|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Stämmer, bara kabel och mjukvara, behövs inget mer :) | |
| Mycket härligt får man fråga vilken sida du fick programet ifrån eller är det hämlighetsstämplat? :p | |
|
Här har du länk till en Google-sökning: Länk Minns inte exakt var jag hämtade det men det var någon tidig träff på Google. Lycka till! :) |
|
|
Bilen rullar fint fortfarande 400 mil efter köpet, går perfekt att använda på vintern dessutom pga diffbromsen, tar sig bättre fram än min 540i/6 som jag hade tidigare just pga detta. Vilken bil det är, är supernöjd med köpet än så länge, älskar motorns register i kombination med manuell låda och riktigt bra chassi/bromsar. Underbar kombination mellan prestanda och praktisk bil! Svårt att hitta mer bil för pengarna, om man kan leva med att karossen kanske inte är det senaste direkt :) Har bytt oljan i växellådan som diskuterades tidigare - hjälpte inte för att få bort ljudet i lådan, det minskade möjligen en del, men jag betraktar det hela som ett skönhetsfel som jag kan leva med - bilen är ju inte ny! En ny fråga: har ett bluddrande ljud från motorn som låter vid ca 1700-2000 rpm, låter så fort jag nuddar gasen vid dessa varvtal. Svårt att beskriva ljudet men det bluddrar, nästan som ett större avgasläckage men det är det nog inte. Spelar ingen större roll om bilen är varm eller kall. Släpper jag gasen helt försvinner ljudet. Över och under dessa varvtal hörs inget konstigt. Kanske inte är jag som är van vid hur dessa bilar skall låta? Några tips? Motorn går i övrigt HELT perfekt, både kall som varm, på tomgång och genom hela registret. Vill bara försäkra mig om att detta inte är något man bör undersöka vidare |
|
| Bilen ger inga felkoder. | |
|
Felet fixat, det var några mindre sprickor i avgassystemet före kattarna, svetsade dessa och nu låter det inget konstigt längre. Tydligen väldigt vanligt på dessa bilar enligt m5board.com Bytte även vattenpump, termostat samt kamkedjespännare i förebyggande syfte. Kan tipsa alla med bilar som inte bytt vattenpump om att kolla efter glapp - min bil har rullat exakt 15000 väldokumenterade mil (sv-såld bil) och det var glapp i pumpen vid detta miltal, lät lite illa om lagrena också när man snurrande den efter demontering. Inte kul att bli stående med skuren pump! Jobbet var mer omfattande än på många andra BMW då man måste lossa remskiva och vibrationsdämpare på veven, men i övrigt var det inte så farligt. Ska senare byta servoslangarna som läcker lite, efter det hoppas jag bara kunna njuta hela säsongen, får se hur det blir, bilen är ju inte ny direkt :) Fortfarande helnöjd med bilen - 650 mil i min ägo hittills, bland annat upp till Vemdalen i januari, hoppas på många fler mil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.