeche Mode - Speak & Spell) samt spelade upp samma platta från telefonen över Bluetooth... jag tycker BÅDA ger tämligen samma resultat -- dvs, det är så sjukt tydligt hur värdelöst ljudsystemet är i E39 ... ;-). När jag varvade bilen 6,000 så hörde jag det ven lite svagt från stereon men det kanske det gör oavsett ljudkälla, jag har inte haft bilen tillräckligt länge för att avgöra det.

Det hela är grymt smidigt, sätter mig i bilen, slår på stereon... Om jag redan spelar en låt från telefonen och CD-växlaren går på hittar telefonen direkt Carpooden och ändrar ljudet till att gå över Bluetooth istället.
Stänger jag av bilen eller radion så märker telefonen att Bluetooth-parningen kopplar från och stannar uppspelningen i telefonen direkt. Track next/prev från radion och ratten fungerar klockrent => Android-enheten byter låt ...

Kort sagt, betyget hittils för Carpod måste bli:
Installationsförfarande: 10/10
Funktion Android (bluetooth): 10/10
Ljud Android (Bluetooth): 10/10
iPhone: ej testat
Mikrofon: ej testat.
Ljud E39 överlag: 2/10

Så, innan man testar på en riktigt bra anläggning är det ju omöjligt att veta om min 10:a på ljudbetyget på Carpodden är rättvist... med originalanläggning påstår jag det är en 10:a iaf.

BAVsound Stage 1 för byte av hela högtalarsystemet... någon som dissar eller rekommenderar?

bi
50
bimmermann
E39 525i -03
Bättre länk:
Länk

Som synes så synes ingenting alls, installationen helt dold :)
ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
Låter bra. Jag instämmer med dig att ljudkvaliten är en smula undermålig.
Jag beställer an Carpod iaf. Visst installerade du den via aux-uttaget?
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
Pass through kabel bak på huvudenheten (cdspelaren). Den ersätter ju och emulerar original cdväxlaren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.