AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
31.244

Inlösen av USA import

Sida 4 av 5
Rh
133
RhinoThue
BMW 530xd (F11)
Du köpte den av en "svensk jurist". Inte möjligtvis densamma som säljer den här bilen?
Länk

Har för mig att jag läst om klämtande varningsklockor kring denna "Juristbyrå" i andra trådar.

Bytt från Saab till BMW
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Densamma har sålt en krockad E55 AMG i våras, "all optik uppgraderad till E63, inklusive framspoiler". Undrar varför... USA-import, via baltikum.
Go
44
Golfboll
328ix-07 och numer en 325d -09
Hej,
Det är samma juristbyrå! Passa dig!
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Om du visste att bilen var från USA,varför köpte du den?eller det visste du kanske inte?
var det priset antar jag?
Go
44
Golfboll
Bianca
Det var förstås priset och jag tyckte det var spännande med en bil som var lite ovanlig i Sverige. Juristen som heter Teddy ger ett mycket trovärdigt intryck och berättade att han sålde bilen för en klients räkning. Så är inte fallet vid en noggrannare undersökning så visar det sig att han jobbar i samma företag som klenten. Skulle aldrig ha gjort denna affär!
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Usch då...hoppas de löser sig
Va
8
Valley
Äger nu av BMW en iX1-23
(Och en Countryman Hybrid)
Slog det dig aldrig att kolla upp bilen eller företaget innan du slog till ?
Redan namnet gör ju att alla världens varningsklockor börjar ringa.
Go
44
Golfboll
Vad är det för konstigt med namnet menar du?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Varför skulle en juristbyrå sälja bilar är mina första tanke, så det gör ju namnet lite konstigt.

Golfboll
Juristbyråer säljer ofta bilar, båtar mm för klienters räkning så jag tyckte inte att det var nåt konstigt med det. Men du kan ha rätt man kan aldrig vara nog försiktig vilket denna resa har bevisat.
ni
520
niklas100
520d 2008
Hur gick det på verkstadsbesöket ?
Go
44
Golfboll
Bilen är fortfarande kvar på verkstan. Men det går framåt. Räknar med att hämta bilen inom 2 veckor och kan sedan lämna komplett rapport.
Va
8
Valley
Äger nu av BMW en iX1-23
(Och en Countryman Hybrid)
Som Grelle sa. Varför ?
Det är inte speciellt vanligt att juristbyråer eller advokatbyråer säljer bilar.

Dessutom så visar alla uppgifter om "Juristbyrån Taxera" till bolaget Mml i Nacka AB som enligt tillgänglig info inte är världens bästa bolag. Ganska vältömt under senaste åren.
Och där har man också anledningen till att hålla sig borta
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Sålde de bilen till dig i egenskap av företag eller var det en privatperson som sålde den till dig? Var det företaget så har du ju reklamationsrätt, för jag tror det skulle vara svårt för dem att hävda att felen inte fanns när du köpte den och knappast heller att du borde ha upptäckt dem.
Go
44
Golfboll
Bilen såldes av privatperson som uppgavs vara klient till juristfirman. Vid kontroll efteråt så visade det sig att juristen och privatpersonen (säljaren) har ett bolag ihop som skall "bedriva juridisk uppdragsverksamhet, personaluthyrning samt hande3l och förmedling av fordon..."
Så här har man blivit lurad så det förslår...
Go
44
Golfboll
Observera att bilen som RhinoThue skrev om den 16 oktober fortfarande är kvar nu med införande datum November 16. Se Länk
ni
520
niklas100
520d 2008
Har du fått någon rapport från verkstaden ??
Go
44
Golfboll
Jag hoppas på att få bilen kommande vecka och då kommer full rapport. Det verkar dock som om de fått fason på den. Sista delen var att få ordning på det adaptiva lyset. De var tvugna att beställa ett nytt lyshus (eller var det kan heta) och sen ska allt vara ok, hoppas jag. Men som sagt jag återkommer.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Trevligt och höra! Håller tummarna att de fixar allt.

Alpina B8 Länk
st
83
stax
bmw m3
Hur har det gått?

Ny tråd om samma bolag..

Länk

Pratade du med dem någon gång?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.