|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Men dagens garv :-D Tackar, de behövde jag idag Volvo´s raka sexa B6304 (960) är minst lika bra om inte bättre än BMW´s bensinarsexor när det gäller gångkutur och 960ins chassi överträffar dom flesta generationer av 7-seriens fjädringskomfort. BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
| ni menar väl inte att vid vip service ska åka i en volvo 960 de måste ju vara ett skämnt? | |
|
Jag kan inte yttra mig om Volvo 960 men jag vet att Tor oftast kommer med bra information och givande inlägg. |
|
|
Visst är 960n en oerhört trevlig bil, långt ifrån 740-940 traktorerna! Vi har haft en i familjen så jag vet... Men att jämföra med en Sjua.... Nja ;-) BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
|
WAN: Nej vi menar inte att VIP skall åka 960 vi konstaterar att dom körde det för 15 år sedan. Sen är det fakta att en 960 har bättre fjädringskomfort än en F10, jag säger dock inte att det är en bättre bil som helhet för det. Jag säger heller inte att 960in är en bättre bil än 7-serien som helhet, då skulle ju jag ha haft kvar min 960 istället för att köpa E38an, men just fjädringskomforten och ljudnivån är bättre i den gamla Volvon. |
|
| bättre fjädringskomfort å ljudnivå än 760i ?åj åj jag örkar inte längre! | |
|
Nä du behöver inte orka om du inte vill, men jag orkar ;) Har som sagt ägt två E38or, har ägt S-klass W220 S600L och har provkört ett flertal E65 samt ägt 960. "Sämsta" fjädringskomforten har E65an följt av E38an och sedan W220in, 960in svävar fram likt gamla W140 S-klass. Vilken har bäst väghållning och körglädje då? Ja inte är det Volvon, den kommer självklart sist på den punkten, sen är det jämnt skägg mellan W220 med ABC-chassi och E65an, båda två riktigt fina vägbilar. Det är som sagt bara fjädringskomforten jag trycker på inget annat. Det går inte att bygga ett chassi som har både sväva på molnen komfort och som är stramt och körglatt när det svänger även om man kan tänja på gränserna lite med aktiva chassin som tex MB´s ABC-chassi. Ljudnivån får jag ta tillbaka halvvägs, men hävdar att Volvon är tystare i stan och upp till 100km/h (mest tack vare 16" fälg) sen har den högre vinbrus än dom flesta modernare bilar. |
|
| Har haft 4st e38 750 å 2st e65 760 ,då måste du ha haft för hårt pumpade däck,visst går de få e65 gå hårt också med de omställbara dämparna i sport läget på de hårdaste men i komfortläget så är det som att sväva på moln jag vet har åkt tio tusentals mil med dessa bilar å åkt även volvon, | |
|
Tor skrev: "Det går inte att bygga ett chassi som har både sväva på molnen komfort och som är stramt och körglatt när det svänger även om man kan tänja på gränserna lite med aktiva chassin som tex MB´s ABC-chassi." Kört en Citroën Xantia Activa någon gång? Länk ;) /Masten |
|
|
Har kört Activia, och som jag sade tidigare så kan man tänja gränserna med aktiva chassin (och då menar jag inte EDC, med justerbara dämpare utan Cittra Activia, MB ABC osv, med aktiv kränghämning) Och visst kommer man närmare en bil som både har komfort och sport, men man får inte en M3a och 7-serie i samma bil ändå. Älskar Cittrornas hydraul-chassi, (även utan Activia) men har aldrig "vågat" mig på att köpa en, vet inte riktigt varför.? |
|
|
Du är inte modig nog att utforska "the dark side"? :) En C6:a med bensin-V6:a tror jag skulle passa dig, helt fantastisk komfort som slår allt jag provat tidigare (vilket inkluderar flera av modellerna du radar upp ovan). Activia är för övrigt en yoghurt, Activa heter det på Citroën-språk ;) /Masten |
|
|
Activia = Yoghurt för magen Activa = Fransk version av aktivt chassi Noterat :) (Rätt skall vara rätt) Jo satt precis på Blocket och spande in C5/C6 med V6, och blev lite sugen. Nåväl sitter i skolbänken för tillfället så det blir inga större förändringar i bilparken för tillfället. |
|
|
Vad aom ryms under begreppet limosin tycks vara lika rymligt som företagarens samvete. I Bankok såg jag sk limosinetaxis som inte på något sätt förutom namn och givetvis pris skilde sig från den övriga taxiflottan, tex. helt standard Toyota Corolla, ingen större VIP-känsla trots dyrare taxa. Hittade dock en BMW 525 som vanlig taxi med chaufför som kallade sig Danny, vilken omedelbart fick bli privatchauffis under vistelsen. Kanske kan en 520 kännas limoaktig av icke BMW ägare?/ Allting är relativt. mrMPOWER |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Du får inte köra i 100 inne på området så ljudkomforten är nog lika bra oavsett bil :);) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.