AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
13.569

Varför övervärderar folk sina 530 e39?!

Sida 2 av 4
Ni
199
Niclaza
535d lci
Håller med om att övriga e39 säljs väldigt billigt, särskilt de utan m-paket. Som du säger är det svårt att ens hitta en Volvo för samma pengar. Men det är specifikt 530 med m-paket som jag beundras över den lilla prisutvecklingen som skett sista 3-4 åren. Känns som alla andra e39or har rasat i pris medan just 530 e39 med m-paket ligger kvar på samma prisnivå fortfarande!

Ta tex en 525 02:à 03:à med m-paket. En sådan får du för 50 lax idag med vettiga mil!
Extremt mycket bil för pengarna!
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

o_wimhed: Håller med dig om att preface bilarna säljs till löjligt låga priser (dock är det ju det dom är värda enligt marknaden) Det som är lustigt är hur en facelift 530 med M-paktet och samma mil kan kosta upp mot 100.000:- dvs 300-400 % eller 50-80.000 mer än en fin prefacebil!?

Med andra ord, en fin prefacebil (utan M-pkt) är bland det mest prisvärda bilköpet man kan göra idag!

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
530 har alltid legat högre i pris under åren än 525.Letade själv 530 med m-paket för 7 årsen men valde 525 för jag fick nyare bil samt prestandan räcker gott för det vardagliga för mig och min familjs behov.Sen var försäkringen 7tkr dyrare på 530 om året för mig.Har man 3 ungar som skall matas tänker man mer ekonomiskt i vissa lägen.

Sen skulle jag aldrig sälja min för 50 lax för den är alldeles för bra iordning allt funkar, luktar ny invändigt, inget gnek, knarr slammer , växelådan är tight, bromsarna är som att slänga ut ankare när man vill stanna..Folk säger att det är en pärla och berömmer bilens skick, fast jag vet att värdet inte är högt på bilen och bilhandlaren skulle inte ta i bilen med tång ens för den är för gammal vid ev. inbyte.

mvh
Niclaza; Det är lättare att montera annan ratt än kromringar, koppla ifrån batteriet, skruva ur torxen till airbagen så den släpper, koppla ifrån tuta, airbag och farthållar/telefonkontakter, lossna själva ratten med 17hylsa och sedan på med den andra.

Syrrans kille byter mellan uppvärmd standardratt och den äldre M-ratten på sin 00ans 528iT beroende på säsong, tar 5-10min + väntan för batteriet.

Jag har bytt ratt på många 5serie och kan säga att det är lättare än att byta framblinkers.

Läder var standard i Sverige, men tillval på alla E39 inklusive M5 i Tyskland.

Annars köp den här, då garanterar jag att du blir nöjd! Länk 2003as 540iAMT med nästan alla tillval.

Stephan
Ni
199
Niclaza
535d lci
Den är jäkligt fin den bilen!
satt och kollade på den igår!
Är dock inte redo att betala 100 tusen för den. Även om den säkerligen är pedantskött och kanske tom värda dem pengarna :)
Sen är jag ingen riktig entusiast heller, så bättre den går till någon som förstår dess värde bättre :)

Väntar på den rätta 530:n ska dyka upp ;)
Och med mina orealistiska krav verkar det som att jag får vänta länge :)
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Jag vet från säker källa att detta är en bil värd 100k!!
Jag hadde köpt den om det inte hade varit beige innredning :(

//Micke
Ni
199
Niclaza
535d lci
Smaken är som baken, själv tycker jag beige inredning i en svart bil är TOKsnyggt! :)
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Jag är jättemöjd med min 530, köpte den för 92kkr i september förra året. Ej M-paket eller navi men 9800 mil och välservad samt sv-såld. Bränslefbr bra och underbart ljud och acc. Tror jag betalade lite dyrt men en person innan hade precis köpt den för typ 96kkr men gick inte egenom finansieringen och jag ville verkligen ha bilen. Prisläget då var fr 80-110 för liknande bilar, både privat o säljare.
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

92kkr för den bilen för ett år sedan är ett bra pris, när den rullat så pass lite.

Jag gav 105kkr för min 540iA -03 9.000 mil, sv-såld, fantastiskt skick, ej M-pkt i Maj 2011, tyvärr hamnade den på skroten 3 månader senare.
Hade den funnits kvar och jag försökt sälja den idag med ca 10.000 mil hade den varit värd (läs: gått att sälja för) ca 80.000 kr.

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Finns det någon BMW-ägare som INTE övervärderar sin bil?

Alexander
Ni
199
Niclaza
535d lci
Det kan vara så enkelt Alexander!
Kanske ska man börja leta volo då? ;-)
Tja, klarar man inte att finna den bil man vill ha till det pris man vill betala så kan det väl vara läge för att kolla efter nån annan bil.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Problemet är ju att hitta en lågmilad E39< 15000 mil idag och de exemplar som kommer ut på marknaden blir ju rätt attraktiva och kostar ju en slant extra mot den vanliga bruksburken, och är förmodligen värd dessa pengar, tillgång och efterfrågan styr väl som vanligt prisidén.
E39 är ju en förbaskat trevlig BMW modell som är billig idag egentligen om man ser till vad man får för pengen och jämnför med andra märken.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Karl-Hilding
Alltså handen på hjärtat:

Vem vid sin sunda vätskor vill sälja (skänka) en av BMW.s absolut bästa och motorstarkaste bilar?

En välvårdad 530 med M-paket som gått 14-15´mil för 65-70.000?
Kan man åka bättre och trevligare i någon annan beg bil för den summan?
Berätta gärna i så fall?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilens egentliga egenskaper har mycket lite att göra med prisbilden. Skulle det vara så skulle ju ett 200kvm hus i Bastuträsk alltid vara dyrare än ett 150kvm i Stockholm.

Efterfrågan styr. Folk är livrädda för gamla tyska prestigebilar med stor motor. Då pratar jag inte om entusiasterna men dessa är så få att de inte sätter prisbilden utan Svennebanan. Dessa betalar gladeligen mer för en lika gammal Golf som en BMW. För Golfen "är ju billigare i drift"...

-------
//Lövet
Karl-Hilding
Ja dumheten har inga gränser...
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ja, Lövet har nog helt rätt där. Och gamla E39:or importerades väldigt friskt då de var 2-5år gamla. Det fanns ett stort sug efter dessa bilar då. Nu kryllar det utav det som Svennebanan ser som 10-15 år gamla törstiga stora bilar som är svindyra att reparera...
Verdi
Är det nån som känner svennebanan? Han får ta emot sjukt mycket skit.
Karl-Hilding
Är det inte den här sk "banankungen" från någon sthlmsförort?
Karl-Hilding; Han är från Gööööteborg Länk

Niclaza; Du sätter upp hinder för alla de 530i/540i med M-Paket som finns ute

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk lägg ett bud och vänta, han kanske tar det om några veckor

Länk

Länk

Länk varför köper du inte den här?!

Länk

Någon av dessa måste duga så jag köper inte "gnället" varför är alla 530iM sååå dyra. Lägg på alla 540iM så finns det ännu fler att välja ibland.

Den Sterlinggråa med navi för 75tkr och 17500mil uppfyller alla dina krav inklusive pris.

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.