|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hur länge vågar man köra med sin z4 innan man borde ställa av den? Oktober ut? Sept ut? November? Första frosten? Ny olja, 3 bar i varje däck och sen bara parka i varmgarage med täcke på?... Något mer? | |
|
Så länge det inte är salt och andra tråkigheter på vägarna så är det bara att köra på. Jag ställer troligtvis av 31 oktober. De punkter du radar upp är fullt tillräckliga. Jag brukar även koppla bort batteriet. /Masten |
|
| Batteriet urtaget och satt i laddare tänkte jag, och sedan något "biltäcke" över... Ställer antagligen av min bil någon gång i oktober, beroende på temperatur. | |
| Batteriet urtaget och satt i laddare tänkte jag, och sedan något "biltäcke" över... Ställer antagligen av min bil någon gång i oktober, beroende på temperatur. | |
| kör september ut. | |
|
Är det nödvändigt att ta ur batteriet ? Jag skall vinterförvara min z3 i kallgarage och underhållsladda med jämna mellanrum. Kan jag ansluta laddaren till + uttaget under motorhuven ? |
|
|
Nödvändigt är det inte, men jag brukar koppla ur det för att larmet inte ska stå och dra ström. /Masten |
|
| Men vänta nu är vi där nu igen! Varför går sommaren så fort? Jag hade 4 kg i däcken och underhållsladdare, täcke och torrbollar. | |
| Förresten - full tank och en riktigt varm motor innan jag ställer in den. | |
| Redan avställd.... :-( | |
| Jag ställde av min för en dryg vecka sedan. Ingen idé att ha den ute i detta pissväder. | |
| Glad att min inte var avställd idag :-) | |
| Hur blir bensinen efter 6 månader, klarar den sig så länge? | |
|
Mörkt, kallt, full tank - inte mycket syretillförsel... Vad kan hända? Det är inget jag hört någon på något forum kommentera och det var inget fel på den i våras efter sex månader iaf :-) |
|
| Full tank är viktigt, annars inget problem. | |
| då var det gjort..... låt oss hoppas att våren kommer tidigt 2013 | |
| Ställde av min igår med | |
| Ställde också av min igår... | |
| Ställde av idag. | |
|
Snart åker dubbdäcken på. Bilar är till för att användas! :-) /Erik |
|
|
Japp, nu är det färdigåkt med cabben, avställd idag. Bästa sättet att behålla det fina skicket är att undvika regn, snö, salt, slask... Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.