|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Tyst ni hörrni inte ifrågasätta killen som kallar sig "dieselkungen" och hans v-tech. Dom äro heliga på bmw-forumen i sverige och får ej ifrågasättas. Köper man deras mjukvara och inte är nöjd så får man klen hjälp och dessutom får man inte förklara om deras missöde på internetforumet för då kommer vtechs beskyddare dieselkungen och carl530 och klankar ner på ens inlägg. Man får inte tyckat annat om vtech än att dom är bäst och "kvalite kostar så är det bara". | |
|
NiKeMan: Kör inte du VTech själv? :D _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Känner inte att Kungen gjorde fel snarare tvärt om. Han ifrågasatte medan ni högg tillbaka. Lite sandlådenivå här!! Tänk min pappa är starkare än din... Onekligen har Kungen presterat har ni andra gjort det? Han åker fruktansvärt fort som det finns BEVIS på de har inte ni i alla fall inte sett dom!? Så grabbar lägg ner nu! |
|
|
deejaywasp nja men jag gjorde ett litet tag... Tyvärr blev jag inte nöjd så körde 325an original istället. |
|
|
Rensar man DPF:en på bilen och programmerar om ECUn så blir bilen rappare och drar mindre drivmedel samt så skonar du turbon också eftersom det inte blir lika varmt som med en DPF. |
|
|
det är inga problem att bes bilen utan DPF man måste bara göra en såkallad DPF OFF fil Christer Vtech Tuning Göteborg christer@vtech.se |
|
|
Skulle vilja kliva in och säga de att v-tech finns ju inte bara i Sverige.. Har bestämt för mig dom finns i de gigantiska U.S.A med? Alltså är de lilla tyskland man pratar om. Har läst någonstans att v-tech är med i leken på skoda RS modeller och klämmer effekt också. Åker själv med Steg2 i min 530XD och kan inte säga annat än nog fan rör de på sig, och de rejält! =D Funderar också på att rensa DPF och blåsa ur lite mer krut. |
|
|
NIKeMaN! Får jag fråga dig vad det var som du inte var 100% nöjd med Vtech? Vilket annat Ecu optimerings företag skulle du kunna tänka dig att köra med? Superchips programvara kanske? Vore kul att höra vad du inte var nöjd över med din Vtech optimering Jag funder så det knakar vilket företag man ska anlita. Utan att behöva oroa sig att sakerna inte ska hålla ihop. Mvh:Ronnie |
|
|
Hej K1200GT. Ja alltså detta är ju en väldigt subjektiv bedömning. Men jag har ju (till skillnad från en hel del andra) testat 325d med mjukvara från olika tuners - och därför blev det ganska lätt för mig att upptäcka att V-Techs inte kändes lika bra som dom andra jag testat. Varför då? Jo. Jag kan jämföra mot min mjukvara från ESS Tuning. Min första 325d fick ESS programvara som skulle vara "steg 1.5" typ. Alltså ca 260 hästar men mer troligt runt 280-285. Bilen blev otroligt mycket starkare och snabbare än dom original 197 polarna. ESS mjukvaran kändes som att BMW hade utvecklat själva med ett gott drag genom hela registret och annars oförändrad känsla i resten av bilen. Bytte sedan bil. Köpte mig en ny BMW 325d även denna med 197 hästars motorn. Men valde att istället testa det hypade V-Tech. Till att börja med så fick jag inte alls samma kick i rumpan av V-Tech mjukvaran trots utlovad Steg 2. Det kändes inte alls som samma effekt och även mina mätningar visade på att mina känslor stämde. Nåväl det hade väl gått att köra med ändå - men.... Gaspedalen blev "konstig". Ja visst låter det konstigt men det är fakta. En gaspedal ska vid 50% gas ge 50% "kraft" av tillgänglig effekt och vrid kan man tycka. Gasar jag lite mer så ska man ju kunna följa varvtalet uppåt mot maxvarv. Men efter monteringen av V-Tech i min bil så blev gaspedalen "digital". Så fort jag gasade ens lite så kändes det som att bilen ryckte iväg och trodde att jag gasade 100%. Det blev alltså svårt att köra mjukt och njuta av bilen. Allt handlade om att försöka lura mig som förare att bilen blivit snabbare genom att jag inte behövde gasa så mycket innan effekten kom. Ett flertal försök att fixa detta gjordes av V-Tech men misslyckades alla gånger. Till slut hade dom strypt effekt såpass att jag inte märkte någon skillnad ALLS mellan original och V-Tech filen. Summa summarum så köpte jag V-Tech mjukvara och en RTS enhet och ALLA mina pengar var bortkastade i sjön. Jag körde bilen på originalprogramvara ända till slutet när jag fick hjälp att ta bort ev felkoder och andra spår i mjukvaran efter V-Tech. Därav kan jag inte längre rekommendera V-Tech till någon alls. Det är möjligt att det fungerar bättre i andra bilar. Men i just min bil tyckte jag inte det var något vidare. Hade jag däremot inte haft något att jämföra med så hade man kanske inte reagerat på samma sätt kanske. Det törs jag inte svara på. Vad som fungerar istället? Ja det jag VET fungerar är ESS Tuning. Tänkte jag skulle få upp effekten i min F10 520d lite nu också och funderar på att sätta in Superchips i den. Finns säkert fler mjukvaror som fungerar bra - men just V-techs har jag inte planerat att testa mer då jag redan lagt ett gäng tusenlappar på deras grejor som inte fungerat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.