AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.444

Bilförmedlare, seriös eller inte?

Sida 1 av 2
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Hej,

Blev precis uppring av en bilförmedlare som ringde från SLCS Bilar tror jag han sa det hette med mobilnummer 0768946378 och ville köpa en bil jag har på annons för kunds räkning.

Han vill att ett finansbolag ska köpa den och säger att det tar ca 5-7dagar innan pengarna kommer inte på mitt konto.

Jag hittar ingen information om firman eller på det mobilnumret, är det någon annan som har hört nåt om denna firma?

Det känns inte "rätt" med allt hans snack om hur enkelt det ska gå och jag får precis det som jag vill ha för bilen utan att han prutat eller nåt, hur ska man undvika att bli blåst förutom det mest uppenbara att inte sälja bilen :)

//Daniel
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Antar att han vill ta bilen direkt också? käknns osm en klassisk blåsning. Lämna aldrig iväg din bil, speciellt inte med gula delen av regbeviset.
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Än värre... han ville att jag skull leverera den i Södra Sthlm, jag frågade efter en adress och det vara bara Södra Sthlm hela tiden :P

Han ville att jag skulle ta bort annonsen från blocket också så hans kund inte kunde se den då sa jag att så fort jag får dina uppgifter så gör jag det!

Det får nog vara tror jag bestämt!

//Daniel
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ett riktigt finansbolag kan föra över pengar till vem som helst omedelbart. Det är inte svårare än att de har pengar i flera banker.

Det STINKER blåsning om hela upplägget.

-------
//Lövet
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Klassiskt blåsning bara ny form! Lämna aldrig ifrån dig bilen först du fått betalt!

Alpina B8 Länk
3M
718
3MW
E36 Ti
be han komma och hämta bilen själv då du jobbar och inte har tid osv. Sedan så tar du med dig ett par vänner och "pratar" med honom i "skogen" där du bor :D
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Har snackat med kompisen hos polisen och hon sa "Gör det inte"... messade han och sa att det är postväxel eller inbetalning på kontot direkt som gäller annars ingen affär!

//Daniel
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Det är ingen mening att börja jiddra med snubben alls. Hans enda mål är att sno din bil utan att betala eller att betala väldigt lite för den, för att direkt sälja den vidare för att slippa eventuella ekonomiska efterspel. Skit i honom, move on.
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
lämna för fan aldrig iväg bilen utan pengarna i handen. Kort och gott.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Regel 1a vid bilförsäljning: köpeskilling kontant (eller insatt på konto) vid leverans, enkelt!

Mats
BMW CS #5847
2012: hur kan någon ens överväga en sådan affär...
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ställdes de några frågor om bilen? Miltal, skick, kända fel osv? Eller var det pang på med jag köper, du "får" pengarna om en vecka, jag tar bilen ikväll?
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Fick ett SMS som svar från han igår eftermiddag... "Lycka till med bilen"

Grelle: Ja han frågade om mil, kända fel och om det var några bulor eller dörruppslag :)

//Daniel
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Okej. En del av de där förmedlarna verkar endast fokusera på själva betalningen och vara väldigt ointresserade av själva bilen. En tydlig signal på att något är lurt.

Men det är nog helt rätt att gå vidare och glömma den där förmedlaren.

Stackaren som blev lurad figurerade på AP med ett stort antal inlägg.
Blev blåst på en E38 om jag inte minns fel. Samtidigt så hade pappan till den sk bilförmedlararen ringt upp honom och sagt åt honam att sluta med att skriva på AP för du äventyrar min sons firma. Ja herregud!
Det blev tyst om detta senare, trådskaparen blev tydligen uppringd många ggr och de visste var hans brevlåda bodde!
Polisen gjorde inte ett skit som vanligt. Men han hade ju lämnat sin bil utan att få några pengar...
Karl-Hilding
Här är tråden om Rolf Friman. Låter svenskt och hederligt.
Får man skiva så`

Länk
Karl-Hilding
Har inte tänkt på det förrän nu.
Året var 2008 och jag hade annons på Blocket på en BMW 323 -96.
En kille ringde från Malmö, lät ung på rösten och frågade och frågade om bilen. Efter en stund så bröts samtalet. Han ringde uppp igen med en annan telefon och frågade on jag kunde ringa honom på det första numret för nu ringde han från en kompis telefon och hans kontantkort var slut.
Nej sade jag. Vill du köpa bilen så ringer du eller så får du åka upp och titta på den. Jag har inte så mycket pengar till en tågbiljett 14 mil sade han, kan vi inte ses halvväg i Hbg. Bättre lycka nästa gång sade jag och lade på.
Nu ringde han upp igen och sade att han ville köpa bilen men ville pruta cirka 35-40%. Prutar gör du här sade jag.
Men jag kan inte åka så långt om jag inte vill ha bilen sade han. Och försökte förmå mig igen att vi skulle träffas i Hbg.
Jag lade på luren.
Kan ha varit Bessik/Rolf Friman
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Karl-Hilding:

Du mår inte bra mannen!
Sök hjälp eller gör dig en tjänst genom att ta en paus i livet.

BMW M-POWER
Karl-Hilding
Haha.....mår bra som satan.
Trampade jag på en öm tå eller?
Du verkat själv behöva lite proffsig hjälp...
Karl-Hilding
Och vad var det som irriterade dig om mitt inlägg ang försäljningen av 323.an??
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Haha, enligt hans profil: Eget företag inom Import/Export, så det kanske var lite för nära hem ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.