|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Bianca: och vad har det med saken att göra? Varför skulle jag inte kunna ha de som referenspris. En bil idag, som är dubbelt så gammal, 5 gånger mer mil, men bara 50tkr billigare.. M3 e46 är ju knappast en samlarbil som stiger i värde :-) Jimmy: din bil är vad jag kan se fruktansvärt fin, inget snack! Får du i närheten vad du begär så var riktigt, riktigt nöjd :-) Personligen har jag aldrig nekat nån att köpa en bil för den är för ung, låter helt sjukt. Var 20 när jag köpte min första m3 e46. Mycket gasglad, men vårdade nog bilen 100 gånger bättre än en rik brukskörande gubbbe. Bilen var ju mitt liv :-) |
|
|
Ok, det var dumt formulerat då jag köpte min första M3 när jag var 19. De som jag nekat skulle använda den till att sladda runt korvmojen och till en sådan ville Jag inte sälja min bil. Jag själv kör väldigt lugnt, vårdar dem pedantiskt och byter olja varje säsong, Max 300 mil. |
|
|
Ribban: Precis som Phoenix skriver så handlar det inte specifikt om den unga åldern utan i mitt fall mer om att spekulanterna berättar, enligt mig, vansinniga framtidsplaner med en entusiastbil. Sådana bilar ska säljas vidare till en annan entusiast som vårdar den lika ömt. Tänk att om 10-20år komma på en BMW Club Sweden träff och få se en riktigt fin M3 E46. På förra träffen (Knutstorp) gick man ju och dreglade runt två overkligt fina M3 E30, det är bilporr det. :) Mvh Jimmy |
|
|
Om jag inte tar helt fel så vart det 3 st, svart SE, silver och en blå? som höll sig nere vid resturangen. Håller med , de e bilporr! MvH Micke |
|
| M3 E30 i mint condition = Drömbil! | |
|
Detta är min gamla M3:a. Sålde den 2008 upp till norrland. Har sen min försäljning rullat ca 1000 mil (detta pga sjukdom, vad jag förstått). Denna bil är så nära nyskick den bara kan bli och har 100% ärliga mil. Svensksåld, carbonsvart, svart helskinn. Saknar utrustningmässigt egentligen bara navi.. Har snackat med nuvarande ägare som tydligen var beredd att släppa för 220, jag är sugen på att hämta hem pärlan men kommer nog istället handla en m3 e90 nästa år som "helgbil". Modifikationerna är smakfullt gjorda, och alla orginaldelar (chassi, baklucka, njurar, gälar osv) skall finnas kvar inkl. de smidda 19" fälgarna där tillochmed orginaldäcken sitter kvar. Med andra ord inga problem att återställa bilen till orginal.. (Man har ju gått och blivit orginaltok nu för tiden). Som sagt, det är inte jag som säljer bilen, men vill ändå tipsa för dom som vill ha en riktigt fin m3, svensksåld med riktigt låga mil för en hyffsat vettig peng. Länk |
|
|
Lite OT men kollar själv på att införskaffa en M3 e90 som andra bil, till och från jobbet mer eller mindre sen får frun ha diesel kombin :) e90 verkar riktigt optimal när man har barn och behöver 4 dörrar, finns dock inte så många ute vid denna tidpunkt men det kommer väl. Mvh Johan |
|
| Vet nån ang om bilarna jag länkade? | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Fanns bara en av dem som var intressant - gissa vilken ;) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
joxgbg Du har powermail. mvh, J |
|
| Den gula? | |
|
Memmo: Den första är ju bara snäppet fulare än en "normal" M3:a och orimligt dyr, den saknar dessutom SMG. Cab är helt ointressant för mig. Phoenix-gul kanske jag skulle kunna lära mig att leva med, men det drar ner värdet enligt mig. Att den desutom har gul inredning gör ju inte saken bättre enligt mig, men smaken är som baken. Jag tycker dessutom att 200 är för mycket. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Finns det någon annan färg än Phoenix? (;)) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Nix, det finns inga fina E46 M3 kvar. Alla har skruvade mätare, och har skumma fd ägare som importerat dessa uppsnyggade från Baltikum. Det har jag minsann hört och sett på TV ; ) Ett inlägg i debatten är att inkludera E85/E89 Z4 M i sökandet. I stort sätt (nästan) samma bil under skalet som E46 M3. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
E86 om jag får be ;) Det är stor skillnad på M3 & Z4M, äger/har ägt båda. M3an känns tam i jämförelse. |
|
|
E86 om jag får be ;) Det är stor skillnad på M3 & Z4M, äger/har ägt båda. M3an känns tam i jämförelse. |
|
|
Phoenix, samma motor, samma växellåda, samma bromsar, samma framvagn. Inte samma bil - men många likheter ; ) Själv har jag ägt en E85 3.0i. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Bromsarna kommer från M3 CSL iofs ;) Har du provat båda? Jag har ägt 3st M3 E46 innan Z4an och jag blev förvånad vilken otroligt stor skillnad det är. Visste du att bilen väger ca 100kg mindre och att karossen är DUBBELT så vridstyv som E46? Det är stor skillnad, man måste testa själv. Har du testat skulle jag rekommendera dig att testa igen :) Även om de delar samma motor så känns E46 lam i jämförelse, det är min erfarenhet. |
|
|
Jo, jag känner till bilarna då jag tampas med dessa på banan varje säsong. Om jag minns rätt sä är vridstyvheten 24000 N per grad på Z4 Roadster och 36000 N per grad för Coupén. Motsvarande för Z3 Roadster var 9800 N per grad (ett gummiband i jämförelse). Jag gjorde inlägg om detta runt år 2004/2005 när vi hade en väldigt aktiv Z-sektion på Autopower. Vikten är naturligtvis även till Z4:ns fördel. Nackdelen är att den är väldigt lätt i gumpen, vilket jag upplevde när jag började köra med min Z4 på banan 2004. E86 Z4 GTR var inte direkt lättkörd enligt Schubert Motorsports svenska piloter. Nu handlader mitt inlägg inte om vilken som är bäst av E46 M3 eller E86 Z4 M Coupén utan att inte glömma bort E85 Z4M eller E86 Z4M om någon letar efter en E46 M3. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
"Krigge: Du verkar sugen på en fin M3:a, tröttnat på din 318d? :) Har två, som jag upplever det, hyfsat seriösa intressenter. En bor över 100mil från Hbg och den andra håller på att fixa med finansieringen. Så jag har gott hopp än. Lämnar dessa två "återbud" och om ingen ny intressent hört av sig innan dess så sänker jag priset 10' så småningom eller kanske så behåller jag den i många år framöver helt enkelt. Ska den säljas så ska den sälja till rätt pris. Vad hade du värderat den till? Mvh Jimmy" Tittar man på tex Ribbans gamla bil så skulle jag värdera din till max 180-190k. Ang. min 318d är den såld för flera år sen, åker Golf nu :=) Och ja, den drar M3:or.....:=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.