|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
På väg hem idag låg jag på Nynäsvägen och där bygger bullerplank innan Johanneshovsbron är det 50 km/h för att sedan övergå till det normala 70 km/h. Gasar upp till 70 efter vägarbetet i vänsterfil, ser att det kommer en "pussywagon"(Amerikansk 4wd arbetsbil) bakom mig i hög fart så jag ökar till 80 och kör sakta om bilen i högra filen. Bilen nöjer sig inte med dig utan tränger sig mellan oss med 1½ billängd. Efter denna kommer en rostig E36a i ännu högre fart. Vi har nu kommit till sänkan vid Gullmarsplan och även denna tänker köra emellan mig och samma bil men denna gång gasar jag på och lägger mig demonstrativt jämsides med den i högra filen och saktar ned E36an till ca 75 km/h. Nu har vi kommit till påfarten från gullmarsplan och det är bilar som vill in i högerfilen så jag släpper på gasen för att bilen i högerfilen skall kunna byta till min fil för att lämna utrymme åt de från Gullmarsplan. DÅ kastar sig E36an in i öppningen som blir och tokgasar iväg. Jag blir så trött... Ville skriva av mig, aaarghhhh.... | |
|
Händer varje dag så hur orkar du hetsa upp dig Bara LUGN OCH FIN DIESEL OCH BENSIN Ha deT |
|
| Känns som vardag i sthlms-trafiken... | |
|
Idioter, i sådana lägen kan det var bra att ringa polisen, dom körde som dom var påverkade eller hur... Själv stör jag mig som fan på alla hojåkare som ska tokvarv inne i stan. |
|
| Känns inte som du är ute och kör så mycket för liknande händer flera gånger varje dag. | |
|
"...denna gång gasar jag på och lägger mig demonstrativt jämsides med den i högra filen och saktar ned E36an till ca 75 km/h..." När jag träffar på sådana som dig Snajdaren i trafiken, blir jag riktigt förbannad. Det är de "självutnämnda-polis-idioterna" som orsakar de farligaste trafiksituationerna. Du har ju inte i trafiken att göra, annat än som SL-passagerare! |
|
| Blir duktigt less på folk som blockerar vänsterfilen i ren provokation. Varför inte bara lägga sig i högerfilen om någon vill om? Varken du eller bilen bakom blir förbannad. Prova! | |
| Håller med, man ska aldrig blockera för någon, då man inte vet varför dom har bråttom ! | |
|
man kan inte tvinga någon att köra för fort heller! men man ska inte störa trafiken. tycker inte att det är optimalt att göra som snajdaren men har ändå förståelse för det. finns mycket värre beteenden än det... BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Ingen tvingar någon att köra för fort men ska man köra i 60-70 på en 70 väg får man gärna ligga och fisa med de övriga pensionärerna i vänsterfilen... Är riktigt less på alla som Snajdaren som bromsar ner folk? Vad är vitsen med det? Har ni verkligen inget bättre för er än att lägga er i allt vad alla andra gör.. |
|
| WGG +1 | |
|
Folk som lägger sig ett par decimeter bakom i 110 knyck när man håller på att köra om en långtradare på E4:an kan vara ett exempel på bedrägligt beteende, eller som är sjukt dåliga på att planera sina omkörningar och anpassa farten, eller som bländar tillbaka för tidigt ja listan kan göras lång... Tacka vet jag tyskland, där kan de köra bil! BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Håller med, man borde skicka minst hälften av Sveriges befolknig med körkort till Tyskland för att lära sig hur man kör bil. Värst av alla är dessa j-vla moralpoliser som skall blockera vänsterfilenför att dem inte har stake att köra fortare än 90km/h. BMW M-POWER |
|
| I detta fall handlade det om bilar som troligtvis tävlade mot varandra, det finns ingen anledning att ligga i 130 på en 70väg. Jag kommer blocka alla som leker när andra är i närheten. | |
| :D Suck....orkar inte. | |
|
Snajdaren; "Blockar" du folk som har bråttom in till sjukhus när tjejen ska föda? Eller folk som kör in en blödande 4-åring? Gör du det när jag gör något av ovanstående får du gärna hänga med hela vägen till SÖS så kan du få en örfil eller 5 där också |
|
| e34briliant: "Jag kommer blocka alla som leker när andra är i närheten" Ska jag örfila dig för din okunnighet att läsa text? Jag bokstaverar, L E K E R | |
|
Med tanke på det du skrivit tidigare i tråden verkar du tolka det mesta som lek på vägarna.. Det lämpligaste är väl att alla sköter sitt på vägarna? Vem ger dig rätten att "blocka"... |
|
|
"Jag kommer blocka alla som leker när andra är i närheten." Mao göra det ännu farligare för dom andra i närheten. Grattis. |
|
| Herregud väx upp. | |
|
Precis. Tycker att det är lite väl onyanserat i diskussionen här. Förstår mycket väl om folk blir upprörda över folk som är i vägen när de håller normal takt i trafiken. Det skapar mer irritation och farliga situationer... BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.