|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ethum, jag har haft min urkopplad i ett halvår utan felkod. | |
|
Enl. forumen på bimmerpost ska det ge en felkod som lagras, om det är bland de mer svårhittade felkoderna eller ej vet jag inte. Men alltså det kommer ju inte lysa nån lampa i instrumentpanelen... Du kopplar ur en funktion, felkoden i sig kan vara "blabla urkopplad". Inget allvarligt men det bör ge en felkod av det slaget i bästa fall. Hursom, testa detta först och sprinten kommer du åt lika lätt som kontakten.. Bara krypa under utblåset och titta så lär du fatta ;) |
|
|
Nu har jag ingen koll på detta, men att det skulle kosta 30k att fixa låter ju helt sinnessjukt. ett wastegate kostar 32pund. Länk Vad är det som är så otroligt dyrt? att Bmw väljer att byta hela turbon? Möjligt att lämna bilen till en mindre firma som löser detta för ett rimligt pris? |
|
| *usd | |
|
Min 335i E92 rasslar också när jag släpper på gasen eller motorbromsar. Tog in den och bänkade den, och den gav 304 hk och 430 Nm, alltså helt OK. Need4Speed i Malmö sade att det fanns en möjlighet att ljudet försvinner med en uppdatering av mjukvaran (40 MB stor fil), och det skulle ta hela dagen att uppdatera. BMW kräver att man skriver under ett dokument för att de står inte för något om man bränner någon komponent, såsom stereo, eller annat. Dock så förlorade Tobbe på Need4Speed ca 10 hk när den uppdaterade mjukvaran. Tappar iofs hellre det än hör oljudet (det hörs iofs inte när man har fönsterna stängda, men de på gatan kan höra det rätt rejält. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.