|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Väldigt många BMW saknar modellmärke på kofferten. Är det direktimporterade bilar, eller ? Birdie | |
| Varför skulle det vara det? I mitt fall tycker jag det är snyggare utan, dessutom lättare att hålla rent. | |
|
Nej ,mer troligt pga ägarna inte vill skylta med att bilen är en billigare variant av modellfamiljen. Det är mer sällan du ser en 330i eller M3 med borttagna modellmärken ; ) BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Det var bara en fundering från en okunnig! Varför så "taggigt" svar ? Birdie |
|
| Är modellbeteckningarna så enkla att ta loss? Klistrade? | |
|
Många bilar beställs nya, utan modellbeteckning - och visst är det klistrade, bara att ta lite fisklina o "såga" under det sällsynta emblemen :-) /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Birdie, du kan ju beställa din bil (nya) utan dessa emblem. Och visst kan man ta loss dem, klistrade som de är. (Angående "taggigheten" får du nog tyvärr vänja dig, det är mer regel än undantag nuförtiden på AP....även om jag tycker att de där svaren du fick nu inte var något att ta vid sig av - men jag är kanske härdad?) ;) |
|
| Haha, ja du...great minds think alike? ;) | |
|
Preciiiiis..... :-) /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
| Jomenvisst, jag inser det och ångrade mig direkt jag skickade svaret. Småaktigt av mig, jag gör en pudel. | |
|
Har inte modell bet på min och har aldrig haft heller är fult enl mig Ha deT |
|
|
En del med liten motor vill ha större och en del med stor motor vill inte skylta med det - inget modellbeteckning kan vara dekaltrimning i båda riktningar om det inte beror på rent estetiska skäl. Själv är jag utan på cabben och har på touringen men eftersom båda är beg-köpta så har jag inte valt utan bara låtit det vara som det kom från fabriken. Jag hade gärna önskat högre två sista siffror i modellbeteckning men då under huven och inte osynkat på bagageluckan :-) /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
Verdi |
Har inte på min 330xd och hade inte på min 320d. Har inget med motorn att göra. Har inte ens tänkt tanken. Tycker bilen känns renare utan. |
|
Själv går jag helt på estetik så jag tar alltid bort modellbeteckningen. Irriterade mig som tusan på en Alfasud en gång i tiden, där var beteckningen monterad medels pluggar i karossen... ---- BMW CS #6212 |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Håller med Verdi. Även om motorn är liten så har man väl rätt till att ha en estetiskt ren bil :). |
|
Verkar som att jag är den ende som gör tvärtemot vad ni andra gör:) Monterade ett 320i märke på min M3a igår:) blev riktigt snyggt:) Har även monterat original 3-serie speglar, och första ägaren valde bort M3 kjolpaket och m3 märken på dörrarna:) Mvh. Richard |
|
|
Beställt utan märke eller har tagit av det enkla skälet att det är tusan så mkt lättare att tvätta/polera/vaxa skönheterna! Och skäl nr två är estetik som redan nämnts ovan. Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
Vem köper en M3 ny och väljer bort M paketet?! Måste ju till ett original. Det är väl troligare någon som krockat med bilen och lagat den med vanliga kjolar :P |
|
|
Håller med om att det är snyggare utan märke. Hade inget på 750:n och har inget på 525:an heller. Visserligen en slump men som alla andra tycker jag det är enklare att hålla rent och polerat samt att det är snyggt så. BMW 4 Life |
|
|
Det är vanligare med bortvalt emblem på dyrare modeller speciellt i Tyskland medan det inte förekommer alls i Nordamerika. På enklare modeller brukar bilar oftare beställas med emblem, så precis tvärt om mot Hobbes svar. Här är lite statistik för några BMWmodeller, M5 E39/E60, E61 och 750i E32 är från HD91 och Schnitzer på e34m5.se, övriga är från mitt eget arkiv. M5 E39; 26,9% M5 E60; 13,9% M5 E61; 24,7% M5 E34-95; 20,1% 535iT/6 F11; 73,5% 550iAT LCI E61; 72,2% 540iT/6 E39; 71,4% 550iT/6 LCI E61; 65,2% 550iT/6 E61; 64,4% 540i/6 E34; 56,3% 518g Touring E34; 0% 740i/6 M62 E38; 48,8% 750i E32 93-94; 59,6% I Tyskland händer det rätt ofta att man sätter ett enklare emblem på en dyrare bil som A6 2,4 emblem på en A6 4,2, medan det i Sverige händer att det sitter ett dyrare emblem på en enklare modell som ägaren till en MB E200 CGI Coupe C207 med E63AMG Emblem! (C207 finns inte med 63AMGmotor!!) eller som den här 525iT E61 med 550i emblem Länk Stephan |
|
|
3av4 BMW jag haft har saknat emblem. Alla begagnade. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.