AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
29.181

Sälja bil, komiska "spekulanter"...

Sida 5 av 5
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
@KMSB Jag vet inte om det var på grund av mitt inlägg du kom på tanken att inte ha nysvenskar eller zigenare som spekulanter.

Om det nu är så, kan jag tillägga att jag är född i Sverige utan någon brytning m.m. Vissa säljare är som andreas skriver, bara dumma i huvudet. Själv när jag sålt prestandabilar har jag alltid lyckats sälja dem rätt fort då jag själv är grymt intresserad och gärna pratar bil.

Dock bemöter jag alltid invandraren likvärdigt "svensken". Men i all ärlighet har det aldrig blivit något.

Av köpare finns det minst lika många inavlade idioter i det här landet som de ni kallar nysvenskar. Det blir en jävligt låg nivå på forumet med rasfördomarna.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

bunf, varför kan man aldrig diskutera en sak utefter de förutsättningar som råder? Så här ligger det till; s.k "nysvenskar" har svårare att få jobb, trist men sant. Många är kreativa och inte sällan startar de rörelser. En del köper och säljer, bilar är ett bra objekt att köpa och sälja. Så, bland dessa "privathandlare" utgör "nysvensken" en majoritet. Och eftersom de är i majoritet är det också så att de per automatik blir de som märks mest. Måste jag få i nylllet att jag har RASFÖRDOMAR!!! Är så jävla trött på att aldrig kunna diskutera sakers varande utan att bli stämplad som rasist.
pa
197
pablo
525i touring -01
318is e30 -90
Kom o tänka på en intressant bilaffär.
Skulle sälja min vinterbil, en Volvo 245.

Spekulanterna, ett finskt sällskap på två herrar och en kvinna alla ca 50 år, dök upp och det visade sej vara kvinnan som behövde bil.
När det var dags för provkörning så stannade kvinnan kvar medans herrarna tog en tur.
Jag frågade om inte hon också ville provköra och fick då till svars: "Nei takk, jak tok en återstellare i morse"
Detta var mitt i veckan.

Först när jag traskade hemåt förstod jag det roliga i situationen och såg nog ut att vara förståndshandikappad när jag gick och flinade för mej själv

Trevliga och glada var dom allihopa och berömde bilens fina skick.
Pruta struntade dom i så det var en lyckad affär.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Suomi ftw!
3M
718
3MW
E36 Ti
Jaha då var det dags att sälja bilen och då får man fan vara med om mycket!!!
Annonsen: Länk

Får ett samtal från en kille som har en bil ute för 119k som vill byta och är intressant enligt mig. Vi möts upp på en shell station. Märker att hans bil ha haft 5 ägare och varit avställd sedan november förra året :/ Aja de går igenom allt och börjar kolla på motorn i min bil. Sedan så ska de provköra bilen och jag provkör deras (de är son pappa och syster/flickvänn till sonen) efter det så träffas vi upp varpå de roliga och för mig helt konstiga kommentarerna kommer: ja du vet det är en 7:serie en LYX bil och du har förstört den med sänkning och stora fälgar det finns ingen komfort kvar. Så därför måste vi ha något i mellan. Desutom är det konstigt att bilen utifrån ser ut som en miljon kr bil men insidan ser Andvänd ut.....
Jag avbryter farsan och säger: det finns gott om 7serie på blocket som inte är sänkt och har stora fälgar för betydligt mindre pengar så vrf ringde ni på denna?? Sedan att klart bilen ser Andvänd ut, DEN ÄR 11år och 16000mil gammal vad trodde du? Skrattar och åker därifrån. Sedan så hör sonen av sig och vill göra bytet ändå men tackar nej!!! Fan ska man köra ful spel för och försöka nedvärdera bilen? Jag menar båda jag och köparen vet att han ringde på just min 745;a var för att den sticker från mängde. Jag menar gillar man inte låga bilar så ringer man inte på sånt.
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Snygg bil du har där
Deras bil var dessutom avställd och de kom bara med dryga kommentarer ingen anledning att slösa mer tid du gjorde rätt som åkte därifrån.
3M
718
3MW
E36 Ti
Sneable: tack :) ja den sticker ut men måste tyvärr ha en 5serie nu då frugan tycker att 7serie är för stor och att desutom är låg :(

Delorian: Jag menar det, helt onödigt och jag hade tagit det ifall de hade hittat fel på den eller dyl. Men att klaga på att den är sänkt och har stora fälgar? Vad trodde de när de såg annonsen? :/
Köpte en ny Alpina B6 3.5 1989, några månader efteråt var jag på BMW i Solna för att köpa lite grejor och när jag ska åka därifrån så kommer en turk eller liknande till mig gapande att han är intresserad av bilen, jaha tänkte jag....

Får jag testa bilen säger han? nej tror inte det sa jag, men lät honom sitta i bilen och känna läget lite grann då han får för sig att börja gasa som fan.

Ah den låter bra kompis sa han, vil du göra affär? vad ska du ha sa han...

Tja den är inte till salu men betalar du 400K kan du få den.

Inga problem sa han, vi löser betalningen, sen börja han virra om smaragder och fina orientaliska mattor och Rolex klockor och förstod redan då att han bara var ute för att luras.

Jag tackade för mig och sa till honom att han kan försöka lura nån annan.
Vad körde han för bil?
Mercedes 500SEC körde han, detta var 1989 det hände...
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
lanab: Köpte du en ny Alpina B6 som 19-åring? Inte dåligt...

MVH Christofer
ok.

Bara undra för jag har råkat ut för en kille som frågar om han får köpa bilen han dyker upp över hela stockholm tutar bredvid när han kommer å vevar ned rutan.

Lite jobbigt när man sagt 3ggr att bilen inte är till salu.
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
Robert Lundberg , måste säga att ditt beteende var sjukt vidrigt... 2013-04-20 skriver du om hur vidrigt beteende du själv kör med argumenten att "du bara skulle ha en billig bil till husrenovering..
"delorian, så är det väl :) Mitt senaste köp av härke klassade nog in mig bland skaran komiska spekulanter. Dels prutade jag redan i telefon, fick säljaren att komma och leverera (samma kommun) samt drämde till med ytterligare en liten prutning väl på plats. Å andra sidan var det bara en billig bil jag skulle ha till min husrenovering där enda kraven var kombi och krok och alla var nöjda och glada efter affären. :)"

Ja blir det affär så är alla med största sannolikhet glada och nöjda.
Men om Ahmed 34år från Rågsved ringer dig och kör samma beteende som du gjorde i den affären så är han en "nysvensk som har svårt att få jobb"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.