|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Tycker det är tråkigt att ärlighet skall anses som fult - det i alla sammanhang - från bilköp till kyrka till politiker till sitt/sina närmaste osv osv. Jag är alltid tokärlig (på både gott och ont) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Håller med Bjerser om att Lloydan skjuter på helt fel mål i bilbranschen. KVD är en av få som lyfter fram bilars skick på ett ärligt sätt. Dessutom, när de har kännedom, skrivs det ut om bilar har felaktig mätarställning, salvage titel eller annat. Med tanke på att de säljer runt 800 fordon i veckan så är det rätt hårt att de ska hålla koll på detaljer kring bilar som de inte ens har till salu längre. Dessutom pratar du dels om att M5an är ett slitet vrak, men du grundar du på att du någon gång ringde dit och de inte visste om en viss bil haft servicebok vid en viss tidpunkt? Har du fysiskt varit och provkört M5an? (Din text är lång, kan inte komma ihåg allt) Om du vill angripa någon LLoydan som verkligen försvårar för möjligheten att kolla upp bilar. Tycker du att det är bra att BMW Sverige som har register över alla mätarställningar som alla BMWs varit inne på garantirep någonsin - håller den helt hemlig för alla utom den nuvarande bilägaren? De svenska försäkringsbolagen har register över alla krockskador i hela Sverige. Du tycker inte man skulle kunna ringa dit och höra om en viss bil varit krockad? ------- //Lövet |
|
|
Amen Lövet nu får du ge dig! Om du inte orkar läsa mina inlägg så svara inte när du inte vet vad du svarar på. Och sluta lägg saker i min mun som jag ALDRIG sagt. Jag har ALDRIG sagt att m5an är ett slitet vrak. Jag har sagt att den varit stulen - det är allt!! Jag har ALDRIG sagt att kvd inte beskriver sina bilar bra. Jag har sagt att i just detta fallet finns ingen info om att den varit stulen. En viktig faktor om man köper en entusiastbil som m5. Jag har ringt till KVD (för dom stod som tidigare ägare) och deras svar var: "Vi lämnar inte ut NÅGON information om bilar vi sålt till 3:e part (annat än miltalet vid försäljningstilfället)". "Det är ett policybeslut". Dom har informationen men vill inte dela med sig av den! Vad är det du inte fattar Lövet???? |
|
|
Jag inte fattar hur du kan bli upprörd på dem som är bäst i branschen på att ärligt beskriva sina bilar. Om du ringer till BMW och frågar om en bil hade servicebok när den såldes av dem så får du inget svar heller. Däremot har de full koll på vilken mätarställning alla BMWs har haft när de besökt dem - men den faktan får du inte på grund av policybeslut. DÄR har du något att bli upprörd över. ------- //Lövet |
|
|
Angående krockade M5'or... Var detta en demobil ? Länk 66 mil hann den gå. (WBSFV91030DW95798) |
|
|
förmodligen... BMW Sverige är enda ägaren |
|
|
@Sim Ajaj, en provtur som gick åt skogen. Hoppas föraren klarade sig. |
|
| bilen kom från BMW sveriges egna bilpool, föraren var personal och ska ha klarat sig bra. | |
| Orsaken ska ha vart vattenplaning i hög hastighet. | |
|
MNA852 hade Big Bag som första ägare/brukare och blev omlackerad till Orange med silverdetaljer hos dåvarande Bilcentralen nuvarande BMW Bilia Segeltorp. Gustav på M5/GTboard både fotograferade och filmade den när den var nästan ny Länk stals på Arlanda 2år senare. Förvånande att den kommit tillbaka. Det behöver inte vara något fel på den, jag minns en Sv-såld 89as Audi V8 som stals och hittades 1år senare under ett träd i Serbien efter det blev den Taxi hos Top Cab och rullar idag som rallybil! Efter 87000mil som vanlig bil och taxi. Länk Men självklart vill man veta historiken för alla har inte följt MNA852 under åren. Utrustningen var inte så lysande, M Drivers package är väl vad som står ut tillsammans med att det är en av de sista sv-sålda (två stycken efter MNA) Länk Type Value VIN WBSPV91090CT93684 Type code PV91 Type M5 (EUR) E series E61 (M5) Series 5 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine S85 Displacement 5.00 Power 373 Drive HECK Transmission MECH Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery LEDER MERINO/SCHWARZ (LKSW) Prod.date 2008-03-17 Code Description (interface) Description (EPC) S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Dummy-SALAPA S1CBA CO2 UMFANG CO2 package S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Lug bolt retainer S322A KOMFORTZUGANG Comfort access S386A DACHRELING Roof railing S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S441A RAUCHERPAKET Smoker package S464A SKISACK Ski bag S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX Isofix-System S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Preparation f mobile phone w Bluetooth S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB/Audio interface Code Description (interface) Description (EPC) S737A INTERIEURLEISTE ALU SHADOW,GEB. Interior mouldings, Alu Shadow, brushed S752A INDIVIDUAL AUDIOSYSTEM Individual audio system S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual sunshade glazing S7MEA M DRIVERS PACKAGE M Driver's Package S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Delete cross-pattern operation S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Swedish S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP S926A ERSATZRAD Spare wheel För speciella bilar finns det all anledning att söka info innan köp. Stephan PS; LBG453 var M5 F10ans regnummer om någon är nyfiken |
|
|
Då är MNA hellackad nu då till originalkulör. Såg den också på Bilcentralen förut när den precis kommit från lacken (till Orange)... Undra hur den såg ut när den hittades? Med tanke på att den lackats... |
|
| 295+ slagavgift slutade auktionen på. | |
|
Nästan 300' är bra pris för privatperson, men för bilhandlare är det en aning högt. (i bilhandeln kan man få ut runt 325 '+-10') //Marin |
|
|
Hej alla. Här kommer historiken och historien: 2008 kom bilen till BMW nuvarande bilcentralen i Svart från fabrik. 2008 blev den omlackad till Orange på kundens begären (Big bag) Pris: 65.000:- (kvitto finns) 2008/04 levereres bilen ut till Big bag. 2010/01 blev bilen igen omlackad på begären av Big Bag hos nuvarande bilcentralen i original Svart Pris: gissa :-) (Det kostar att lacka om bilar på BMW :-) 2010/01 blev bilen sen såld till nästa ägare (finans igenom Linus bil till ägaren) 2010/08-15 fick denna ägare stulen bilen. Och som många en har skrivit och även bifogat video blev detta gjord utan nyckel. Ägaren hade båda sina nycklar kvar när bilen blev stulen. Sen börjar försäkringsbolaget utredning (normal procedure vid så dyra bilar) 2011/03 stoppar tullen i Polen denna Svarta BMW M5 Touring och efter kontrol av bilen och kommunikation med Sverige beslagtogs bilen i Polen av Polisen. Vad som hände med dom som körde bilen vet jag ej :-) Från 2011/03 - 2011/09 står bilen hos Polisen i Polen till alla papper är i ordning och bilen är "dömt" till att ska tillbaka till Sverige. 2011/09 - 2012/06 står bilen hos Bilcentralen och BMW Göteborg, då dom gärna vill veta i utbildningssyfte hur dom har lyckas modificera databoks etc. Ny databoks fixas och bilen kontrolleras att miltalet inte är modificerat i Polen. (när bilen lämnade Sverige 2010/08 hade bilen gått 5658 mil (avläst via ägarens nyckel) och när den blev hittat ca. 7 månader senare av Tull/polis i polen hade bilen gått 6210 mil. Detta blev kontrollerad av BMW och detta var korrekt. 2012/06 fick bilen även stor service utförd av BMW då det var dags för den stora service. Från 2012/06-20 - 2012/08 står bilen hos Bilcentralen och väntar på att ska säljas på KVD. (skadehandläggaren hos försäkringsbolaget hade semester, bilen skulle transporteres till KVD etc. etc. detta tog sin lilla tid. Sen skulle bilen gås igenom av KVD, allt skulle kollas upp från KVD´s sida (dom vill alltid vid sånna objekt själv kolla historiken - har pratat med ansvarig på KVD) 2012/08-23 köpte jag bilen :-) Ang. drivlinan är detta inget specielt. Jag har ägt 2 M5 E60 innan och det är samma "smäll" när bilen blir varm och du växlar snabbt. Hade samma problem på min M3E46 och min M3 CSL. Men KVD är nogran och skriver allt. Även det som BMW betecknar som "normalt". Är det något ni undrar är det bara att skriva till mig eller posta det här. Jag har FULL koll på denna bil :-) Ang. service är bilen fullservad hos Bilcentralen sen den var ny. Från leveransservice, inkörningsservice etc etc. Senaste service blev gjord 2012/06 på Bavaria Segeltorp. |
|
|
Jag är lite intresserad av denna bil. Det nämndes av Stephen att den är lite klent utrustad, vad tycker ni saknas på denna? Är verkligen individual ljud system det största ljudsystemet som annonsen säger? Hur är det med en omlackad bil, gäller rostskyddsgarantin och kan man anse att det är lika bra som orginal lack om det utförts på BMW? Vad kan ett lämpligt slutpris vara? Om inte den varit stulen och omlackad så känns 349t som ett okej pris på en svensksåld lågmilare men nu är det ju lite andra omständigheter som styr prisbilden. Mvh. Richard |
|
|
Säga vad man vill StigM3, men det var minsann ett av de mest intressanta inläggen jag läst på AP! richo: auktionen är avslutad och i inlägget ovanför ditt skriver den nya ägaren en mindre bok om bilen. |
|
|
Freddesix: tack men det har jag faktiskt sett. Den är ute på annons nu Länk det är därför som jag är intresserad. Mvh. Richard |
|
|
Mina erfarenheter/åsikter om omlack: En omlackad bil har i regel bättre ytfinish än original, BMW original är ju rätt mycket "bapelsinskal". Lacken på en omlackad bil är mjukare än en "fabriksbakad lackering", man kan ju inte bränna lacken på samma sätt. Det är lättare att polera upp en omlackad bil, med hänvisning till den mjukare lacken. Det finns dock sk "nano-klarlack" som skall vara hårdare, mer reptålig o självläker mindre repor med solens hjälp, nano-effekten klingar dock av rätt fort, efter 5-6 år är det inte mycket effekt kvar...En omlack är inte riktigt lika stenskotts-säker. Överlag så har jag bara positiva erfarenheter av omlack, så länge det är ett seriöst jobb, vilket man inte vet förrän tidigast efter två år, för det kan ta så lång tid innan vissa defekter uppstår (sjunkningar, sprickor, blåsor osv osv). Min gissning är att bilen i fråga är seriöst o "osynligt" omlackad, dvs man har lagt alla skarvar under list. Jag skulle inte låta det faktum att bilen är omlackad vara den avgörande faktorn, men jag skulle vilja ha en skriftlig garanti från BMW att alla garantier gäller, då främst rostskyddsgarantin... |
|
|
Hej på er! Bilen är kanonfin i lacken. Exakt som Dawwe skriver.. MYCKET bättre än original. Har själv haft 2 andra M5´er innan, och denna är bättre efter omlack än vad dom var från fabrik. Det är BMW Bilcentralen som lackade den till svart igen. Richo: Jag skicker ett PM till dig.. |
|
|
Upptäckte nyss att MNA är en av 1,4% av M5T LHD som saknar PDC!! Panorama, Head-up, sidoairbags bak och gardiner hade väl varit trevligt. Du kan se möjlig utrustning här Länk Här syns hur många M5 som har en viss utrustning Länk Varför man skulle vilja betala 100tkr extra för MNA än för en förhoppningsvis ostulen/icke dubbelt omlackad 1ägares M5T förstår jag inte Länk visst har den rullat 11800mil är ett knappt år äldre och står i Italien men den har pdc, panorama och head-up samt 100tkr billigare!! Individual High-end var den dyraste högtalarpaketet det kostade €2100 mot €1290 för Logic 7 och €540 för HIFI i Tyskland i i juli-2007. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.