AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
16.403

vilken tempsensor till 325

Sida 6 av 6
jo
95
jonnyo1
bmw 325 cabbe 95:a. Volvo S80 T5 ,Opel Omega combi
Har en polare som ev har en generator men är inte säker på om det är samma,går det med någon annan än den modell som sitter där?En annan fråga-Vilken sorts hylsa är de till topplocksbultarna på m52?Hade tänkt sälja toppen på den andra motorn om den är frisk
jo
95
jonnyo1
bmw 325 cabbe 95:a. Volvo S80 T5 ,Opel Omega combi
Har nu varit hos programmeraren med bilen och han bröt nästan ihop när han såg motorinstallation.Programmet som är inlagt skall fungera till denna motorn fast det skall bara vara en lambda.Pinnlayouten är inte riktigt densamma men men dom som styr motorn är det ingen skillnad på om jag fattat rätt

Han trodde det skulle bli problem att få det att funka som det var nu om man inte mappar allt.Byt motorn eller dit med rätt kabelhärva och givare var hans råd.En av killarna på verkstaden kom ut och berättade att han ägt bilen runt 98:a och då hade den tydligen varit rejält vässad och vann någon tävling på Falken berg motorbana då.Han bytte dock inte motorn utan det gjorde nästa ägare.
Var tvungen och ställa in den i vintergaraget i dag för att inte förlora platsen så jag får återkomma med fler kluriga frågor till våren och hoppas du eller någon annan kunnig har lust att svara.Tack så här långt,jag har lärt mig mycket matnyttigt
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
:-)

Bra att höra en annan persons åsikt också, med lite mer insikt kring mappning och dylikt.

Programmeraren verkar även vara inne på samma linje som jag, antingen hinka i original-motor eller byt kabelhärva/givare/styrbox. Vilken väg man ska ta beror egentligen på vilken "risk" man vill ta.
Original : Bolt-on, straightforward, inga konstigheter.
Kabelhärva/givare/styrbox : Kan stöta på några oförutsedda hinder under vägen, kan ta lite längre tid men troligtvis fullt lösbart.

Men nu har du vintern på dig att fundera :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.