AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
19.565

320d, 520d eller X3?

Sida 2 av 3
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Klicka i rättvärme och om du har plats i budgeten, även automatisk baklucka. Värt varenda spänn enligt min mening.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Kul val, jag hade röstat för vitt. Den brons-liknande färgen finns på en X3 F25 här i närheten och även om det är en färg som varit snygg på något annat tycker jag personligen att den känns lite "mossig" på en bil.

Vitt känns mer modernt och fräscht. :)

//Bjersér
Min "drömfärg" är ju vitmetallic, men den finns ju inte med bland tänkbara X3-färger.
Jag gillar vitt men tycker att de svarta plastdetaljerna bak på bilen blir så himla framträdande på en vit bil. Egentligen skulle jag vilja ha sportmodellen, som ju ser annorlunda ut, men då springer det iväg. Jag kommer antingen att ta parkeringsvärme, som kostar hur mycket som helst, men kan vara värt det för mig av olika skäl eller rattvärme. Automatiska baklucka, en sån där som öppnar sig av sig själv? Det är en dröm för en storhandlande småbarnsförälder. Kul detta med färger fö. När jag pratar m mina tjejkompisar säger de bronsmetallic. Och alla skulle valt X3:an. Man kan fundera på vad det är med tjejer och SUV/SAV:ar.

Tjejer gillar "höga" bilar, jag tror man känner sig tryggare och säkrare när man åket högre.

/Anders
Skönt att man trots allt är trygg i sin manlighet när man läser ovanstående :-D
Finns det parkeringsvärmare till X3? Vad jag kan se finns parkeringsvärmare varken i modellbroschyren eller i konfiguratorn.
Enligt säljaren, ja. De eftermonterar. Kostar 30'

går inte att beställa värmare från fabrik på F30/31 heller. Verkar bara vara på F10/11 och uppåt

/Anders
Jag vet bara vad säljaren sa, men om jag förstod allt rätt så var det en ganska ny lösning.

då skulle jag hellre åka till Mekonomen och be dem montera in en vanlig motorvärmare med grenuttag. Det gör dem säkert för cirka 5-6 tkr.

/Anders
Ja, för mig handlar det inte så mycket om pengarna. Jag har reumatism och behöver kunna värma upp bilen även när jag inte har tillgång till el. En smart lyx, tycker jag. Förresten ytterligare ett skäl till att det är bra m hög bil. Lätt att ta sig in och ut. Det kan vara knöligt m låga bilar de dagar man har ont. Dessutom får jag dra av det och lyfta momsen, så det blir inte så dyrt :)

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
FYI: Vi hade bestämt att göra detta på morsans 118dA (F20), men nu vete tusan... Någon riktig (block) monteringssats finns ej, så det man får är en slangvärmare; för 19400 kr.
Man kan eftermontera originalvärmaren till den motorn, men den kostar 30k+moms+jobb....ovärt?
Det är ju så himla olika vad man prioriterar. Många köper ju extra dyra fälgar till sin bil, tex, ngt som är totalt obegripligt för mig. För mig blir ju kostnaden också en annan pga avdrag. Jag var förresten inne på panoramaglastak men säljaren berättade för mig att de får in ca 70 skadade panoramaglastak om året, pga stenskott (det här är i Stockholm) och att det då finns risk att glaset ramlar in i bilen. Inte kul om man har småbarn i baksätet. Ni som har helskinnklädsel, vad tycker ni, blir det svettigt om sommaren :)

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Hur får man stenskott uppe på taket?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Sant Carolynn; morsan tycker inte det är värt över 40000 kr med en isfri vindruta, men alla är vi olika....jag är bara glad att jag har elruta i Fårrden ;)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Sani: grymt. Morsan köpte 3 nya scorpor i slutet av 80-talet, de hade också den fantastiska funktionen :)
Jag funderade också på det, men tydligen berodde det på att man inte sandar med grus längre i Stockholm, utan med överbliven sprängsten (vi får väl förutsätta att vi talar om sprängstensgrus, inget större än så), som är billigare, men också skadar bilarna mer. Kan väl tänka mig att det kan komma från framförvarande bil kanske? Äh, jag vet inte, men det var ett konkret argument för mig att hoppa det glassiga panoramaglastaket. Säljaren avrådde också från helläder, och föreslog halvläder istället, men jag gillar verkligen den bruna färgen som går att få på lädret men inte finns på tyg/läder så jag velar lite. och så vill jag har kromade lister utvändigt. I övrigt är jag nöjd med sportstol, parkeringssensorer och svankstöd. Elruta är fö grymt :) Egentligen är jag skitglad bara över att ha en bil, men när jag nu kan välja och lyxa lite så...

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Varför avrådde han helskinnat? Det verkar lite udda att avråda från det..
Han tyckte det var halkigt, och varmt och lite svettigt på sommaren.

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Lite OT men rackarns vad lackerarna måste ha att göra i Stockholm med alla biltak;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.