AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
837

Skall man lacka om bilen eller?

Sida 1 av 2
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Måste bara berätta fäljande: Jag och min familj köpte nytt hus förra året. I princip var det ingen i området som körde BMW. Vad händer, snett mittemot flyttar någon in och har en rel ny 523it och givetvis samma färg som min- Topasblå. Vad får jag se idag utanför ett annat hus som nyligen sålts. Jo jävlar en topasblå! x5 3,0d. Att sedan en annan granne har börjat puttra omkring i en svart b6 3,3 alpina ( som tur är finns de nog inte i topasblå) gör ju att man hamnat i rena BMW-ghettot där en kärra för drygt 300 tkr är rena rama lupon i sammanhanget. Det värsta är dock att ha samma j-a färg. Jag skulle visseligen aldrig komma på tanken att köpa en röd eller vit kärra, men den hade nog faktiskt känts mer "unik" än att ha samma färg som två grannar (jag var ju faktiskt först!) Sedan kommer ju risken att när det blir dags för nästa bilbyte så blir det väl något alldeles jävulskt dyrt då grannarna ger en helt nya referensramar om vad man kan rulla omkring i utan skämmas.

-BeeMWe-
Herregud... Mycket ska man höra innan man koolarvippen.

Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Var glad att ni har samma smak vad gäller både bilmärke och färg...

who dares wins...
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
DanneZeta konstaterar: Problemet sitter inte i bilens lack...

roadZter
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
hahaha
Och värst av allt: Du har surhinken, insteg smodellen, så 7-serie Anbefalles!! hahaha
Själv retar jag mig på att min granne åker V-lv- 740.
Usch!

"Natural born BMW-Freak"
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
hahaha näe problemet sitter knappast i bilens färg... ! jag vet vad du kan göra ! gå och skäll ut grannarna att dom måste lacka om bilarna för du var först på kvarteret att ha topasblå haha
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Glömde att säga (som grädde på moset), jag lyckades övertyga min svåger om BMW-bilarnas förträfflighet( han har fått låna min alldeles för mycket)och hittade i förrförra veckan en 320iM -01 som han köpte,gissa vilken .... just det Topasblå! (Jag har i allafall nyaste BMW:n i kvarteret!)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Nyaste, men oxå klenaste :D
//Marin
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
visst men som du säkert förstår är det just det faktum att ha det senaste som är viktigt för mig, men när valvetronic kommer på sexorna är det nog jag som byter igen (du vet det senaste) Trots allt ( även om jag inte bryr mig om överflödsprestanda) är kärran är snabbare än den dyraste i kvarteret( x 5:an)
Självklart ska du lacka om, lacka den grisskär med lila prickar så lär du vara ensam om att ha den färgen på en BMW i ditt område vilket ju verkar vara väldigt viktigt för dig eller så gör du helt enkelt så som Uhlmann säger..

www.malte-racing.com
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tips till alla Er som bryr sig om vad grannarna tycker/kör för bil:
Köp en bingolott, enligt reklamen kan man glida förbi med en S80 och stoltera "we are all the winners....."

Vad glad att du har grannar med bra smak säger jag!

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Nu får ni inte missförstå mig. Inte funderar jag på att lacka om bilen, det är bara en rubrik för att fånga uppmärksamhet till det något komiska som hänt i mitt kvarter: Man har börjat köra BMW (spitze!) och till på köpet skall det vara topasblå! (Jag som tänkt köpa en titansilver om det inte varit så att varannan BMW som beställs är titansilver). Topasblå har ju inte funnits så länge på alla modeller. Nåja det lär ju bli någon annan färg nästa gång. Har dock komstaterat att man faktiskt får plats med en fullstor barnvagn och en normal paraplyvagn i bagaget varför jag nog kan vänta in nästa 5-serietouring innan nästa byte.
Det är storleken som spelar roll inte färgen.......

Vill oxå ha kompressor.....
Kan även berätta följande:
Igår när jag åkte hem såg jag tre blå BMW CAB PÅ EN STRÄCK AV 2-3 KM....
Men snälla BMW freaks köp inte silver......
Visst är den lätt att hålla ren men ack så tråkig

Vill oxå ha kompressor.....
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
S80 är den sista bil jag skulle köpa... vi har ägt 2 ! bara haft problem
Själv tycker jag att silver är snyggt och skulle helt klart kunna tänka mig t.ex en silverfärgad E39:a

www.malte-racing.com
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Jag tycker också att silvermetallic är snyggt, "kilen" menar nog att det är en vanlig färg - därav tråkig...

roadZter
Rätt o riktigt DZ samt att det vanligaste argumentet är att smutsen inte syns......
Fast jag tycker inte att det är snyggt men det beror nog på alla Skoda-ww-volvo-o.s.v med denna färg....
no 1
p
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.