AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.574

Raggar tuning

Sida 2 av 3
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Fredrik M: Nu kan du kalla din diskret... ;)

roadZter
Danne: Jo jämfört med bilarna på Jimmy540 sidan, är ju min nästan helt orginal.

Fredrik M - Z3 2.8
Hi
141
Hinkas
318I -00
Ja riktigt sådär extrem är ju inte jag. Då måste jag faktiskt säga att mina grejjer är aningens mer diskreta. Inte fullt sådär stor vinge har jag.
Ni kan ju kolla in den på www.httrading.d.se och sedan kika på mina andra grejjer på www.rieger-tuning.de och gå in under modellshow/bmw/E46 också är det den frontspoilern med "m5-look" (tycker inte jag visserligen).
Hi
141
Hinkas
318I -00
betriebsanleitung1: Jag sa inte att det var någon skillnad på min "styling" och volvo raggarnas. Jag sa bara att vi med bmw raggade med klass. Jag skrev ju även att min troligtvis kommer att bli en av dom där sönderstylade bilarna ni pratade om med "porr tonade" rutor och sådant där.

Men huvudsaken är väl att man själv tycker att det är snyggt, det är ju ändå jag som ska köra bilen och äga den nått år.

Sedan är det ju så att det är dom bilarna ni anser är sönderstylade som hamnar på bild i bilsport och sådana där tidningar.
Jag kommer IAF aldrig att sätta något M emblem på bilen. Och jag låter mitt modell nummer sitta kvar på bakluckan.
Jag stylar min bil för att jag tycker den ser ut som en gubbil orginal (inte jätte mycket kanske men), och då tycker jag att man kan modifiera lite med plast. Inte lacka nå flames eller så heller, men lite plast.

Sedan har ju alla olika meningar om vad som är snyggt. För det är ju faktiskt så att stylingfirmorna säljer ganska mycket, så någon måste ju tycka det är snyggt.
FredrikM: du dissar --OO------OO-- på E46 M3 alltså :)

Tja kanske är det så att det är lite fejkat då det är en burk där i bak. Gott ljud är det iallafall. Har du sett att Hartge börjat köra med ----oo---- på H50:an och Compacten med M3 E46 motorn, kanske något för dig då.

Har inte kommit ihåg att kolla M5:an om den har två separata system men känner jag Bayrarna rätt så är det inte så.
CoolBlueM3Coupe: Jepp jag dissar --OO------OO-- på M3'an och på Z3 M. Kom igen när det ligger en V8 under huven. =)
Jag gillar inte heller att reg. skylten är uppflyttad på M Roadstern, ser skumt ut och belysningen ser väldigt B ut.
Men det är mina åsikter, har fått på skallen för dem innan...

Ljudet däremot är helt rätt, man får gåshud. =)

Fredrik M - Z3 2.8
Du kan inte få på skallen för dina åsikter. Däremot kan andra personer ha andra åsikter än dig. Om de har problem med att framföra dem på ett konstruktivt sätt blir det enklast att ge sig på dina.

Delar din åsikt om att utblås mitt bak ser lite retro-coolt ut. Däremot vill jag inte ha en V8 i 3 seriens toppmodell. Det skall liksom bara vara en rak 6:a i den annars är det inte riktigt rätt.

Hi
141
Hinkas
318I -00
Sedan får man väl tänka lite på kostnaden på bilarna också. Visserligen, en gammal v8 är det gött ljud i. Men det är inte samma goa ljud i nyare tycker jag. Har man en gammal jänkare är det helrätt med raka rör, men jag tycker inte det skulle passa sig på en nyare. Och sedan skulle väl antagligen försäkringen och skatten sticka iväg också.

Men har man råd med en M3'a har man troligtvis råd att försäkra den också. Fast inte alla, det finns ju en del som har gått -1000mil till salu, det torde väl bero på att dom inte har råd med bilen.

Jaja, spekulationer och åter spekulationer.
Anledningen till att jag skrev V8 är ju att den raka sexan är BMW signum, måtte de aldrig skrota den till förmån för en V6'a.

Gentlemen never ever travel behind less than twelve cylinders var det någon som sa. =)

Fredrik M - Z3 2.8
Hi
141
Hinkas
318I -00
Ja, det var ju ett fint utryck. Synd då för oss att vi inte är gentlemen. Men då slipper vi ju köpa en jäkla dyr bil istället =). Visserligen skulle man nog köpa något 12cylindrigt om man hade råd. Helst då också något som har fyrhjulsdrift, tak man kan lyfta bort och namn som är synonymt med djävulen.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Fredrik M: Då får jag låta min sambo köra min V8'a (540) och jag själv köra hennes Suzuki Swift med 4 cylindrar tätt bakom min bil, då åker jag ju bakom 12! =)

Gentlemannen roadZter
Danne: Big smile! =)

Fredrik M - Z3 2.8
Lupo finns med -----00-----......

Vill oxå ha kompressor.....
BMW_320
Att köra volvo är som att köra traktor

Ta det kallt satsa allt
Hi
141
Hinkas
318I -00
Man kan ju tracka ner på anndra för att dom inte kör samma bilmärke. Men det kanske beror på att dom tycker om den anndra bilen mer än den bilen som du kör. Det finns säkert massor med folk som inte skulle kunna tänka sig att köra BMW, så jag tycker inte man ska kalla folk volvo raggare eller säga saker som "Att köra volvo är som att köra traktor". Visst på ett skämtsamt sätt kan man väl göra det. Men tänk på att den personen kanske tycker samma sak om din bil, och du kanske inte tycker det är så kul om han börjar snacka skit om din bil.

Sådeså

*moralflin*
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Idioter e lindrigt :)))
helt jä....a smaklöst!!!!!!

dunstan
Dannezeta: Tackar verkligen för länken. Den har givit mycket glädje kan jag säga!

Kan ingen på BMWPower lägga upp den länken permanent på styling sidan. Är ju bra som inspiration för vissa och roliga stunder för andra! ;-)
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
dunstan: Länken kanske ger lite inspiration som du kan använda när du inhandlat en M3 CSL??? :P

roadZter
dunstan
Roadzter:
Tycker inte att M3 CSL är osmakligt stylad. Tvärt om! Och här är det dessutom funktion! Verka som de pinat ner 0-100 med en hel sekund!

Men som sagt alla tycker olika! Tur är väl det! Annars vore det inget kul här i världen!
Att folk bara orkar..... skulle ge mkt för att se personerna som skapat bilarna...

Bakhjulskrafs ROCKAR!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.