|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Avrådde han från läderklädsel? :) Klart du ska ha läder om du får in det i budgeten. Lättstädat, fräscht och snyggt, den bruna är riktigt läcker. Apropå panoramatak, så tycker jag det är alldeles för mycket pengar. Sen har jag märkt att jag 99% av tiden drar för både taklucka och själva solskyddet till densamma på F20:n så det är kanske inte "min grej". Vet att många gillar panorama. Gillar helt enkelt inte när det blir för ljust i kupen. Ångrar faktiskt lite att jag valde taklucka till F20:n. |
|
|
Ha ha, då får det bli läder :) men ska man köra sportstolarna då, eller kan man nöja sig med de vanliga? jag kommer hur som helst att köpa separat svankstöd. |
|
|
märkliga kommentarer från säljaren, jag har och har haft panoramatak på samtliga mina bilar de senaste åren och det har aldrig varit något problem med stenskott, peppar peppar... och kommentaren om helläder var märklig, finns ju många fördelar med skinnklädsel som det skrivs ovan. Däremot skulle jag inte välja brun :-) och självklart skall du ta sportstolarna, standardstolarna kommer du annars ångra att du valde. /Anders |
|
| Njae, standardstolarna är inte särskilt sexiga. Varken att se på eller att sitta i... | |
|
Jag tror han försökte få mig att göra ekonomiskt kloka val. Jag upplevde honom som väldigt ärlig och kunnig faktiskt, och han försökte inte lura på mig en massa grejer heller utan avrådde från väldigt mycket onödig lyx. Men, då blir det nog skinnstolar, sport, i mörkt brun. Ungar smutsar ju ner, så allt som är lätt att göra rent är bra. Vad tycker ni om sådana där trälister inne i bilen. Snyggt eller bara gubbigt? |
|
| Carollynn: Gillar du trälister så kör på det. Vad vi tycker är högst ointressant då det är du som ska vara nöjd bilen, inte vi. | |
|
Ha ha, sant, men det är kul att höra vad andra tycker. Jag tycker nog själv att det är lite gubbigt, faktiskt :) |
|
|
Trälister är gubbigt och tråkigt. Dessutom tror jag inte det gynnar andrahandsvärdet. Jag har nog kört på svart skinn också, inte mörkbrunt. |
|
|
Carollynn: Ett tips är att välja till antingen Lädersport- eller M-sportratt då dessa har en tjockare rattkrans med tumgrepp och är skönare att greppa runt. Standardratten är väldigt tunn och ganska trist. Servotronic (hastighetsberoende servostyrning) kan också vara värt att fundera på. X-modeller utan detta tillval har en tendens till att vara tungstyrda i låg fart. |
|
|
Tack för bra tips. Det blir absolut en av sportrattarna, jag har provkört med dem och gillar dem skarpt. Ska överväga servotronic också, jag får ju lätt ont överallt, så det låter smart. |
|
| Kan absolut rekomendera servotronic till X3, det blir en helt annan bil att ratta. Håller också med om sportratten, den är trevlig och kostar inte så mycket extra. | |
|
Väljer mellan samma bilar och kan bara bekräfta detta med SUV/SAV och kvinnor, själv har jag 320d xdrive och 520d som delad etta men sambon har en annan ranking.. |
|
|
Nu har jag fattat alla beslut :) Det blir en X3 med komfortpaket, bronsmetallic lack och kromade lister samt tonade rutor bak. Extrautrustning inuti blir skinnklädsel i Havannabrunt, antracitgrått tak o sidostolpar, sportstolar, Sportläderratt m elvärme, servotrinic och så automat. Tack alla för värdefulla synpunkter, utan dem hade de varken blivit servotrinic eller skinn. Bilen kommer vecka 51 och jag känner mig sjukt nöjd! |
|
| Grattis till bilen, gjorde dock inte mig klokare. Nu är jag tbx o tänker på X3 igen också.. :) | |
|
Grattis. Havannalädret är sjukt snyggt, en kompis har det i sin X3 ihop med antracit innertak. Du gjorde helt rätt att välja till lädret, lite lustigt att säljaren inte propsade på det från början. |
|
| Blir en fin julklapp i år! Bra spec. | |
| Egentligen samma val som jag brottas med men jag har en tydlig gräns på 7,5 basbelopp. Vi har 11% rabatt på ramavtal och hyfsat lätt att få med lite extra hos ÅF. Svårt val tycker jag som inte haft BMW förut.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.