|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Körde en Carfax på denna M5 E39 2002: Länk Import från Lettland 2011 vid 11700 mil 2011-01, rullat 11300 mil vid besiktning 2011-04 enligt Carfax. Vet inte om bilen har någon skum bakgrund med nödvändighet i och med importlandet, men ville bara tipsa om detta om någon är intresserad av bilen: kolla upp historiken ordentligt vid ev. köp! | |
| Regnummer CRW571, glömde skriva det | |
|
Kommer från Tyskland verkar det. Enda skumma jag hittar direkt mot utrustningslistan är att bilen kom utan spolier från fabrik. På bilden har den uppenbarligen bakspoiler. Type Value VIN WBSDE91020GJ22431 Type code DE91 Type M5 (EUR) E series E39 () Series 5 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine S62 Displacement 5.00 Power 294 Drive HECK Transmission MECH Colour CARBONSCHWARZ METALLIC (416) Upholstery WALK NAPPA/SCHWARZ (M3SW) Prod.date 2002-03-26 Code Description (interface) Description (EPC) S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Side airbags for rear passengers S265A REIFEN DRUCK CONTROL (RDC) Tyre pressure control (TPC) S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering S326A HECKSPOILER ENTFALL Deleted, rear spoiler S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Climate comfort windscreen S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S465A DURCHLADESYSTEM Through-loading system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S521A REGENSENSOR Rain sensor S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S612A BMW ASSIST BMW Assist S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control S632A KOMPLETTVORB. BMW HANDY (MOTOROLA) Preparation BMW Handy (Motorola) S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs Code Description (interface) Description (EPC) S752A INDIVIDUAL AUDIOSYSTEM Individual audio system S776A INDIVIDUAL DACHH. ALCANTARA ANTHR. Headliner in Alcantara anthracite L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature German S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Delete clear coat S936A BMW HANDY BEI AUSLIEF. ANFORDERN BMW Handy b. Ausliefer. anfordern S937A REQUEST CD ROM ON DELIVERY Dummy-SALAPA |
|
| Som sagt, vet inget skumt om den men nog värt att se över historiken ordentligt - om inte annat så med tanke på de relativt låga milen vid import. | |
|
En bil som kommit hit via Lettland skulle jag inte ta i med tång oavsett vad jag hittat i historiken... Det finns så många andra bilar att välja bland helt enkelt. Har aldrig sett något possitivt med en bil som tagit omvägen via Lettland för att komma till Sverige. Men det är jag det! ;-) "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
| 02'a med 13.000 mil för 100 tusen. Man kan ju dra sina egna slutsatser...... | |
| Jag kikade på de nyss på blocket o jag tycker de verkar va lite för bra för o va sant | |
|
Utan att blanda in historiken så är 100 000:- ett normalt pris för en brukis M5 E39:a, inget konstigt med, hade vart annonorlunda med en entusiast M5:a men i det här fallet är pris kontra bil helt rimligt förutsatt att det inte ligger något fuffens i historiken vilket det med största sannolikhet gör. BMW M-POWER |
|
| Precis priset är ju inget speciellt med - fel att utgå från alla M5or som aldrig säljs på blocket för att priserna är för höga, finns massor just nu :) | |
| Ovanligt billigt för en -02 med låga mil som dessutom har det mesta i utrustningsväg. Heritageskinn, alcantara innertak, utökat skinn samt individual audio. Något skumt är det. | |
| GINO och Daniel, upp med en M5 02'a med ett miltal kring 13' och i skick efter mil för 100 tusen så köper jag den direkt | |
|
Kane: Jag har lite annorlunda sätt att värdera bilar och därav är det sällan problem för mig att bli av med en bil samt att jag slipper oftast förlora så mkt på bilaffärer. Jag må ha värderat den för lågt i vissas ögon men en brukis M5:a med det skicket och den bakgrunden bör inte kosta mer... Hade den haft schysst historik samt vart i mintcondition så hade jag värderat den betydligt högre... Kolla bara på blocket varför vissa bilar blir aldrig sålda...Säljarna har oftast skyhöga eller fantasipriser på sina bilar. Vad tycker du är ett rimligt pris på den bilen? BMW M-POWER |
|
| Prissänk till 80000 kr..... | |
|
Undra om detta är samma bil Länk |
|
| Garanterat samma bil. Antingen köpte Michell & Co bilen billigt på blocket då säljaren sänkte priset till 80000. Eller så känner de varandra... Skumt är det iallafall, dessutom inga bilder i nya annonsen. | |
|
Visst är det samma bil! :) Länk |
|
|
Till salu igen, nu för 139k Länk |
|
| Öh...Har själv en E39 med samma inredning "Heritage" tror jag den kallades ibland, samma miltal. Skinnet ser ut som "nytt" i min bil. Att döma av hur förar OCH passagerarstolen ser ut har den bilen snarare gått någonstans kring den dubbla mätarställningen | |
| Ja du jag håller med, så där ska inte skinnet se ut efter 13 000 mil. Ser nedsuttet ut. | |
|
Förre ägaren kanske var gravt överviktig och hade en fäbless för att köra bilen näck insmord i babyolja? /Masten |
|
| Håller med, min har rullat 14900 mil och ser mycket mycket fräschare ut än sådär vad gäller inredningen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.