|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
I detta fall var det enbart lekstuga. Japp jag skötte mig. Du misstolkar mig då, självfallet släpper man fram bilar som behöver komma fram. Eftersom endast jag var där i denna tråd kan ingen ha några synpunkter på mitt beteende om de inte utgår från att de tre bilarna(kom en till som tillhörde lekstugan som jag faktiskt släppte förbi direkt för jag orkade inte mer) var på väg till sjukhuset eller dylikt. |
|
|
Normal takt är INTE dubbla hastigheten. Särskilt i situationen som beskrivs när det uppenbarligen kommer två bilar efter varandra som "tävlingskör". Notera att jag inte är strikt emot detta om det sker när det är obefintlig trafik... BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Hur skall du kunna avgöra om någon verkligen har behov att köra fort eller bara gör det för skojs skull? Det är väl bättre att låta dem som vill köra fort eller leka göra det med eget ansvar än att hålla på lägga sig i det? BMW M-POWER |
|
| GINO: I detta fall var det lekstuga, ska jag behöva påpeka det igen? var du där? Nej. Om det hade varit biltomt hade jag inte brytt mig, då kan de köra ihjäl sig bäst fan de vill utan att någon annan påverkas. Det finns en del påfarter där och mycket bilar vid den tidpunkten som var. | |
| Varför hade du inte brytt dig om det varit biltomt? Om det nu finns en del påfarter där så kan det ju komma bilar ändå? Ska du leka självutnämnd polis så bör du väl vara konsekvent. | |
Verdi |
Släpp prestigen och låt andra köra som de vill. Du är inte trafikpolis och har inte rätt att uppfostra andra i trafiken. Det leder bara till ännu värre situationer. |
Verdi |
Du kan fråga vilken riktig polis som helst om de vill ha din "hjälp". Jag vet vad de kommer att svara... |
| Släppt, stäng/ta bort tråden. | |
|
Snajdaren: DU avgör inte vem som leker eller inte och ännu mindre har du befogenhet att blockera folk! Kör som du ska och hindra inte folk. Vad vet du? kanske hade den första bilen kört på en 5åring och pappan satt i andra bilen jagade smitaren för att han vägrade stanna? Det har hänt mig att jag varit tvungen att jaga en bil pga saker som inte bör tas upp här. Tack och lov var det ingen av din typ på vägarna för jag hade fan mosat den bilen för att köra om! |
|
| Hade en som demonstrativt la sig i vägen för mig i den tunneln. När jag ljustutade, tutade och gasade på tvärnitade han och jag var millimeter från att köra rakt in i honom. Det var bara det att jag var på väg till akuten med ett svårt sjukt barn i bilen och minutrarna var viktiga. Jag släpper alltid förbi fartdårarna hur idiotiska dom än är. Man vet aldrig var dom är på väg och det är inte min sak att leka farbror polis. | |
|
Skönt att flera verkar instämma i att det skulle vara skottpengar på folk som medvetet hindrar trafiken. Jag har själv varit med om idioter som vägrat flytta sig från vänsterfilen på glest trafikerade motorvägar. Där har de legat och tryckt i 120 km / h trots att det varit tomt spår i högerfilen. Efter någon kilometer där jag både ljustutat och använt signalhornet utan reaktion, gör jag i alla fall så att jag växlar ner till trean och drar om i vägrenen (förutsatt alltså att det inte är några andra bilar i högerfilen eller i den omedelbara närheten). Men det är ändå en onödig och "farlig" trafiksituation skapad av antingen en "självutnämnd polis" eller en lomhörd, blind och dement trafikant. Lika illa vilket som. Och skulle det legat en polis bakom, hade det ju varit jag som hade torska lappen och fått dra upp plånboken...! Det kan faktiskt noteras att det också är ett trafikbrott att medvetet hindra trafiken. |
|
|
Håller fullständigt med WGG. Snajdaren: Att medvetet hindra andra i trafiken av olika anledningar tycker jag också går under rubriken "lek". Om du inte är trafikpolis ska du låta bli att leka det. Två fel blir inte ett rätt. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Äh! Efter några år i skåne är man härdad av alla självutnämda. Prova åk norrut en fredag på E22 mot Kalmar. Strax innan hurva börjar galenskapen. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
| Kävlingepågen: eller E6/E20 mellan Malmö och Hbg. Fullkomligt hopplöst! | |
| WGG +1 | |
|
Lätt att skaffa sig en annan uppfattning om man inte var där. Ledsen att behöva berätta för er att de sedan fastnade i söderledstunneln. Hua hua. Ska vi avliva hela tunneln för att killarna inte kunde fortsätta med sin vansinneskörning? Sällan skådat så mycket nötter i en tråd, med undantag. |
|
Verdi |
Det spelar ingen roll. Du har ingen rätt att lägga dig i hur andra kör. Punkt. |
|
Snajdaren. En vacker dag kommer du råka ut för Roadrage när du blocker fel person. Du har ingen som helst rätt att leka polis i trafiken. Det är inte heller upp till dig utifall dessa leker eller inte. |
|
| Verdi, i en demokrati har jag det, baserat på lagar. Punkt. | |
|
Jag har all förståelse för att ingen vill bli blockerad av framförvarande då man kör bil. Kör någon ikapp mig och vill passera så släpper jag gärna fram personen. Kör någon vansinnigt som typ ett rikspucko eller drogad minskar såklart mina ambitioner att hjälpa till. Dock så kan väl ingen kräva att en framförvarande bil som kör normalt ska behöva flytta sig för bilar som tar lagen i egna händer och rejsar (alt. leker hobbypolis med polisjakt, den hjälpen vill nog polisen inte heller ha)? Att dessutom säga att man ska mosa/köra på framförvarande är ännu dummare. Som liknelse kan det även sitta ett barn framförvarande bilen som då drabbas av oansvariga/vårdslösa bilförare. Med handen på hjärtat tror jag många leker hobbypoliser på ett eller annat sätt mellan varven (ej menat till trådskaparen). Det får i alla fall jag uppleva på hoj, speciellt bland Audi och (tyvärr) BMW-ägare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.