AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
29.172

Buskörning på Nynäsvägen/Söderledstunneln

Sida 6 av 6
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Ja precis, dessutom var det heller ingen idé att lägga mig i högerfilen eftersom det var en påfart från höger där det kom bilar. Kan säga att jag slog två flugor i en smäll, underlättade för påkörande trafik från höger och saktade ned buskörningen, som förvisso tog sig kreativt förbi ändå.
Ekin
Dr. Bilfåne> men snajdaren visar på riktig mognad förstår ja då han skriver
-"Haha precis ;) Jag kommer lyfta på hatten och le när någon blir påkörd när jag släpper förbi nästa gång"(snajdaren)
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Ett sinne för ironi kan tyckas iaf.
Visa användare
305
Remo
320d Touring -11
Som diskussionen går i vissa inlägg (som verkar tycka det är OK med allt från skjuta folk till köra på bakifrån eller trycka av vägen) kan man undra om inte fler körkort borde återkallas?

För att ge lite perspektiv på det hela…

Så fort ens körning (eller lek) påverkar andra så upphör existensberättigandet. Dvs kan man inte köra utan att tränga sig fram, göra farliga/olämpliga omkörningar som påverkar mötande, ligga för nära bakomvarande, trycka sig fram med våld i trafiken osv så är man garanterat farligare än någon som såsar fram i vänsterfilen.

Så ska ni leka går det generellt ”fetbort” i innerstan, för där gäller mestadels bara hänsynslöshet. Välj i så fall vägar och ställen där ni inte påverkar andra med er körning samt skippa chansningar samt omkörningar på olämpliga ställen (dvs kör snyggt med någon sorts moral).

Jag är säker gemene man i trafiken inte vill råka ut för andra bilisters bus/vansinneskörning (vilket är att skapa farliga situationer och ta sig friheter a’la hobbypolis).

Dessutom ingår inte ”buskörning” eller körning i fri fart bland i övrig trafik som en rättighet (som tidigare sagt, i trafiken har vi bara skyldigheter)

Att göra ett (eventuellt större) fel grundat på någons annans såsande i vänsterfilen varken ökar mognaden eller minskar idiotin...
Problemet med privatpolisernas beteende är att det Inte löser något utan förvärrar situationen. Fartdåren som de (tillfälligt) hindrar kommer inte plötsligt komma på bättre tankar och köra lugnt framöver utan snarare också bli irriterad och göra än värre saker. Därtill kommer andra mer "normala" förare att också bli irriterade och därmed riskera göra dumma manövrar. Så detta åstakommer inget utom en ännu värre situation. Låt polisen sköta det andra.
Ekin
folk tror väl att jag understöder alla huliganer på vägarna...men de jag vill få sagt e att man ska ge fan i andras körstil, låt polisen ta hand om dom, och koncentrera sig mer på vad man själv håller på med.

så mår alla bättre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.