|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| sjörövarbukten? | |
| har kollat lite runt nu och man måste ha en uppgraderad version av windows 7, inte den vanliga man får när man köper dator. Man kan inte ladda ner något om man inte har uppgraderad version och man kan läsa t.ex på windows 7 proffesional och där står att du kan köra windows xp mode, dock inte på home premium vilket jag har. | |
|
tack för länken, men det visste jag redan att jag ska uppgradera, blir nog dyrare på detta sättet än att ev köpa en annan dator med xp. Provade på farsans Vista och det gick inte där heller, fick upp " path too long" med ett leende på läpparna kan jag nog säga att den här vägen HAR varit lång... är jag på rätt väg, eller? |
|
|
tror att jag har lyckats med det hela, dock så saknar jag nu kabeln mellan data skärmen och ingången på själva enheten. Köpte en kabel idag, men det visade sig vara fel...behöver nog en usb till rs232 adapter Det fick bli på ett annat sätt än uppdatering av min windows 7 version, det måste nog vara det dyra sättet... Ska försöka hitta kabeln inom närmaste dagarna och ska försöka prova och återkommer med info snart... |
|
| Sök lite här på AP för det verkar inte vara helt enkelt med USB - RS232 och Carsoft att fungera ihop. | |
|
Ok.... Hur är det annars tänkt? För kablarna som jag fick passar inte Till datorn. Kabeln som ska mellan modullen och datan, utgången är hona och även från datorn är det hona ingång. Så vad är det meningen man ska använda för koppling mellan datan och modull kabeln? |
|
| Är det ingen som kan komma med tips om vad för sorts kabel de använder mellan dator och kabeln till carsoft modullen? | |
| RS232 förmodligen. Har du ingen länk till där du köpte kitet? | |
|
Köptes på obd bildiagnos i örebro www.orebrobildiagnos.se |
|
|
sjörövarbukten = pirat bukten Det finns en mängd adaptrar för seiell till usb men den som bevisligen fungerat bra är av märket aten. finns bla här: Länk |
|
| Jag tror detta är en bättre lösning om du har PCMCIA-plats i datorn, Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.