|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Krigge. Det är vad du tycker den är värd. Är ganska övertygad om att det finns någon annan som värderar den till något helt annat pris. Andemeningen är att det finns inget standard "pris"som skall prackas på andra utan det är upp till var och en att avgöra vad just "den" bilen är värd för mig. Om din golf drar M3 or så lär den ju vara lite preppad eller hur..... "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Nej det är inte vad jag tycker den är värd. Jag skulle aldrig köpa en så gammal bil med dom milen för dom pengarna. Import dessutom. Möjligen för att kränga den vidare men då skulle jag inte heller ge mer än 150k. Kolla vad du får i inbyte om nån nu tar in den. Det gick ju en Sv-såld 05:a med CSL paket för 190k. Knappt 10 000 mil. Vill man betala mer för denna är man en idiot. Ja, min Golf är inte standard..... |
|
| Ja det verkar onekligen lite dumt att VILJA betala mer | |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Att ha csl paket är ju kepsvarning, lite som att klistra på ett M märke på en 320 "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Då är jag den första att anmäla sig som stolt användare av "keps" Sen att mitt keps åk går jämt med en "äkta" csl det är en annan 5a. Men äkta blir den inte för det. Och det är inget jag lider av heller :) |
|
Jag är konservativ. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
| Fast CSL paketet har ju bra fördelar, det har inte ett märke så du har fel | |
|
Ursäkta mig om jag lägger mig i min tråd, men nåt CSL-paket har aldrig funnits. Det finns riktiga CSL-bilar, och bilar med competition-paket som innehåller en del godbitar från CSL. Jag ser hellre en M3:a med spridda CSL-delar än fula eftermarknadsfälgar, kolfiber-krimskrams och sänkningssatser som gör att det ser ut som fjädrarna har gått av... |
|
| Du behöver inte ursäkta dig joxgbg. | |
Varför inte köpa CSLen direkt istället för att göra fula kosmetiska kompromisser. Är det de körmässiga fördelarna man är ute efter så förstår jag definitivt INTE varför man skall "kitta" med CSL delar. Jag är konservativ. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
| Fula? är en CSL ful - nej det är den inte. Jag har svårt att se var denna "styling" med originaldelar går fel faktiskt :) | |
CSL är ingen styling utan en variant av M3. Som att sätta på ett M paket på en 520. Jag är konservativ. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Ja du är onekligen konservativ :), jag hoppas att du lever som du lär och att din M3 verkligen är 100% original utrustad annars så får du allt ta på dig kepsen när du är ute och kör nästa gång. |
|
Nja! Original behöver det inte vara men att spöka ut en bil med spoliers och dyl utan att köra "full monty" är kepsvarning. En M3 med CSL "kit" är ingen CSL så då förstår jag inte varför man gör det? Jag är konservativ. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Tur att smaken är som baken. Tänk om alla skulle tycka lika. Då skulle bilindustrin vara väldigt tråkig. Bilen är ju en hobby och man lär sig något varje dag. Jag tycker helt enkelt att det är kul och lägga pengar på min bil. Jag har vorsteiner csl prylar på min och tycker att bilen sticker ut mer än innan. Sen får folk säga vad dom vill. Det viktigaste är ju att jag trivs med bilen, ingen annan. Kör sällan med keps:) Men tillbaka till tråden så är det riktigt svårt att hitta fina ex. Då får man räkna med att betala lite extra. Samt att det är mycket import. Visst vill man komma undan så billigt som möjligt men många gånger kanske inte det mest ekonomiska för ett framtida ägande. Med vänlig hälsning, Martin |
|
|
Kävlingepågen: Du har uppenbarligen ingen aning om vad du snackar om, en M3:a med CS paket är lika diskret som en utan. Bara lite förfinad och mycket roligare att köra. |
|
|
Om man monterar CSL delar hur kan det då vara fula kosmetiska kompromisser? Då menar du att du tycker att CSL är en ful bil? |
|
|
Kävlingepågen: Kan man tolka det som att du är selektivt konservativ då? Får man fråga vad du har för icke originaldelar på din bil just nu som är mer rumsrena än original CSL-delar? Mest så att man vet var gränsen går för när man är tvungen att bära keps går enligt dig. |
|
Återigen. En csl är inte "bara" en plastkittad bil utan den har lite fler modifikationer än så. Att cls kitta en "vanlig" M3 är som att dekaltrimma. En csl är inte snygg - bakluckan ser förskräcklig ut. Med det inte sagt att jag skulle avstå från en men då av andra anledningar att den är "snygg". Den är riktigt trevlig att köra med. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
| Menar du då att bakluckan, front och att byta taket är dekaltrimm? Men att byta bromsar, stötdämpare och insug är något annat? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.