|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Karl-Hilding |
"Tror inte heller på att dölja reg.numret... Hade annons ute i fyra månader på Q7:an utan att den blev utsatt för något (den stod på gatan i Gbg). Sålde den sedan till ett villaområde i Sthlm och vips, tre dagar senare var xenon-ljusen mm borta! Bevisar iofs inget, men ändå :)" Föräkringskostnaden måste väl vara skyhög om man har en nyare BMW på en gata i Sthlm? Och är det dyrare att försäkra en BMW med M-paket? |
|
M-paket är ingen faktor vid försäkringsuträkning ------- //Lövet |
|
Karl-Hilding |
Nå, men tänkte att det är en väldigt stöldbegärlig grupp som f-bolagen måste ha i sin statistik. FB: Har du M-paket? Svar: Ja FB: Då kostar din helförsäkring 300 kr mer per /år. Skulle väl inte vara så konstigt. För många år sedan så var ju en CD-spelare stöldbegärlig och renderade högre premie. I alla fall för mig. Det kan väl inte vara så att en basutr 520d har samma premie som en 520d med M-paket plus allt lulllull som går att kryssa för. Och ovanpå detta 20" fälgar med skitdyra däck. Inte så länge sedan taxeringsvärdet på ett hus var högre för att det var ädelträ i köksluckorna. Fur kom undan :-) |
|
hej igen på er alla! en sak jag märkt är att POLISEN är helt LAMA och vill varken kolla el hjälpa till på något vis, har hittat ett klockrent finger/handflate avtryck från en tjyvjävel och då jag frågade på telefon om dom ville komma och ta ett avtrycksprov så sa dom vi har inte tid! åkte förbi NACKA polis station idag och skulle kompletera anmälan och tänkte att då kanske dom vill komma ut och kika på bilen och ev kika på avtrycket men helt otroligt dom orkade inte ens gå ut och titta på bilen trotts att den stod utanför receptionen! suck. och då jag sa att jag ville kompletera min anmälan så sa han "vi har inte tid kan du ringa istället" hahaha jag står ju fn på självaste polis station tänkte jag och sa: glöm inte munkarna till fikat och sedan gick jag! sen åkte jag till BMW bavaria i tyresö för en SK skade besiktning och när han kom ut sa han att oj oj oj det här blir ingen billig historia och fotade lite och skrev ner div saker på väg hem 2tim senare så kom jag på en sak jag glömt att nämna till honom och i samma veva så häver han ur sig: jag har RÄKNAT på din bil och det kommer att kosta ca 100-119 tusen kr att laga !!! jag höll på att baxna 8st pdc sensorer inkl kabel matta bak riktning av baklucka inkl lås och lack navi dator tv enhet cd växlare fämre stötfångare inkl lister och dekor delar bakre stötfångare inkl lister och dekor delar undre motorskydd lack bakskärm höger pga lackskador dimljus riktning av bakre plåt pdc kabelgenomförning osv osv och jobb sedan har jag märkt att radion inte fungerar som den skall längre och inviknings funktionen på sido speglarna strular nu och ena vill inte längre.. känns så satans trist det här och det var min sista M bil iaf |
|
| Nackskott på tjuvasen, avskräcker andra och löser omedelbart problemet :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det är ungefär vad en sådan här stöld kostar att laga när Navidelar även är bort och det behöver inte vara Mpaket för den saken skull. En komplett M fram kostade för typ 10 år sedan 12-13000kr komplett när polaren fick sin stulen. Och har dom dessutom klippt av kablaget till Navi Dvd så vägrar ofta BMW laga utan ska då byta alla kabelhärvor och du blir det ännu dyrare, oftast blir det inlösen istället för reparation. Är också mycket arbetstimmar i detta jobb. Försäkringsbolaget skickad en sådan här stölskada från BMW 135tkr till polaren som räknade och hamnade på ca 95 tkr pga halv timkostnaden, 530D löste in då värdet låg på ca samma pengar, den sålde försäkringsbolaget på auktion för 55tkr. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
"känns så satans trist det här och det var min sista M bil iaf" Tråkigt...:( Hadde selv indbrott 2 gange i min E46 M3, återstälta allt, sen kom dom tilbaka 3v efter och tog allt en gang till... Var tvungen till att sälga bilen derefter.. jälva pack... "Nackskott på tjuvasen, avskräcker andra och löser omedelbart problemet :)" du har min röst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.