AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.589

M3 E92 hos Förenade bil , erfarenhet?

Sida 2 av 3
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Du ska väl inte byta in din z redan?
FB har jag fullt förtroende för. De kommer säkert att lura av dig din sketbruna mot nåt mindre pulshöjande. ;))

BTW, jag hörde att ICA har extrapris på OT i morgon.
Jag trivs grymt bra med Zätan men M3an är riktigt fet :)

Svårt val...
Køpte en 5a dær och nær jag kom hem upptæckte jag en skada på støtfångaren bak. Kollade bilen i hallen, men lite dunkelt ljus och missade skadan. Kontaktade dem och sæljchefen betalade en omlackering før 2000.

Sæljaren blev lite sur øver saken, men jag upplevde Førenade bil som mycket bra och seriøs!
Ed
81
Eddie_125i
Bmw 440i mppsk+MHD

V90 R-design
Förenade bil är en seriös bmw handlare. Dock fått många nya säljare men kan varmt rekommendera dem !

Jag rekommenderar också säljaren Xhelal Gajtani.
Hyfsat skambud jag fick på min om jag skulle byta in den.
De värderade min till 230k och de sänkte inte priset en krona på M3an.
Rätt intressant, har nu fått svar från 3 olika firmor med samma vid, 230k.
Bilpriser värderar min bil till ca 330.

Undrar om de kollar priser där och sedan drar av 100K?
De är rädda för att förlora pengar och lämnar låga bud på inbytet.

Bästa är att hitta en privat M3 och byta + pengar.

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

phoenix: Bilpriser.se är ibland helt fel ute...tex värderar de 7-10 år gamla 996 turbo för runt 100-150 mer än de på blocket.

Nu finns det ju några lågmilade sv-sålda Z4 m Coupe på blocket från begärt pris 279 och då är ju inte 230 helt orimligt om man tänker att bmw ska tjäna på affären oxå. Dock är ju deras M3:a högt satt vilket borde ge ett bättre mellanpris iofs.

Sportbilar generellt har ju tokrasat i pris i år, allting verkar svårsålt trots lockande priser..

Bättre o köpa privat till rimligt pris/sen sälja själv, då tappar man minst. Byta hos handlare i dessa tider gör en bara förbannad:-)

MVH Peter
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om alla handlare bjuder lika så går de sannolikt på gröna listan. Bilpriser har inget att göra med inbyten då det inte är något professionellt verktyg. Det kan värdera hur fel som helst imellanåt.

-------
//Lövet
Har inte kört Zätan på 5 veckor, idag blev det 15 mil i strålande solsken, satan va den går :)

Jag tror inte att M3an bjuder på lika mycket körglädje, däremot är den säkert 10ggr bekvämare.

Får se lite vad som händer, ska på med Supersprint race först och mellanrör + performance kolfiberläppen
Vad har din bil rullat Phoenix? Tycker 230k inte var ett särskilt grovt skambud om ens ett skambud. Ett pris på din vid privatköp kanske borde landa på mellan 250-265 efter prut om man inte ska göra bort sig ekonomiskt på lite längre sikt om man säljer efter något år. Behåll bilen säger jag :D. Dock skall du prova en m3:a med dkg innan du bestämmer dig. Har alltid gillat manuellt mest men jag blev imponerad över dkg:n även om det blir lite "datoriserat".
Sv.såld, 3056mil, 3e ägaren. All utrustning utom cd-växlare (har dock aux)
265 anser jag som skambud.
Vad hade du tänkt annonsera ut den för?
Jag trivs för bra med den så den ska inte säljas, däremot är det alltid intressant att veta vad man får för inbytespris.

Jag ska på med mina H&R fjädrar, supersprint race och köpa en uppsättning fälgar till.

Med vänlig hälsning, Filip .
Håller helt med Twinsturbo! Testa DKG lådan innan. Har den i min M3 -09, älskar den! Står till försäljning hos handlare nu :S Måste tyvärr prioritera om pengar till lgh just nu...

Kolla gärna in den om någon är intresserad, jag är inte omöjlig att ha och göra med :)

Bromsvätskebytet är gjort hos BMW i Göteborg ;)

Länk

// Erik
mu
65
musse05
Corvette C7
MB C220 CDI(tjänstebil)
Jag har köpt bilen som trådskaparen länkade till. Otroligt välhållen skulle jag vilja påstå. FB är proffsiga men dyra, javisst. Lyckades pruta en del, lägger man sen till 2 års fri service och 12 mån garanti så tyckte jag att det kändes som en trygg affär. För övrigt min första M bil så det ska bli spännande
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Grattis Musse05, jag köpte en likvärdig häromdan fast
med låga 1000 mil. Silverstone är läckraste färgen:-)
Z4M är ingen superbil, det är en mkt udda och snabb liten bil. Dessutom med tveksam design och ålderstigen.

M3 E9x är tveklöst bättre allround, inkl körglädje.
mu
65
musse05
Corvette C7
MB C220 CDI(tjänstebil)
Ja, Silverstone är fin även om jag egentligen var ute efter en svart. Peddan, 1000 mil, det är ju nya bilen ! Grattis på dig med !
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

turbo4ever: ligger mycket i de du säger!

jag har simpel smak men jag är bara nöjd med det bästa!

1M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.