|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Grattis =) Finns på icq: 60288954 | |
|
Vilka grymma starter han fick till... Många fina bilar hoppas vädret blir bättre imorgon bara |
|
|
jo..d e sant.. men grymmast va ändå 745i:an =) Finns på icq: 60288954 |
|
|
vad hade han för tid? |
|
|
Bara att grattulera. Tommie: Fick du ditt pris till slut? Om inte får du skylla på Janne då han sätter dig på jobb mitt under prisutdelningen.... Mvh. Micke Olsson |
|
|
Tackar, tackar :-) stensth: Det var inte tidtagning, utan vinnaren av två mötte nästa vinnare osv. Stege alltså. Det var riktigt kul eftersom jag fick köra många gånger. :-) Micke: Nej, jag fick inget pris. Ännu. Det visade sig att prisutdelningen är imorgon (söndag). Om någon har bilder/filmer från Knutstorpsträffen som ni vill ha ut på sidan, så är det bara att maila mig. Mvh Tommie, BMWPower |
|
|
Space-X-plorer: Såg att du nämnde en 745ia i ditt andra inlägg "men grymmast va ändå 745i:an =)". Var det en E23:a eller en ny bil? Berätta gärna mer, är väldigt intresserad av denna modell... :D tack!!! Grattis till Tommie också såklart! Jag var ju inte där, men master starter priset är coolt! :D Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Space: Den var cool inte fel med hög vikt och antispinn när det är vått Quixotic2: 745:an var årets modell E65 den slog bland annat en X5 4,6. |
|
|
745:an va splitter ny =) jag tog kort me vanlig kamera.. fick inte fatt på nån digital. ska se om jag hinner framkalla bilderna imorron. så ska jag scanna in. tog bilder på de flesta bilarna... inkl Tommies m5a =) Finns på icq: 60288954 |
|
|
x5an va inte orginal heller juh. Den var lämnad till alpina för nån förändring... kommer inte ihåg vad de var men... Finns på icq: 60288954 |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Space-X-plorer, X5 är orginal. 4.6, de man sa vara att Alpina bygger motorn till dem. |
|
Ja, 745:an gick som fasen, en riktig direktörracer. //Schnitzer |
|
|
På första parkett så kunde man lätt se att Tommies starter var överlägsna alla andras. Kul att se en original M5:a som vinnare i Master Starter, tiden i Master Driver var inte dålig den heller! Tommie tar emot priset: www.jmbracing.nu/bilder/temp/IMG_0066.jpg |
|
| Klickbar: Länk | |
|
Jag håller med dig, Johan. Otroligt kul att det gick att köra ifrån de andra motor-monstren med en original M5. Jag får tacka vädret för segern. Hade det varit torrt underlag, så hade jag nog inte haft en chans mot någon av de jag tävlade mot. Tiden för Master Driver kunde varit mycket bättre. Körningen var katastrofal. Det blev mitt sämsta varv på hela helgen. Redan i startkurvan kom jag fel, brakade över kurbsen och använde M5'an som gräsklippare. Sen gick det bättre. Över Tunneln, Svackan och NGK-krönet gick perfekt. Nästan för bra, så när jag skulle upp för backen efter "Lilla Rakan", så gick det för fort, så jag gled lite på sidan upp för backen och tappade lite fart. Hårnålen gick för en gång skull rätt så bra, men ingångshastigheten i "Litokurvan" blev för hög, så jag gled ur kurs och kom fel in/ur "Bäcken"-kurvan. Därmed fick jag mycket dålig hastighet ut på rakan. Man vill tydligen lite för mycket när det är tidtagning. Jag hade förmodligen kört 2 kanske 3 sekunder snabbare om jag tagit lite lugnare. Jag tror sluttiden blev 1:23:??. Förmodligen innebär det en sjätteplats i klass 4. Skulle vara kul att veta vad de andra M5'orna hade för tider. På resultatlistorna som fanns uppsatta stod det tyvärr inte vad det var för bil. Med lite tur är jag 2'a bland M5'orna trots dålig körning. Roer Harald, Norge, körde som vanligt imponerande snabbt med sin röda M3 E36 -97. 1:17:06 eller vad han hade är otroligt snabbt i den bilen. Han blev dock slagen med några hundradelar av en splirrans ny M3 om jag läste rätt. Nu längtar jag till nästa års träff! :-) Mvh Tommie, BMWPower |
|
|
Tommie: Du körde på 1,23.71 Grön M5 (Krister Larsson) körde på 1,21.59 Du var näst snabbast av M5:orna och 11:a totalt i kl.4 Harald Roer (M3 E36) 1,18.06 Kenneth Höiom (M Coupe) 1,17.86 Den nya M3:an var trea på 1,18.77 (Jan Oplusti, SMGII) Kompletta listor kommer på www.bmwcs.com inom kort, skall skicka iväg dem ikväll. (Mitt huvud snurrar fortfarande med siffror efter helgen... :) |
|
|
Jag stod som flaggvakt på söndagen (uppe vid hårnålen)och är väldigt imponerad av speciellt Kenneth:s körning...han kör med så underbara bakhjulställ och ändå så kontrollerat...mycket underhållande att titta på.. :) Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
| Jag vet inte om det är pillat en massa på Höioms bil, men det tror jag inte, tror t.o.m att det var gatdäck. Med tanke på hur mycket mods Harald har på sin bil så är det starkt att slå honom. Han är inte dålig på att ratta heller direkt.. | |
|
Några bilder från lördagen är nu utlagda. Länk Kommer fler senare. Mvh /Janne |
|
|
Jag gjorde lite "temabaserade" skrivbordsunderlägg för de som är intresserade: Länk Länk Länk Länk |
|
|
Grattis Tommie! Är bilen till salu? Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.