AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.776

då var det min tur att bli av med M paketet tack vare blocket

Sida 1 av 2
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
Parkerade min M5a igår vid 21.45 eftersom jag skulle köra tjejen till stan för utgång så vi tog hennes bil.
På vägen hem kikade jag på en film hos en vän osv och när jag kommer hem 03.15 så ser jag att främre och bakre stötfångare är borta osv blev så matt att jag bara fotade i mörkret och gick hem o sov tok förbannad med tanke på att jag ska sälja den och hade dagen innan satt ut den på blocket

Och innan jag satte ut den på blocket så tänkte jag att jag ska sudda för REG nr men alla säger ju att det är så jäkla skumt och mystiskt då man gör det så denna gång gjorde jag inte det och här är tacken för det!

Kan tillägga att det ALDRIG hänt nåt förr där.

Som tur är har en granne sett saker polisen gärna ville ha men jag står fortfarande med en prosess nu och jag ska sälja till råga på allt!

Fan vad jag hatar tjyvjävlar

Bilen är en sen 2001a carbonsvart
Och det hände på värmdö i gustavsberg

Skulle betala massor för att ha kommit i bilen då dom stod och jobbade

Den enda positiva saken i det här är att dom inte klippt nåt el slitit sönder nåt så lack osv bör ju gå fort då! Nån som vet??

Men då allt är nytt och bytt sedan så fattar ju vem som helst att dom kommer tillbaka för alla tjyvjävlar vill ju ha fabriks nya saker
Tyvärr är jag inte förvånad, tur att du inte fick bilen helt slaktad gissar att du har navi och definitivt nya M-ratten som också kunde ha försvunnit.

In med den i garage när du fått de nya delarna eller sälj den som du tänkte.

Alltför många finare bilar har försvunnit efter man satt ut synligt regnummer, några exempel i Stockholmsområdet de senaste åren.

BMW Z3M Coupé-98 röd sv-såld, ej hittad
BMW 540i/6 E34-95 Ascotgrün, en av 12st byggda, byggd 94 = dålig startspärr, hittad slaktad och är numera skrotad.
BMW M5 3,6-90 röd sv-såld, ej hittad

dessa har alla blivit stulna efter de annonserat med synlig skylt (brukar ta någon dag eller två efter annons).

BMW M5 och Audi RS4 är absolut superkorkat att ha synligt regnummer på om man bor i sthlmsområdet, skåne och gbg. Att man har synligt regnummer på en Hyundai Getz och BMW 525d utan M-paket eller annan tråkig standardbil är en sak men på roligare bilar är det bara dumt att ha synlig skylt. Är annons i övrigt seriös tappar man inga köpare heller.

Hoppas du snart får tillbaka den med nya delar från BMW!

Mvh Stephan
fredde 7
jag tror säkert att det är som du skriver stephan. men det betyder ju att man inte kan sätta ut ett telefonnummer heller som är reggat. eller om man har otur att ngn tjyv ser bilen ute när man kör omkring.
Är fördjävligt hur som helst, det ända som hjälper är isåfall att parkera i låst garage på annan adress än hemadressen.
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Tråkigt! Irriterande att man inte skall få behålla sina grejer.

Ang. synligt regnummer. Om man nu maskar regnummer i annonsen vad hindrar en tjuv att skicka ett mail.

"Hej"

Jag är intresserad av din bil, ser riktigt fin ut på bilderna, kan du berätta lite mer om kända brister osv.

Reg. nummer så jag kan kontrollera historik och utrustningslisa?

MVH / Börje"

Och sen får "Börje" regnummret i sin mailbox.

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Då kanske man ändå på något vis kan spåra mailet? Jag betvivlar starkt att en tjuv tar den risken, då är det lättare att hitta en annons med ett synligt reg.nummer.
Tjuvar är ljusskygga och bekväma, de dras sas till serverat bord.

mvh/ Anders
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Visst är det så, men om man fått flera mail lär inte polisen lägga ner någon energi på det ändå.
Men visst, kanske dumt att chansa när man lever på fel sida lagen.

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Är det jag sagt hela tiden, när folk undrar varför man ska dölja reg nummer.
Många här delar inte den uppfattningen.
Pu
38
Pugge_

320i e90
Ett tips är att alltid googla telefonnummer / mailen som personen skickar ifrån, man kan få reda på endel på det viset.

Tråkigt att du vart av med grejerna :/
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
Tack för svar!

Ja exakt stephan.
Har ALL utrustning och personen som gjorde det här visste hur man gör och det bästa för mig är att jag får 'NYA' delar och då blir ju bilen änu finare men det känns nu i efterhand nästan som att dom stått o väntat och sett mig lämna den och åka iväg med tjejens bil.

Så det är riktigt drygt för jag hade precis fixat ALLT på bilen och putsat extra för att få en nöjd köpare och priset var ju jättebilligt pga att jag hittat en annan bmw modell jag ska köpa men såklart så börjar nu det jobbiga försäkrings och lack firma tjafset och jag är petig av mig så det blir en mardröm för jag vet hur dom slarvar med clips och maskningar osv usch!

Önsksr att dom blir påkomna med min främre REG skylt i bakluckan.

Ja ikväll ryker väl navi och skärm osv fast dom är välkomna inatt och framöver.

Tur att bmwn jag ska köpa är helt neutral och får vara ifred.

Hoppas någon på landsbyggden köper min då allt nytt får sitta kvar.
Någon som vet hur lång tid en sån här sak tar?

Och ang larmet så är min svensksåld och går inteatt stänga av i dörrlåset plus att jag gjort ett par andra ändringar som skulle göra det riktigt svettigt för dom.

m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
Förut då jag sålt nåt utan reg nr har ju folk frågat efter det man inte en chans att jag skulle lämna det.

BLOCKET= reservdels karta för tjyvjävlar

Undra om nan jan skade besiktiga den och få tid och ärendenr och sälja så köparen får åka dit och lämna in om jag betalar självrisk
ni
520
niklas100
520d 2008
Håller med och förstår folk som döljer reg nr men för mig ringer alla varningsklockor om man inte lämnar ut reg nr om man frågar efter det känns som att dem döljer nåt
Tråkigt det som hänt!

Jag har sålt alla mina M-bilar med dolt reg.nr.

De som varit seriösa och kollat på bilen ser skylten på plats.
Jag har aldrig lämnat ut det om det inte känts tryggt.

Bilarna såldes snabbt och utan dryga kommentarer om varför jag dolt. Alla som köpt har delat min mening med att dölja.
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
Ja och det är extra surt att jag alltid dolt mitt reg nr vid tidigare försäljningar.

Men jag ska fake annonsera en m5a tysk lmport full smetad med godis och sedan sätta mig i en buske o vänta
Pu
38
Pugge_

320i e90
haha skön, ge dom en omgång från mig!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Om inte jag fick ut reg nummer på begäran (inte det första jag skulle fråga) så skulle jag tappa intresset för objekten helt oavsett hur bra allt annat är! Oftast är bilarna som jag är intresserad av många mil bort och jag åker inte för att titta på en bil som jag inte kollat upp ordentligt först, hur ofta har man till exempel hört att bilen är skattad och nybesiktigad och inte ha varit det!

Hur som helst tråkigt det som hänt och hoppas att det löser sig smidigt för dig. Jag tror du kan sälja bilen innan allt är fixat om du har allt med försäkringen ordnat men tror de flesta vill slippa det strulet, så det bästa är om du fixar det själv.

Alpina B8 Länk
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Riktigt surt att inte få ha sina ägodelar ifred pga allt löst folk ute i samhället.
Även långt ute på Värmdö går man inte säkert heller när det gäller ha bilen ifred tydligen....

BMW M-POWER
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Abbe, man märker ofta vilka som är seriösa på telefon.
Generellt så är det ofta balter och andra kriminella "invandrare" som utför dessa brott, så man märker ganska snabbt på telefon om det är seriöst eller inte.

Men det finns såklart undantag !
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Abbe har en poäng med i sitt inlägg.
Skulle man inte få reg.nr efter en seriös konversation kanske flera ggr tom, då bör man nog vara bra försiktigt med det objektet.

Det är som du skriver captainoats, man märker ganska fort om det är en vettig människa eller inte men man kan luras av det också.

Se bara på alla skickliga bedragare som kan snacka ur sig allt och alla...

BMW M-POWER
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Tror inte heller på att dölja reg.numret... Hade annons ute i fyra månader på Q7:an utan att den blev utsatt för något (den stod på gatan i Gbg). Sålde den sedan till ett villaområde i Sthlm och vips, tre dagar senare var xenon-ljusen mm borta! Bevisar iofs inget, men ändå :)
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
Stephan735 du hade rätt!!
Imorrse nu när jag kom ut skulle jag starta den första gången sedan det hänt
Och allt är bara jätte konstigt

Visst bilen startar men inget fungerar längre på skärmen och radion är död
Så jag kör till min uppfart och nu ser jag att det lilla låset i bakluckan 'det man aldrig använder' är helt tomt
Men inne i bakluckan ligger mina privata saker kvar MEN i klädseln så är kartläsar dvdn borta och innanför klädseln så är det tomt utom ett svart typ slutsteg.

Men jag tror att det hände samtidigt som stötfångarna bara att jag missade det lilla hålet i bakluckan
Och nu fattar jag hur dom fick ut PDC kabelhärvan bak
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.