|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
BMW 528 |
Länk |
| Den ser riktigt fin ut på bilderna! | |
| Fin! men bud över 250.000 tror ja blir svårt! | |
| Möjligtvis bud över 150 men jag tror även det blir svårt. | |
| Köpare finns det alltid, men marknaden i sverige för sådana bilar o priser är mycket liten! skulle jag sälja min hade det varit utomlands. | |
|
Tror med över 250 blir svårt särskilt då det enligt säljaren finns rost på tak m.m Låter nästan som de behövs en omlack |
|
| Rost, skärmkantskrom och "bud över 250.000" känns inte som om de borde stå i samma annons. | |
|
Nej, några 250 000 för en bil med synlig rost runt takluckan är bara att glömma! Förmodligen blir det svårt i dessa tider att sälja bilen i perfekt skick för begärda summan, och då pratar jag om försäljning utomlands. I Sverige är tyvärr dessa bilar fortfarande undervärderade och därför försvinner de E9 som är något att ha ut ur landet. Mvh Johan |
|
| Det har sålts E9'or i fint skick för 60-70 tusen under sommaren. Andra som begärt över 100 och upp till 200 har legat länge och vissa förmodligen förblivit osålda. | |
|
Östra Aros: +1000000 |
|
|
Helt riktigt, CSL från Björklinge försvann ur Sverige för 7-siffrigt belopp. Johan |
|
|
Kan hålla med om att detta priset var i hösta laget för Sverige. Däremot har vi en lite konstig inhemsk marknad för äldre BMW's. Ta E9'an som exempel. Av alla bilkännare och BMW fantaster ansedd som en av de finare modellerna någonsin. Sen ligger prisnivån på en fin E9 i nivå på vad du förlorar i värdeminskning inom 2-3 år på en ny BMW. Tror inte heller att när du kommer körande med en ny BMW att många vänder sig om för att se vad det var för ovanlig bil som kom körande, eller tutar och gör båda tummarna upp! Vardagsmat för en E9 driver :-) Trots detta, konstigt nog en prismässigt underskattad bil i Sverige. Håll förresten koll på kommande Svenska biofilmen "Call Girl" i höst. Kanske det dyker upp en polaris csi i den filmen? :-) |
|
|
Spillolja: trevligt vore väl det, alltså att se en csi i call girl! Har blivit en 40 mil i år och många huvud har snurrat! Mer tid vill man ha så man kan köra mer! Johan: trevligt att prata lite E9 på knutstorp, man lär sig alltid något nytt! MvH Micke |
|
|
Aha, det är du som går under benämningen skorpionen. Välbehållen bil du har och roligt att prata E9. Johan |
|
|
Skorpionen: 40 mil är inte mycket njutande tyvärr. Men denna sommar har ju inte varit alltför bra, om man är optimist.. :-) Jag har tydligen kört drygt 100 mil/år de senaste 4 åren. Enligt sista besiktningsprotokoll ifrån mars 1980 var mätarställningen på 7900 mil. Bilen var sedan avställd fram till 2008 när jag tog henne i trafik igen. Under dessa 28 år av avställning så har bilen varit isärplockad och renoverad periodvis. Men som sagt, nu rullar hon på vägarna som det var tänkt ifrån början. Nu är jag uppe i 8400 mil på mätaren. |
|
|
Blir lite förvånad hur man kan låta en bil som i övrigt enligt beskrivningen skall vara rostfri få ytrost i huven och runt takluckan?? Alla rostangrepp är alltid värre än vad det ser ut att vara. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Johnor: Denna är kanske känd av dig sedan tidigare? Länk |
|
|
Ja, den har ju även varit i Bilsport för mindre än 1 år sedan. Motorkonvertering gjord redan på 80-talet. Johan |
|
|
Spillolja: nja, den här sommaren har varit usel att köra E9 , räcker ju att det är mulet över östersjön så rostar dom! (skratt). johnor: jo det e jag! bilen har som sagt klarat sig riktigt bra , men så har den också stått avställd i många år. Micke |
|
|
Länk Prissänkt till 200k. |
|
| Jag tycker att vänster dörr har en annan färgnyans, märks ganska väl tycker jag eller vad tycker ni andra?? Detta borde ju också påverka värde mm. För mig drar det ner värdet för en annars fin bil. Mvh Mats | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.