|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Fan de skall jag testa och ringde bmw en ny vevaxelgivare kostar 1070kr med bmwclubens rabatt.Återkommer:) |
|
| Vevaxelgivare går aldrig sönder på m54. Iaf ytterst sällsynt. Händer dock ibland på m52 och n42. Pröva en spole istället! | |
|
Tändspolarna borde ge felkod, när min bil gick ryckigt/orent och var orkeslös tändes även motorlampan felsökte fick fram misständning cylinder 2 och 4 bytte alla 6 gick på ca 1700kr. mvh |
|
| I nio fall av tio gör dom de har dock haft 2st m54 med exakt dom fenomen som beskrivs och de var spolar!! Dom lägger bara upp fel om tändmissen är stor och efter 3 tändmissar med litet mellanrum så får man cylinderfrånkoppling vilket leder till felkod. Om du har tillgång till dator som kan mäta cylinderbalansen kan du se vilken som haltar. Har du inte de går de givetvis bra att flytta runt spolen me;) | |
|
Kollade precis tändspolarna en av dom är en bosch dom andra är av ett annat märke???spelar det någon roll,läste någon stans att bmw byte ut tändspolarna på goowill till bosch,Vad vet jag!! |
|
|
Det är säkert Bremi-spolar som sitter i. Bosch har utgått, och det är dessa som numera säljs av BMW. Finns även att hitta på Schmeidmann: Länk Du kan köpa en tändsspole och testa och byta ut Bosch-spolen, som antagligen är äldst. /H |
|
| Du har nya ...219 spolarna bmw säljer bara bosch av den modellen. Om du har bremi så e de skit;) | |
|
Bosch nr 0 221 504 464 bytte jag mina spolar till, läste av nr på en sparad kartong i garaget. mvh |
|
|
Kartong skall givetvis vara förpackning... mvh |
|
|
Vilka tändspolar skall det vara???Motorn är en m54 2003 525 Bmwflink |
|
| Jag ringde göteborgsbilservice och han trodde att det kunde vara mjukvaran som behövdes uppdateras?,kan det vara så enkelt.har tid för felkodsavläsningn,någon som tror att bilen blir bra efter det här???? | |
|
bmwflink> Hur har det gått med bilen, fixad? mvh |
|
|
Har tid på torsdag hos göteborgsbilservice:)Felkodsavläsning ex ex Återkommer med svar hur det går bmwflink |
|
|
Har varit precis hos göteborgs bilservice,ingen felkodsavläsning:(Han tyckte att det inte var nödvändigt???Han sa att: Du har ju för fan bytt allt som går;)han kollade lite snabbt och vill att jag skulle byta tändspolarna till dom nya??Vilka menar han,inte fel på vanosen sa han!!kollade lite slangar allt detta till priset av INGET;)Jävligt bra kille,vad kan de vara tro med min bil:( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.