AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
6.799

E39 usb/bluetooth adapter bra eller dålig?

Sida 1 av 2
ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
Jag har hittat en USB/BT adapter på E-bay, passandes E39. Någon som har erfarenhet av denna? Är det plug&play? Blir ljudet ok?

Länk
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
Jag letar precis efter något sånt här... Har ingen iPhone och de flesta andra prylar är ju för just iPod/iPhone.

Den låter ju onekligen bra och som om den integrerar fint med BMW originalstereon.

Här finns en till:
Länk

Tänkte införskaffa någon produkt i denna stil så fort jag hittar något som rekommenderas eller som jag litar på.
ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
Det som jag önskar är att det inte ska vara krånglig installation eller kräva en massa ingrepp på paneler osv.
Dessutom ska ljudet vara bra (även om originalstereon kanske inte erbjuder en ljudupplevelse direkt)
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
Jag är ute efter samma sak i princip... om man senare även kan nyttja den med någon Galaxy 7-platta för ungarna att kolla film på i baksätet är det en bonus... den senaste länken jag skrev verkar ju fixa allt.

iPhone + USB + Bluetooth... och integrerar genom inkoppling på CD-växlaruttag bakom stereon...
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
och när jag blir allt för trött i skallen på fabrikshögtalarna (ljudet är faktiskt riktigt uttröttande tycker jag) så tänkte jag nog ge mig själv en BAVsound stage 1 högtalaruppgradering i julklapp...
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
Hittils gillar jag Anycar-adaptern bäst för dess format / Cigarett-installation? (Har inte bekräftat att storleken stämmer med min men skall göra det när bilen kommer hem). Den andra gillar jag för dess beskrivning och enhetsstöd... skall läsa på mer dock innan jag bestämmer mig.

Ser ut som tillverkaren eller generalagentens hemsida för Anycar är anycarlink.com: Länk

ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
Bimmermann, Carpod som du länkade till verkar vettig. Skeppad inom 11 dagar låter som om de vill ha lite marginal. Dock står det inte något om ljudkvaliten.
Den som Bavaria soundworks säljer, med tillhörande docka verkar vara riktigt seriös. Dock går den lös för omkring 280 dollar, men dollarn är ju hyfsat låg i kurs nu så.
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
philip222, ja, den verkar ok. Ser ut som det är 2 kontakter - en USB och en speciellt för iPhone (frugan har iPhone, och jag har även en gammal iPod liggande...). Vore ju trevligt att kunna ha både vanlig USB och i-Plugg tillgängligt.

Kollar man på DICE mediabridge och vill ha bryggan samt iPhone-docka till askfatet hamnar hela summan på svindlande $423.98 ... Om jag hittar en annan iPhone-docka till askfatet på min E39 så kan jag tänka mig slå till på en Carpod. Kommer spana vidare.
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
Fortsätter med lite länkar... förhoppningsvis kan det sammanställas med lite bedömningar senare.

Lumidock - iPod docka för billig peng: Länk ser klockren ut.
ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
Blir det bra ljud (cd kvalite) oavsett om man använder dessa lösningar tro?
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Ljudet ska vara som skillnad på p3 o rixfm har jag hört
Och de är ju skillnad vill jag säga rixfm hör man ju brus ifrån.:)
Visa användare
2.660
dicka o
Vill även tilläggas att jag får allt detta för 2500kr inkopplat o klart på bra ljud i bil.:))
ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
Skval-skrik&gap-kanalerna på radio vill jag helst slippa, ljudet är ju som föregående talare menar innehållandes brus.
dicka o, menar du att ljudet blir så, dvs lite sämre än cd kvalite?
Visa användare
2.660
dicka o
Han på bra-ljud i bil sa så i alla fall.
Och att ljudet skulle bli bra mycket bättre en med aux kabel inmonterat.
Visserligen har jag ju lite bättre ljud i e60 en vad e39an har.
E60 har basar under stolarna o bättre högtalare runt om.
Men ska kolla upp detta lite mer om vad han föreslog mig med.
Lovar o återkomma mer om detta.:)
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
dicka o:a allt detta vad?
Visa användare
2.660
dicka o
Geteway + dockningen till iphonen via usb utaget jag har i handsfacket som han påstår jag har på min bil.
Har inte själv sett detta o inte prylarna heller som ingår i paketet.
Men jag återkommer mer om detta,när jag har sett det.:))
ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
bimmermann, har du köpt något ännu?
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
philip222: Nej, ingenting köpt ännu. Jag är bortrest just nu och kommer inhandla när jag kommer hem nästa vecka. Hittade även Gateway som jag tror "dicka o" menade: Länk . Det finns flera modeller, just denna jag länkar är den jag behöver för att klara både iPhone-dockning samt bluetooth. Dvs, den är allt för dyr.

Jag lutar just nu åt:
* CarPod med Bluetooth + iPhone ~ 700:-
* LumiDock + iPhone passthrough kabel ~ 500:-

Känns överkomligt om allt fungerar :D
ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
Försökte beställa en Lumidock men de har inga modeller i lager. Jag har mailat och frågat vad leveranstid etc är. Återkommer.
Kan tycka att Lumidock med "Bmw" och "M5" logga ser en smula tacky ut. Men jag är pedant så jag är väl fel person att döma ut det redan :)
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
Jag tror det är en medlem på m5board.com som fräser lumidock på beställning. Utseendet tror jag inte spelar så sto roll i längden eftersom antingen har man iDevicen där i eller luckan stängd.
ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
bimmermann: Helt rätt.

Har du en M-sport?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.