|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Sitter här med en lysande Airbaglampa som inte besiktningsmannen gillade.. Ska nu felsöka och byta lite kablage och skulle behöva låna/hyra en simpel ODB läsare (med BMWs 20-pins kontakt) i Falun/Borlängeområdet några dagar. Har beställt en egen men den är försenad.. För visst slocknar inte lampan av sig själv när felet är lagat? | |
| OBD - inte ODB. ;) | |
| Lampan slocknar inte av sig själv. | |
|
Kommer du föri Gävle så kan jag hjälpa dig läsa av koder och radera de! Alpina B8 Länk |
|
| Tack Abbe! Men jag tror att jag kommer att behöva släcka den några gånger innan jag hittar kabelproblemet.. Och då är det lite för långt till Gävle fram och tillbaka. | |
| Be en liten verkstad läsa av felkoden åt dig och sen kan du vidta åtgärd (förmodligen trasig givare i passagerarstolsmattan). Eller vet du redan av att det är trasigt kablage ? | |
|
Förre ägaren, en god vän, hade in den på BMW och fick svaret att det troligen var kablaget till passagerarstolsgivaren. Tänke kolla det först i alla fall. Jag har nu beställt en annan OBD läsare som kommer i veckan. Tack alla! |
|
|
Jag har både kontakter och en hel dator med Carsoft som du kan låna om du vill lösa det innan dina grejer kommit. Jag bor i Falun. Mob: 070-5922209 OO=00=OO |
|
|
Grymt snällt OO=00=OO! Jag väntar några dagar och kollar om mina saker kommer, annars så hör jag av mig till dig! |
|
| Tips, fick också nerslag på min e39 523 -96a för Airbaglampan. Ryck säkring 40 i instrumentpanelen så slocknar den tillfälligt ;) en liten fuling men vad gör man inte.. | |
| Innanför handskfacket menade jag såklart! | |
|
Bra att veta: Helt släckt lampa gillas inte, den skall tändas och slockna. Det är detta som innebär godkänd självtest av systemet vid start och som kollas vid besiktningen FP |
|
|
Idag löste det sig. Läste av och fick felkod på airbag 05 AB , Bältessträckare förarsida. T50 torx och lyfta på stolen, isär med stora kontakten under, och i med en massa 5-56. Tryckte ihop och släckte felkoden. Klart. Enkelt. |
|
|
Prinz vad köpte du för felkodsläsare? och var?. |
|
|
Det är jag också intresserad av att veta... |
|
| Det här paketet köpte jag: Länk | |
| Då var en sådan beställd - dock utan den där adaptern. Totalkostnad med frakt blev 358 kr. Blir spännande att se om den lyckas hitta felkoden om defekt NOX-givare... något som min ELM 327 med diverse programvaror inte lyckas med. | |
|
Tack för tipset blir nog att inhandla ;) |
|
| Fredrik Nacka vad är det för årsmodell på bilen du ska kolla noxgivare? | |
|
Det är min 2007 523i LCI. |
|
|
Det är min 2007 523i LCI. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.