|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Har köpt carsofts felsöknings apparat nu och till min stora förvåning, rent av dumhet kanske så fanns det inget på skivan som följde med. Fanns bara text med en hemsida. Har försökt ladda ner olika versioner och installera men det närmaste jag har kommit är att det står att det är inte kompatibelt med windows 7 64bit. Har någon haft detta problemet på sin 64 bit version och lyckats med programmet? Hur går man vidare nu? | |
| Om du installerar programmet i c:\program(x86)\ så ska datorn köra det som ett 32-bitars program... | |
| Det väljs automatiskt i C/programfiles(x86) men sedan kommer det upp i slutet att jag ska kontakta leverantören och se om det finns i 32bit för den är inte kompatibel i 64bit | |
|
Måste jag inte ha windows xp för att göra det? |
|
| Ska prova att göra ny mapp och testa det så | |
|
falsterbo: Nej Carsoft fungerar utmärkt för mig under XP, Vista och Win 7, har dock alltid kört 32-bit versionen eftersom 64-bit orsakar många kompabilitetsproblem. |
|
| Kan man ändra den till 32 bit från 64? Hur då i så fall? | |
|
Vad jag vet krävs det ominstallation för att ändra till 32, men jag är ingen hacker så det kanske finns nått enklare sätt. Licensen (om du har en ärlig version) gäller för både 32 och 64 bit. |
|
|
Den är äkta ska kolla med en snubbe i stan idag som kan detta mycket bättre Återkommer med svar |
|
| Äkta? | |
|
Om programmet inte installeras i program(x86) mappen kommer windows försöka köra det som ett 64-bitars program och det kommer hänga sig. Har varit lite slö på att svara efter mitt första inlägg hehe, men det ska gå att lura programmet att tro det är installerat på XP. 1.Högerklicka på .exe filen i PROGRAM MAPPEN (inte genväg på skrivbordet) 2.Välj egenskaper, sedan välj fliken kompabilitet 3.bocka för "kör detta program i kompabilitetsläge för: 4. windows xp (servicepack 3) Sen ska det i teorin funka! ang. att ändra från 64-bitars till 32-bitars windows så krävs en formatering och ominstallation då det är helt olika plattformar (annan programmering). Hoppas det löser sig =) |
|
|
Det hela löser sig om man laddar ner "Windows XP-mode" gratis från Microsoft. Då körs en virtuell XP-klient på datorn och då fungerar det perfekt. Jag har kört Carsoft, INPA och BMW-scanner på det viset på min 64bit Windows 7. /Ola Ladda ner på nedan länk Länk |
|
|
jag har provat med att ändra kompatibilitetet på programmet och köra den som kim_hbg har skrivit och det hände en massa med skärmen och programmet började jobba och sedan fick jag ett annat meddelande på skärmen som står så: Während des kopierens der daten ist ein Fehler aufgetreten:-113 component:programmdateien file group: Ausfuhrbare programmdateien Vet inte vad det är men verkar vara något med datum kanske? Någon som vet? |
|
|
Det verkar vara något på datorn, alltså carsoft programmet, men när jag ska dubbelklicka på den så kommer det fram att carsoft 6.5 is not completly installed. Har redan kopierat alla crack filer och lagt de i mappen. Är det något mer man ska göra. Känner för att slänga datorn långt långt åt.......... |
|
| crack-filer? Du skrev ju att den var äkta? Har du laddat ner en pirat-kopia så kan ju det vara förklaringen till varför det inte fungerar. | |
| jag menade äkta windows... Filerna till carsoft är säkerligen kopior...fick en länk på en skiva från örebroobd2 firman där jag köpte carsoft apparaten. Vart kan man då fixa filerna? | |
|
Ta kontakt med säljaren för support är mitt förslag. |
|
|
Det har jag gjort och det enda jag har fått som svar är att det är kompatibelt med windows xp (32bit) |
|
|
Börja då med att ladda ner "Windows XP mode" och installera i den. Det är ju 32-bit. När jag höll på och trixade med Carsoft så hittade jag en del tips på nedan länk också Länk |
|
| För att kunna ladda ner windows xp mode så måste man ha windows 7 professional eller ultimate. Jag har bara home premium och det kostar nästan lika mycket som en äldre laptop med windows XP installerat. Känns som det blir letandet på blocket. Har skickat till schmiedmann ett mail angående deras felsöknings diagnos verktyg de har för 1600kr och höra vad de har att säga... | |
| Sök på XP-mode i sjörövarbukten så finner du det hela! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.