|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
[URL=Länk I morse när jag skulle åka till jobbet så möttes jag av denna syn! Inte så kul då man redan var stressad och skulle till en kund i sthlm! Försäkring i all ära, men det är kusligt att någon kliver in på villatomten, 2 meter från ens sovrumsfönster och stjäl ens ratt. Bara in min stad (Sala) så var det tre bilar inkl. min som blev av med ratten, självklart M-sportratt och bilar av nyare årsmodeller (min: 320d-12), ett jäkla sattyg och dom verkar vara ute på turné just nu! Släng ett extra öga på era käraste ägodelar och om ni noterar någon skum bil inne på ert villaområdet så skadar det inte att skriva upp ett reg. nr för mycket! eller nått sånt! //K | |
| Bilden blev lite konstig, ny: Länk | |
| Länk | |
| annonsen var borttagen..:( | |
| Verkligen misstänkt, utlagd 18:xx ikväll och sedan borttagen strax efter den postades här, lägg till nonsens e-post adress och kontantkortsnummer, googlade lite snabbt, om man vill vara lite konspiratorisk så luktar det jäkligt misstänksamt... | |
|
Vad stod det i annonsen den måste ju ligga på andra sidor. |
|
|
Minns inte ordagrant men överlag. Säljer tillbehör och reservdelar till följande modeller, <uppradat de flesta förekommande nya serier> Har det mesta, airbag, m-sport rattar, m spoiler lysen mm, tar även hem på beställning, stort lager. Undertecknat BMW fixaren, bmw_fixaren@hotmail.com, Jönköping med kontantkortsnummer. Finns inte någon liknande annons ute på dom större säljsajterna som passar in. Samtliga delar som nämndes var typ sånt som brukas stjälas från bilar, dvs sånt som allt för ofta går sönder vid en ev. krock, får väl kolla google sökhistorik och tipsa polisen, även om det är ett kontantkortsnummer så borde det vara värt att kolla upp antar jag, även IP adress borde väl finnas här på AP registrerat. Som sagt annonsen är ju borta så ingen hederlig anonym säljare kan ju känna sig träffad iaf... |
|
| Man är ju nästan lite sugen på att någon hårdnackad herre bestämmer möte med en fixare och får han fixad. | |
|
Stora varningsklockan ringer på dessa annonser. Jag kan ha fel men det känns väldigt suspekt! Länk Länk Länk Mycket av det son säljs är vanliga "stöld-delar". Kontantkortsnummer Mängder av saker till olika modeller "har fått in massa nya originaldelar" Som sagt kan vara en reko kille men.... |
|
|
BMW fixaren lade in en annons på blocket idag liknande den som var på ap igår |
|
|
Länk |
|
| Länk | |
| väldigt märkliga annonser....känns ju inte genomseriösa precis. | |
|
Nä känns väldigt suspekt antingen är det tjuvar. Eller någon som jobbar på en bilskrot eller liknande som tar hem det och säljer det svart. Min gissning ligger på det första alternativet |
|
|
Länk Bra, tillfälligt besök i Sverige, really... |
|
|
BMW Fixare har jag aldrig hört talas om ändå bor man i Jönköping. Ring och fråga vart han jobbar. Han verkar ju kunna fixa det mesta som det framgår i annonsen. MVH Martin |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
massa delar på lager,,,mmm troligt |
| Tänk om polisen kunde lägga lite mer tid på att kolla upp dessa skojare istället för att stå på E4 och plocka in fika pengar | |
|
Jag mailade polisen om annonsen och fick svar att de fått tre tips på samma person och att den verkliga hemorten kan vara Gbg. Mao tipsa polisen också förutom att varna här. |
|
|
Ingen som kör med rattkrycka som går rakt över centrum på ratten? Jag har en men orkar inte meka till den på det sättet. |
|
| Känns ju som att risken för att få diverse nötningsskador och märken på ratten är stor om man skall sätta på och ta av den varje dag? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.