AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.571

Raggar tuning

Sida 1 av 3
dunstan
Såg en Volvo s40 som hade ett extremt stort avgasrör idag. Och den lät. Massor av bjäfs på bilen. Det rös i hela kroppen när jag såg den! Fy fan vad fult!!! Förstår inte hur man kan hålla på med raggartuning! Det gäller BMW också.

BMW är byggda för att vara diskreta och linjesköna. Förstör det ej med vingar och en massa bjäfs!

Saker som snygga fälgar, vita blinkers mm är snyggt. Men porr tonade rutor, vingar, silverfärgade backspeglar, fånigt grova avgasrör på en bil med liten motor mm... Usch!!

Eller?
Jo, jag tycker att det är skit skabbigt men det finns ju de som gillar det...

/Manray/
E23
Håller fullständigt med dunstan

Aldrig över 2000 rpm !!!
krukan6
Diskret moddning skarre vara.

bmwtouring.hogdata.net
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
"Det skall vara si och det skall vara så". Det är väl upp till var och en att göra vad de vill med sina bimmers. De som vill styla "sönder" sina bilar gör ju bara min "originalare" mer unik... ;)

roadZter
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
De va nytt !!!!!porrtonade rutor :))

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vad var och en gör bakom sina rutor må vara individuellt, alltid uppfriskande med lite nya nyttaiga vokabulär:))
Alla orginaltillbehör brukar se bra ut.
Plastkitsch verkar kunna säljas till folk uppenbarligen...
Mvh
Asken
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Ja, och emblem från en modell kan med lätthet säätas på en annan... ;)

roadZter
Häromkring rullar det en sketful Volvo 740 med texten "Att styla en BMW är som att sminka en gris" i bakrutan. Säger väl en hel del om den ägarens intellekt...

Fredrik M - Z3 2.8
Hi
141
Hinkas
318I -00
han verkar ju uppenbart ha alldeles för lite att göra (och för liten plånbok). Om han hade haft råd hade han säkert också kört en bmw. Den finns ju raggar-svin/volvoraggare också finns det vi som raggar med klass :). Men men, alla har ju sin åsikt om vilken bil som är snyggast, och han tycker tydligen att hans 740 är den snyggaste i världen. :). Men men, det är bara att flina lite åt dom eller nått sådant, låta dom bli lite småsura när man kommer med sin fin-bil och cruisar förbi.
Tyvärr kom jag susandes på min Yamaha, sist jag såg puckot, om jag bara hade haft BMW'n, då hade jag blåst om honom så hans stripes hade fladdrat... =)

Det finns en hel del totalt smaklösa byggen här, tror jag har berättat om Toyotan med hembyggd jättevinge i durkaluminium...

Sänkt 740, med orginal svarta plåtfälgar i 15" med 45 eller 50 profil däck på, ser helskumt ut, lite mexicovarning där.

Man vet inte om man skall skratta eller gråta, fast ens egen bil blir ju så mycket snyggare när man jämför med deras.

Riktigt roligt när folk inte tänker på att man hör vad de säger när man har sufletten nere. Har hört en del kommentarer i sommar, ingen negativ. =)

Fredrik M - Z3 2.8
dunstan
Rolig tråd det här! ;-)

Min "personliga" lista på smaklös styling (ingen rangordning):
* Belysning vid golvet (hua hua!!!)
* Stora vingar (om vinge DISKRET = M3(e46),M5(e39))
* Ögonlock
* Silverlackade backspeglar
* För feta avgasrör (helst när lite motor!)
* Extremt tonade rutor eller tom spegel toning! (hua!)
* För mycket "race" prylar inne i bilen
* Ljudanläggningar som tar upp hela bagaget, med belysning! (raggar dunka dunka! hua hua!)
* För mycket krom
* DTM avgasrör! Hua! Och på en 318? Hua hua hua!
* Svarta blinker, baklysen
* Lampor i backspeglar som belyser marken i färg!
* Annan konstig extern belysning som lyser upp marken under bilen etc...
* motiv lackering

Finns mer!

Smaken är självfallet som baken!

Jag tycker att vi BMW ägare kan överlåta denna typ av styling till våra vänner med Volvo! De brukar vara bra på det!

Styla på med stil!
Personligen tycker jag att kromade backspeglar är fetsnyggt, på vissa bilar skall kanske tilläggas. Tror bland annat att det hade sett konstigt ut på min Z3'a.

Kolfiber är snyggt, om det är äkta vara, kolfibertejp, nej tack.

Stora avgasrör är snyggt, däremot blir det enbart löjligt med rör modell --O----------O-- eller --OO------OO-- på en bil som inte har V motor. Speciellt om det är en liten fyra med turbo, som på nya Audi A4'a. Personligen är jag barnsligt förtjust i modellen -------OO------- som på en gammal hederlig Bayrare. =)

Vad skall man lysa upp marken för??

Min lillebror's polare hade 2 dimljuse monterade ovanför fötterna på förare och passagerare i sin SAAB, snacka om EPA stuk, hela bilen lyste rött när han kom gasandes på kvällen.

Fredrik M - Z3 2.8
Hi
141
Hinkas
318I -00
Hmmm, jag tror jag kommer bli en av dom där med sönderstylad bil. Men om man inte hörs eller syns så måste man ju fixa det på något vis. Och det blev genom att fixa fram rieger styling och en DTM slutburk med alldelesför stora utblås... också självklart lite porrtoning på bakrutorna.

Oj... Glömde den fånigt stora vingen också. Den som är så stor, ändå glömmer man den.

Jaja, jag skcikar väl in bilder lite senare så kan ni få er ett gott skratt :). Tills vidare kan ni väl drömma om hur det kan tänkas att se ut.

Föresten, en till sak jag glömde... Jag har kvar plåt-orginalfälgarna med bmw navkapslar :). Men det blir väl 17" i vinter (självklart inte med vinterdäck).
Hi
141
Hinkas
318I -00
Huvudsaken är väl igentligen att man själv tycker att det är snyggt.
betriebsanleitung1
Jo men den enda skillnaden(som du resonerar)är att du lagt ut mer pengar.Principen är densamma.
Utseendetrimmning är väl detsamma om det är en 318 00
eller en 740 85 a.
ap
32
appleryd
528i limo -98
Var och en har förmodligen sin uppfattning om styling..
själv håller jag mig nog åt det diskretare hållet.

Lacke
Hrmmm, jag kan väl knappast kalla min för diskret...

Fredrik M - Z3 2.8
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Här kan ni klicka er igenom 11 sidor med "mardrömmar":
Länk

roadZter
dunstan
Dannezeta:
Oj oj oj!!! Vilken sida! Hua mig!!! Helt otroligt! Måste erkänna att jag fortfarande skrattar! ;-)
Åh herrejösses!!

Fredrik M - Z3 2.8
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.