|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
K-H Den får ett juste stuk kan jag säga :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
| Allt som nämns i den här tråden handlar ju nästan uteslutande om romer... | |
|
Även fast jag själv har utländsk bakgrund, drar jag mig för att köpa/sälja till romer. Vid ett tillfälle skulle jag sälja en S40 -00 (för 20lax = billigt!) till en arab. Det kom 5st för att kolla på bilen! Dom började med det vanliga "bilen är omlackad, skruvad, korockad ect" och ville pruta till hälften. Efter 30min gap och skrik, bad dom alla dra åt helvete, och åkte därifrån. Efter 15min ringer killen igen och vill köpa bilen för 20'!! Jag sa till honom att han INTE FÅR köpa bilen av mig, även om han ville betala fullpris, av principskäl. Sålde den efter några dagar till en Iranier för 19', men den här köparen var civiliserad och helt reko till skillnad från de andra. |
|
|
Skulle sälga min 996... opringt av en trevlig kille, väldig dygtig till att prata, ingen brytning.. Skulle vise frem bilen, fik en chock... Kaldte sig selv for Robert, ja det het han kanske, men jeg kände igen ham från ett indlägg på jatzy.com ... Bessik var hans efternavn...... drog en lang historia om forsälnings updrag mm mm... jesus, var endast glad for att jeg fik åka derifrån med plånbok och bil... Men tydligen är der flere som lämna reg papepr ifrån sig, utan att få betalt... wth??? |
|
| Bessik, den känner man igen... | |
|
Jag vill bidra med en försäljningshistoria om hur det gick när jag sålde en minigrävare av populär modell, dock i halvrisigt skick som nogrannt beskrivits i annonsen, för ett par år sedan. Satte ut annonsen en fredagkväll och innan jag fick bekräftelsemailet så ringer en man och ställer sedvanliga frågor och avslutar med ett jag tar den! Kommer överens om att ha ska sätta in handpenning vilket han gör och jag tar bort annonsen, den låg ute i 20 min.. Två dagar senare kommer han ner i bil för att ska skriva på affären och betala återstoden och jag märker direkt att nåt är galet, den positiva köparen var som bortblåst. Han börjar berätta om andra grävare han tittat på efter som var i bättre skick. Ref till andra som var ute på annons till mycket högre pris mm. Jag sade inte mycket och lät honom hålla på, jag förstod ganska snart att han ville komma ur affären. Han klagade på glapp som jag beskrivit i annonsen, han klagade på inredningen som jag fotat och beskrivit i annonsen mm Efter 2 timmar tycker han att en 12 år gammal grävare var matt i lacken. Jag håller stilen och säger inte mycket. Det avslutas med att han sätter sig i sin bil och åker sina 35 mil hem utan ett ord om handpenningen som han inte krävde tillbaka. Har aldrig hört ett ord från honom efter det. Satte ut en ny annons och sålde den på 2 timmar |
|
| Hur mycket var handpenningen på ? | |
|
Egentligen är det inte så svårt att skippa alla dessa " icke begåvade" spekulanter. Kanske lär man sig med tiden men man märker ganska snabbt om en person är normal funtad eller inte via telefon/mail. Gäller även säljare också, letar efter en slit o släng bil för tillfället och har ringt ett par bilar och snacka om vilka idioter det finns till säljare... Redan efter en kort konversation märker man ganska snabbt om att det här är inget att ödsla tid på. (Vissa svarar varken på mail eller telefon ens) Ibland undrar man om folk går på droger 24/7 eller allmänt slöa? BMW M-POWER |
|
| Man ska varken köpa eller sälja bil egentligen, man blir bara besviken på mänskligheten. Haft typ två av ~80 bilaffärer som känts riktigt bra, den senaste som köpte min 545. Riktigt trevlig kille och smidig affär. Så sällan det händer. | |
| Handpenningen var på ett antal tusenlappar, ca 3 % av försäljningsvärdet | |
|
BMW64: Jag brukar oftast beskriva fel osv i annons och sedan sätta priset efter det. och när jag får sådan köpare som sätter in handpenning för att jag ska plocka bort annonsen så skriver jag ut en kopia alltid. En gång skulle jag sälja ett par split fälgar modell dyrare. Hade dragit av en bult för spliten samt kanstött på två utav fälgarna. Skrev det med i annonsen och även att priset är satt därefter. Ringer en lirare från gävle eller sandviken och vill köpa de direkt men kunde inte komma förens tre dagar senare så han ville slänga in 2000:- på kontot som handpening (full pris var 10000:-) väl på plats så är han inte lika glad och hyper över att få köpa de och börjar leta fel. redan där märkte jag att han inte var frisk! Börjar bli lite smått otrevlig och pekar på skarona på en utav fälgarna, jag svarar snällt att det stod i annonsen. Då säger han NEJ TROR DU ATT JAG SKULLE KÖPA SKADADE FÄLGAR FÖR 10000:-!!! Svarar att antingen har han inte läst hela texten eller så är det något annat. Men nej då vill han ge 4000:- (totalt 6000:-) då de är skadade. går in i bilen kommer ut med kopian och ber han läsa högt vad det står i anonsen. När han såg att jag hade annonsen kvar så skämdes han och försökte räkna pengarna utan att pruta. Men då gav jag honom snällt 2000:- tillbax och bad honom att söka nya fälgar då jag inte ville sälja de till honom. Renoverades för 3000:- och såldes en måad senare för 18500:- :D |
|
|
3MW. Jag gör samma, dvs beskriver de fel och brister som objektet har och sätter lågt pris. Bra tips att skriva ut kopia på annonsen, det skulle jag gjort. Allt som min spekulant klagade på fanns beskrivet i annonsen, indirekt även att lacken var matt då jag skrivit att den stått ute i 3 år. Min spekulant ville helt klart att jag skulle dra mig ur affären. När jag inte gjorde det så bet han väl i det sura äpplet. Jag gissar att han hittat en annan maskin under dagarna som hade gått. |
|
| Det här var faktiskt en ganska rolig tråd. Det är nästan så man får lust att sätta in sin bil på annons bara för att skoja med alla skojare! | |
|
Efter att ha sålt en bil och en motorcykel och fått massa mail från paypal-scam-snubbar så tröttnade jag och svarade så här när jag skulle sälja en båt: Jag: Hi ullman! Its stil for sale. If you want you can come and get it, and pay me later. Do you need my credit card number? Köpare: Hi, Thanks for the quick response. My name is Abraham. I came across your advert while i was searching for a similar boat and i decided to send you an SMS. I will like to know the present of the boat if it is new or used and its final price. I wait to read from you. Jag: I dont know much about the boat, but you can still get my creditcard number if you want! Köpare: i don't need your credit card for any reason and You keep asking me if i want. You should give it to charity if you dont need it any more |
|
| aggepanken: haha :) klockrent.. | |
|
Åkte till Farsta efter att ha ringt på en Jeep Cherokee, alla papper stämde med annonsen, bilen var i mycket fint skick, fullservad med korrekt servicebok, inklusive kvitton på utförda servicar, enda problemet var att killen som sålde bilen inte var registrerad ägare, utan bilen tillhörde en kvinna i från Jönköping, säljaren hette Bessik! Behöver jag säga att jag inte köpte någon bil! Ringde på en Audi A4 i Västerås, Möllers bil och var intresserad, framförde att jag skulle komma på Lördagen och provköra och prata affärer, säljaren fick mitt namn och nummer, jag anlände på Lördagen och fick leta efter säljaren en bra stund, när jag väl får tag i herren och berättar mitt ärende så replikerar han att han precis sålt bilen, man köparen skulle bara få sin bil värderad innan affären var i hamn. Tack sa jag, jag har pengarna i näven och stod redo att handla där och då, ville bara se så bilen inte hade några missljud och servicebok, vilket jag även nämnde för säljaren. han började stamma och ville ge mig sitt kort, vilket jag vänligen avböjde, det vart den BMW jag åker nu i stället. Audin låg kvar 2-3 mån efter att jag åkt därifrån, :-) Utöver det så skulle jag sälja min 9-5 Aero för ca 2 år sen, det gick trögt men jag fick tillslut en mailkompis som mailade dagligen med allehanda frågor, efter 2 v mailande så ringde det en kille och var intresserad, han dök upp dagen efter och prutade 2000:- och köpte bilen. Då vart det liv i luckan hos min nyfunne vän, jag hade ju trots allt lovat honom bilen, jo tjena! Jo just det jag hade en barnfamilj som mailade på samma åkdon, dom kunde bara skrapa ihop 37000:- och tyckte jag skulle sälja bilen för dom pengarna till dom, just för att det var så synd om dom. Utgångspriset på SAABen var 65000:- |
|
|
Tänkte bidra med min lustiga historia. För drygt två år sedan sålde jag en Opel Astra CNG, en bil som alltså går på biogas, vilket inte är särskilt ovanligt här i landet nu för tiden. Fick också en mailkompis som var 19 år och skulle jobba i Rumänien under ett par år och ville ha med sig en bil ner. Redan här var det lite konstigt, vem köper en tio år gammal opel för 25k och exporterar den till Rumänien? Men snubben sa att han ville ha en gasbil för det var tydligen jäkligt billigt där nere. Jag sket ju fullständigt i vilket bara jag fick mina pengar så jag tog bilder och svarade tålmodigt på hans återkommande mail. När vi väl kommit överens om priset, efter ungefär 1,5 vecka så bokade vi att han skulle komma och hämta bilen på efterkommande lördag. Jag var supernöjd för bilen var lite svårsåld och jag hade nog satt ut den lite för dyrt. Hur som helst, på fredag eftermiddag såg jag att jag fått ännu ett mail av snubben där det stod att han drog sig ur köpet. Han hade nämligen inte fattat att bilen gick på biogas/naturgas utan trodde att den gick på vätgas och det var det som var så hemskans billigt i Rumänien. Tre dagar senare hade jag en hel familj på besök för att kolla in bilen. När jag och gubben i familjen höll på att deala om priset utbrast frun till sin man: Men jag vill ju ha den här bilen! Då försvann helt plötsligt prutmånen och bilen såldes fort :) |
|
| Roligast är när folk som inte har pengar vill köpa en bil och dessutom vill komma undan från kontantinsatsen. Bilens pris 150' och köparens årsinkomst är 100'! Dom på Wasa kredit får höra ett och annat roligt. | |
|
Lade ut min gamla Yen-flin på blocket till en vettig peng. Trodde att jag var helgarderad mot idioterna i.o.m. mitt tel. nr ej var angivet. Knäppgökarna i mailen står jag ut, bara att radera. Vissa svar har t.o.m. ett underhållningsvärde. Tyvärr hade jag inte dolt reg. nr. i annonsen då bilen knappast är stöldbegärlig. Då tar idioterna uppgifterna via bilregistret ringer hemtelefon och mobiler istället. Jävla nötter. Då var den dagen räddad! Inte ens när man skriver i annonsen att det är mail som gäller får man vara ifred. Inför nästa försäljning gäller följande: Mailsvar Dolt registreringsnr Besvarar mail först efter kontroll att personen ifråga inte har oreggat kontantkort och normalt namn. Komiskt var det inte. /Trött Riktiga män kör en sedan med ringar i grillen och V8. Fjollorna åker Bayersk lastvagn. |
|
|
du vill inte att folk kontaktar dig från oreggat kontantkort, men du vill själv inte visa vem du är genom dölja regnummret? eller så är det. = bilen är skit så jag döljer regnumret för att man inte ska kunna slå på bilen och se alla fel eller? Personligen är jag trött på folk som endast sätter ut mail och inte svarar när man mailar om intresse. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.