|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Intressant diskussion, överväger helt klart om jag skall sätta ut min egen 530IAT -02 till försäljning. Jag bifogar utrustningslistan för Er som är intresserade. Undrar vad denna bör kosta? Den är felfri och rostfri naturligtvis. Det enda är att TV-funktionen inte är ombyggd till digital mottagning. S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamic stability control S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Towing hitch, detachable S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Side airbags for rear passengers S302A ALARMANLAGE Alarm system S316A AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG automatic trunk lid mechanism S339A SHADOW LINE Shadow-Line S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Green windscreen, green shade band S386A DACHRELING Roof railing S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim S441A RAUCHERPAKET Smoker package S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory S464A SKISACK Ski bag S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S521A REGENSENSOR Rain sensor S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S612A BMW ASSIST BMW Assist S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control S632A KOMPLETTVORB. BMW HANDY (MOTOROLA) Preparation BMW Handy (Motorola) S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi System Professional DSP S710A M LEDERLENKRAD M sports steering wheel, multifunction L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature German S902A SONDERKONTROLLE PRESSEWAGEN Special inspection press vehicles S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Delete clear coat S936A BMW HANDY BEI AUSLIEF. ANFORDERN BMW Handy b. Ausliefer. anfordern S937A REQUEST CD ROM ON DELIVERY Dummy-SALAPA |
|
| mil ? | |
| snart 12.500 mil safirsvart metallic, servad och skött + nybesiktad UA. | |
|
Undrar vad min 530im -02 med 9300 mil på mätaren skulle vara värd ? Skinn, 16/9 navi, 19" nya sommarhjul, 17" m-sport med nya Michelin vinterdäck, jag är andra ägaren. Fin såklart ! Tycker e39 priserna stått stilla nu ett tag, köpte min för 89k för 2 år sedan. Nästan så man får tillbaka pengarna verkar det som :) |
|
|
Jag hade en 530i Touring- 01B Facelift svensksåld med 2 ägare inkl. mig 13100 mil fullservad med ex.vis nya stötdämpare vid 10´mil samt nya Michelin vinterdäck på nya alufälgar samt skapligt utrustad men dock utan M-paket. Jag annonserade ut den för 59000 och fick 55 000 (med spricka i vindrutan samt en rostig baklucka + några små prickar längst ner på framskärmarna) men övrigt i väldigt bra skick. Nu var detta ca 10 mil norr om Sundsvall men jag måste tyvärr säga att intresset var fanstastiskt dåligt men jag hade tur och fick tag på en bra köpare som uppskattade skicket och historiken och fick en bra bil men kan inte låta bli att tycka att det var alldeles för lite pengar för en kanonbil men tydligen var den inte värd mer enligt marknaden. Nu kan jag bara hoppas att jag får några fina år i min nyinköpta 550iaT-07. |
|
| "Grundproblemet" är väl ändå att gemene man inte har fattat att en E39a kostar som en Volvo i drift, reparationer mm och att många köper nyare skitbilar istället. Mao marknaden blir begränsad. | |
|
Huvudet på spiken där. Jag prioriterar att ha en snygg bil som är trevlig att köra och av den anledningen väljer jag hellre en 3-5 år äldre BMW framför en nyare Volvo eller Passat för jag vet att jag får så mycket mer bil för pengarna. Nu köpte jag en 550-07 och för samma pengar har jag väl kunnat typ 2011 Volvo V70 och då hade jag varit olycklig varje dag om jag satsat på en Volvo. |
|
| Hohoho, finns ju inte på kartan att jämföra ens. :) | |
| När jag var ute och letade efter en 530 för ca två år sen tyckte jag precis som trådskaparen att 530:or med M-paket låg alldeles för högt i pris. Efter att ha åkt runt och tittat på 530:or i de prisklasser som jag tyckte att de borde ligga och blivit besviken på skick eller brist på dokumentation varje gång, insåg jag till slut att för att få den bil jag ville ha (runt 10 000 mil, svensksåld, full dokumentation, rätt färger mm) så hamnade bilen i en annan prisklass än vad jag tyckte den borde ligga i från början. Betalade antagligen lite för mycket för den bil jag till slut köpte men så här i efterhand känner jag mig väldigt nöjd med valet, svårt att tänka mig en trevligare bil! Har svårt att se vad jag skulle kunnat köpa istället för de pengarna som varit trevligare..? Ett alternativ skulle ju kunnat vara en 525:a istället, större utbud och lite lägre pris men föredrar 530:ans motor.. | |
|
Jag körde en 528 E39 tidigare och var helnöjd. Den saknade Navi, något som jag inte riktigt kan leva utan men hade allt det andra jag ville ha och var i kanonskick, så det var en liten kompromiss. Den gick som en klocka och jag hade inga problem alls med den. Sedan ville min äkta hälft ha en Volvo när det var dags att byta då den gått 22k mil, något som man "skall ha" enligt henne. Jag hade den ett tag men det kändes aldrig helt bra. Trots att det nog var den mest välutrustade i Sverige så saknades något, den var plastig, saknade körglädje trots att den var hyfsat kvick och hade en del missljud trots att den var nästan ny. När jag sedan köpte en 550i för ett tag sedan och sålde Volvon, ett beslut jag fattade helt själv denna gång, så har heller aldrig varit mer nöjd med en bil. Den är UNDERBAR helt enkelt. Troligtvis kommer jag köra denna tills den rasar för jag kan inte se vad som skulle få mig att sälja den. :) Ett enda minus jag hittat : Den har inte AUX/IPhone interface så jag kan inte lira Spotify, något jag kanske skall eftermontera. Ungarnas minus som de hittat : Den har inte TV skärmar i baksätet som Volvon hade. Något de får leva utan och jag har köpt var sin PSP till de istället. Billigare än att eftermontera ett DVD system. ;-) Har någon eftermonterat AUX i sin E60/E61 ? Jag pratade med BMW om det för ett tag sedan i ett annat ärende och de sade 6-7000 kr, kan det verkligen stämma ?? |
|
| Zog: Kul att läsa hur nöjd du är med din 550i, ett ypperligt beslut. Kul att se att det finns sanna motor entusiaster som går emot strömmen i dagens miljöhets tider. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.