|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Enligt lokaltidningen i Danderyd har BMW Bavaria Danderyd haft en stöld nyligen där rattar, lampor och annat till ett värde av 2 MSEK stulits på helt nya bilar! Klart beställningsjobb! Någon som har bra tips hur skydda sig mot dessa stölder? Eftermarknadslarm? Rattkrycka? |
|
|
Garage. Låst sådant som bara du har nyckel till. ------- //Lövet |
|
| Knappast förvånade att det varit stölder hos BMW Danderyd med tanke på hur nybilarna förvaras(förvarades???) | |
| Jag kör rattkrycka. | |
|
Verkar som om tjuvarna är aktiva i norra Stockholm för tillfället då en mystisk bil (gammal röd Golf) rekade mina föräldrars garageuppfart i natt klockan 3 genom att köra upp på den och lysa med helljuset på uppfarten. Kanske inte var något men känns ändå som ett skumt beteende. Varning till er som bor i norrförort alltså med stöldbegärliga delar. Hjälper rattkrycka verkligen? Tar de inte hela ratten? Någon som har någon tips hur man kan stöldmärka ratten? Sker dessa stölder lika frekvent på Audi och Mercedes också? Eller är BMW extra drabbat. /M |
|
|
Vad är Norra Stockholm? Om informationen ska vara värd nåt så berätta gärna vilken gata, eller åtminstone område. Chansen att de dyker upp igen eller samma område är står och lika stor chans är det att någon här bor i samma område kankse tom samma kvarter. Och vi är då fler som kan agera. Rattkrycka hjälper bäst om den går över centrum på ratten det är besvärligt att få bort airbagen och man får inte bort centrumbulten. Jag själv har en då det blir lite besvärligare för dem om de ska sno bilen. Uv märkning är nog bäst allt annat slipar de nog bort. |
|
|
Menade området Täby/Danderyd. Ska testa den gamla rattkrycka jag har och se om den passar som du säger, tack för tipset. |
|
|
Håll i ratten! När jag var på BMW idag fick de in en på bärgare. Stöldförsök och stulen ratt. Förstod att de är rätt mycket sådant i Sthlm just nu. |
|
| Om ni ser dem igen ring polisen och tipsa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.