|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vilka skojare Michell & Company är, inte första gången dom är på tal med skumma bilar! |
|
|
Sannolikt samma bil igen, fast nu privatannons: Länk |
|
| E det bara m5an som har framstolarna med ränder? | |
|
Baader: Den med "ränder" kallas "heritage" I annonsen står det ju comfortstolar men det stämmer ju inte.. |
|
|
Det är samma bil. Mycket långt från årets fynd skulle jag vilja säga. Enbart M5 har heritage-klädsel (övriga endast via Individual). Det är extrautrustning och kan fås som basläder eller helläder. Standard är ju annars nappa point vilket också är en unik sak för M5:an. Alla inredningar, sorter och färger: Länk M5 E39 i Sverige Länk |
|
|
Personligen tycker jag Nappa point är mycket snyggare trots att det var den billigare varianten. Heritage är lite för mycket engelskt 60-tal för att passa i en M5. HD91: bilen som representerar Sterling grau ser precis ut som min gamla så man blev lite nostalgisk när man surfade in på sidan... ___ //Ulf |
|
fredde 7 |
Programmer: Fast nappa är ju som krokodilhud..får ju ha skinnställ på sig om man inte vill riskera obehag;) Håller för övrigt med om att det är lite engelsk efterkrigsdesign på heritage, men jag gillar dem...speciellt ihop med lite trä. |
|
Programmer: Sterlinggrau är en riktigt snygg färg. Inte särskilt lätt att få tag på heller. Tillverkades (se länk) bara 46st LHD/Euro i färgen så din var en sällsynt sak. Länk Finns 3st kvar i Sverige i dagsläget. Alla är 02or. En av dessa är svensksåld och har Caramel-skinn vilket blir en enormt ovanlig kombination. Hur upplever du annars skillnaden mellan den och 550iA? Både Point och Heritage är ju nappa, men det präglade lädret i mitten på Point-klädseln är det som är krokodilaktigt. Såg när jag räknade hur många det gjorts av varje klädsel att det finns folk som avbeställt det präglade lädret och valt vanligt nappa rakt genom istället (Individual). Vet inte vad jag föredrar när jag nu letar en. Tror vad som helst går bra sålänge jag slipper Silverstone-lädret (den har jag svårt för). M5 E39 i Sverige Länk |
|
|
Jag gillade det präglade och det upplevdes också som mer slitstarkt på dessa delar. Skillnaden mellan M5 och 550'n är kanske inte så stor prestandamässigt men upplevelsen i M5:an var betydligt mer direkt och brutal. Motorn, den manuella lådan och chassit inbjuder (eller tvingar ;) en till att aktivt köra bilen medan 550'n mer är en komfortabel långfärdsvagn. Sen kan man ju ändå köra hyffsat aktivt med 550'n men då är det mer ditt eget val, inte bilen så påkallar det... Man kan sakna vissa stunder med M5:an men som vardagsbil fyller 550'n funktionen mycket bättre och då man är sugen så finns det ändå lite att hämta under huven... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.