|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Uppfriskande att läsa: märkte ingen skillnad alls. Då behöver jag inte tänka på att trimma bilen. Skönt slippa bry sig:) |
|
| FastEddie: det tyder nog snarare på att den inte hade någon eftermarknadstune ändå. Steg 1 bör kännas tydligt oavsett leverantör så du kan gott tänka vidare på trim... ;-) | |
|
johmei, Som jag läst det hade den ju en trim. Jag kanske inte behöver trimma. Om jag köper en 340d nästa gång :D |
|
|
Ja trimmet känns, hade laddat ur min flash igår när bilen var på service. Känns ju som om halva motorn var borta ;-) /DJ |
|
|
Det är nog mer att bilen inte vart trimmad alls enligt min mening. En ny update! Teknikern ringde nu imorse och har upptäckt glapp mellan turbo och dp's. Han har svårt och se att det är från inbrottet och menar att det inte är säkert att det gett felkoden som han sade: "Det kan antingen vara det, eller så har trimmet förstört styrboxen". Vet inte varför han fortfarande helt insnöad på trim, är det nån form av prestige förlust att jag hela tiden hävdat att det var ifrån inbrottet och att det inte har med trim och göra? Han förstod inte hur det kunna ske, då de lyft mitt på bilen. Nu när jag var rätt nyvaken så hade jag inget direkt svar på en sån fråga. ´Men efter fått tänka lite så låter det mycket troligt. Har de lyft mitt på bilen över avgassystemet så blir det ju som en hävstång fram till dps, eller tänker jag fel? |
|
|
Ni med kunskap på autopower är grymma alltså. Ni kunde utifrån min historia diagnotisera felet korrekt, (säker på att nån skrev glapp dp's en bit innan i tråden) detta utan att ens tittat på bilen! Vet inte om man skall bli rädd eller ej när det gäller vanliga verkstäder... Frågan är nu om de kommer hävda att jag bör betala något av vad de "gjort" på bilen fram tills nu. Det här med helbilsprogrammeringen t.ex. är det något jag borde betala för ? Jag tycker ju eg inte det. Det var de som hävdade att de inte kunde lita på felen de fick. |
|
|
Jag brukar inte döma folk på detta sättet, men din tekniker tycks ju vara helt slut i huvudet! Han hittar ju för fan ett fel i det området där felkoden pekar åt, styrboxen är omprogrammerad till senaste version original och han tror ändå inte att det hänger ihop??? Att ett trim skulle förstört styrboxen är i princip omöjligt, men om det ändå skulle gjort det så hade du fått fel när den skulle återställts till original. Ja om man lyfter under avgassystemet så kan det självklart bli en skada där. /DJ |
|
|
Angående betalningen så kommer det ju vara en tvistefråga men min åsikt är att allting skall betalas av försäkringen utom just omprogrameringen av ECU. Omprogrameringen tycker jag skall betalas av verkstaden men det kommer de inte att tycka. Alla felen uppkom i samband med fälgstölden och kan därmed anses vara en konsekvens av den, därför skall det gå på försäkringen. Omprogrameringen uppkom p.g.a. att teknikern inte gjorde sitt jobb och följde upp de koder som kom. Han fick information om att felen uppkom efter fälgstölden. Hade felkoden oraskats av trim så hade felkoden förstås uppkommit tidigare. För allt vad vi vet så var ECUn ok redan från början. Även om den har varit trimmad så var den förmodligen helt återställd eftersom du inte märkte någon effektskillnad. PS. Om felkoden mot förmodan skulle kvarstå efter att de fått ihop avgassystemet så skall de testa avgasvärdena och sedan testa att byta o2 sensor, inte bråka mer om ECU. DS. /DJ |
|
|
Helt otrolig historia! Jag håller helt och hållet med BMW-DJ, du ska inte betala för någonting av detta. Snarare så borde du få ersättning för att du fick vara utan bil så länge. Mekanikern på verkstaden verkar helt inkometent. Och angående snacket om trim, så verkar det inte finnas några som helst bevis för det. Möjligen något som såg skumt ut i logorna, som de inte riktigt kunde förklara. Då är det såklart lättast att skylla på trim. Stå på dig! ------- Min bil suger inte... |
|
| Jag garanterar dig att det är dom idioterna på aspögatan som har klantat till sig bilen har stått baterriet har blivit urladdat dom startar bilen med booster till ok med två ibland en i notorumet en i bagaget förvånar mig inte att dom har slåt ut någon styrenhet. Dom förstörde min Cas när den var där inne sen försökte dom skylla på att den var sönder när den kom in men jag gav mig inte dom fick åtgärde det med en ny cas | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.