|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
| Din åsikt är noterad | |
|
Instämmer med många andra, det farligaste (och dummaste) i trafiken är alla privatpoliser. Det leder inte till annat än mer irriterade förare och därmed ännu farligare trafikanter. Tyvärr är de, som Kävlingepågen påtalat, överrepresenterade i Skåne. |
|
|
Jag tror nu i efterhand så ångrar snajdaren att han skapade denna tråd :D Trodde säker alla moralkärringar skulle hålla med honom.. |
|
| Haha precis ;) Jag kommer lyfta på hatten och le när någon blir påkörd när jag släpper förbi nästa gång :P Nej men alltid intressant med sådana här trådar som fyller folk med lite ilska och med sandspaden i högsta hugg. | |
Ekin |
och jag kommer att le när du blir påkörd nästa gång du svänger ut för att blockera nån.. |
|
Om vi bortser från att det är irriterande att bli blockerad i trafiken, så vad ger er andra rätt till allt från att köra på någon bakifrån (som ni upplever i vägen) till att leka racing i trafiken? Är inte det också att ta lagen i egna händer (a’la hobbypolis)? Och är inte påkörning bakifrån dessutom ett allvarligare brott än fortkörning och borde därigenom straffas hårdare? Ska ni tävla, åk ut på bana där ni kan göra upp ”på riktigt”. Att tävla i innerstan visar bara vem som är mest hänsynslös att ta sig fram i trafiken och säger absolut inget om vare sig prestanda eller körskicklighet. Som någon annan sa, jag tror inte många (tangentsbords?)hetsiga förare i denna tråd skulle gilla att möta sig själv i trafiken… |
|
| Men Ekin du har ju inte läst ordentligt här vad som hände verkar det som, du har skaffat dig en egen bild av situationen. Jag har aldrig svängt ut/bytt fil med flit för att blocka och kommer aldrig göra. | |
|
Smart, Snajdaren, att registerra "Remo", så att du får någon uppbackning i att du har rätt att "leka polis". För övrigt har du tidigare lovat att hålla dig borta från den här tråden... |
|
|
WGG: remo är registrerad för 19månader sen ;) |
|
|
@WGG: Jag står för mina egna åsikter. Att kalla mig för en fejk eller bluff borde resultera i en ursäkt. Vad gäller trafiken så har vi fordonsförare inga rättigheter, men väl en massa skyldigheter. Att klaga på andra och sedan göra farliga situationer själv är inget alternativ. Att köra efter "egna lagar" är varken bättre eller sämre om man blockerar eller kör hänsynslöst på annat sätt. Och när jag vill rejsa så kör jag sporthoj på bana. Tänk om flertalet bilister också skulle tänka så, istället för att "buffla sig fram" mer eller mindre hänsynslöst på våra vägar. |
|
|
Ekin, är du ur balans för att någon blockade ditt rymdskepp på vägen hit? Blir nyfiken då logiken i ditt inlägg från 8/10 kl 20:27 är av intergalaktiska dimensioner. |
|
| WGG: Jo precis fast nu kom det falska påståenden och det är ju aldrig trevligt... | |
|
Jag ber om ursäkt för "falska påståenden". Försökte vara ironisk, men det framgick tydligen inte. |
|
Ekin |
Dr. Bilfåne> ska inte säga nåt annat än att ja kör över 10 000mil i året med lastbi + 1500mil me personbil så ja har sett en hel del...antagligen mer än dig |
|
Ekin, visst. Jag menar såklart inte att man ska blocka, men det är slående hur majoriteten av inläggen i denna tråd menar att trafikbeteendet Snajdaren inledningsvis hängde upp sig på inte är mycket att säga om. Det är blockaren som är Idiot Nr 1, inte clownen som tror att allmän väg = Mantorp. Nästan lika slående är att ditt inlägg 9/10 kl 19:07 inte vittnar om någon påtaglig, egen mognad. Alla dessa mil till trots. |
|
|
Ni som uppvisar ett omoget beteende och utsätter andra för far.. nä vänta, ni som är "blockare" menar jag, brukar ni skynda er fram till närmsta övergångsställe och hoppa ut i gatan om nån kör i 56 km/h på 50 väg också? |
|
|
Angående mogna/omogna beteenden och utsätta andra för fara. Dessutom om man sätter saker i relation till varandra... Jag kör bil i Stockholm- och Västeråsområdet. Vad förekommer mest i trafiken? Blockerare i trafiken eller arroganta förare som kör illa/vårdslöst och utsätter andra för fara? Min åsikt är att de hänsynslösa idioterna dominerar klart över blockerare. Därför tycker jag det är aningen underligt att denna tråd får sådant gehör för några få blockerare, samtidigt som andra omogna trafikanter tydligen ska ha "frigång" trots deras (mer eller mindre frekventa) brister. |
|
| En förlöjligande liknelse. Värd sin skapare, som inte vet hur trådens händelse gick till. Ingen här hoppar fram på övergångställen eller byter fil för att blockera. | |
|
Spelar det roll? Båda är ju förkastliga beteenden. Dessutom är det stor skillnad mellan "hänsynslös idiot" och att "leka". Dessa kan dock kombineras förstås. |
|
|
1:a inlägget: "och lägger mig demonstrativt jämsides med den i högra filen och saktar ned E36an till ca 75 km/h". Det är denna "gen" jag inte gillar. Den kan vara olika stark och mitt exempel var (uppenbarligen!!) ett fiktivt extremfall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.