|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Du köpte den av en "svensk jurist". Inte möjligtvis densamma som säljer den här bilen? Länk Har för mig att jag läst om klämtande varningsklockor kring denna "Juristbyrå" i andra trådar. Bytt från Saab till BMW |
|
| Densamma har sålt en krockad E55 AMG i våras, "all optik uppgraderad till E63, inklusive framspoiler". Undrar varför... USA-import, via baltikum. | |
|
Hej, Det är samma juristbyrå! Passa dig! |
|
|
Om du visste att bilen var från USA,varför köpte du den?eller det visste du kanske inte? var det priset antar jag? |
|
|
Bianca Det var förstås priset och jag tyckte det var spännande med en bil som var lite ovanlig i Sverige. Juristen som heter Teddy ger ett mycket trovärdigt intryck och berättade att han sålde bilen för en klients räkning. Så är inte fallet vid en noggrannare undersökning så visar det sig att han jobbar i samma företag som klenten. Skulle aldrig ha gjort denna affär! |
|
| Usch då...hoppas de löser sig | |
|
Slog det dig aldrig att kolla upp bilen eller företaget innan du slog till ? Redan namnet gör ju att alla världens varningsklockor börjar ringa. |
|
| Vad är det för konstigt med namnet menar du? | |
|
Varför skulle en juristbyrå sälja bilar är mina första tanke, så det gör ju namnet lite konstigt. __________ Mvh Grelle |
|
|
Juristbyråer säljer ofta bilar, båtar mm för klienters räkning så jag tyckte inte att det var nåt konstigt med det. Men du kan ha rätt man kan aldrig vara nog försiktig vilket denna resa har bevisat. |
|
| Hur gick det på verkstadsbesöket ? | |
| Bilen är fortfarande kvar på verkstan. Men det går framåt. Räknar med att hämta bilen inom 2 veckor och kan sedan lämna komplett rapport. | |
|
Som Grelle sa. Varför ? Det är inte speciellt vanligt att juristbyråer eller advokatbyråer säljer bilar. Dessutom så visar alla uppgifter om "Juristbyrån Taxera" till bolaget Mml i Nacka AB som enligt tillgänglig info inte är världens bästa bolag. Ganska vältömt under senaste åren. Och där har man också anledningen till att hålla sig borta |
|
| Sålde de bilen till dig i egenskap av företag eller var det en privatperson som sålde den till dig? Var det företaget så har du ju reklamationsrätt, för jag tror det skulle vara svårt för dem att hävda att felen inte fanns när du köpte den och knappast heller att du borde ha upptäckt dem. | |
|
Bilen såldes av privatperson som uppgavs vara klient till juristfirman. Vid kontroll efteråt så visade det sig att juristen och privatpersonen (säljaren) har ett bolag ihop som skall "bedriva juridisk uppdragsverksamhet, personaluthyrning samt hande3l och förmedling av fordon..." Så här har man blivit lurad så det förslår... |
|
| Observera att bilen som RhinoThue skrev om den 16 oktober fortfarande är kvar nu med införande datum November 16. Se Länk | |
| Har du fått någon rapport från verkstaden ?? | |
|
Jag hoppas på att få bilen kommande vecka och då kommer full rapport. Det verkar dock som om de fått fason på den. Sista delen var att få ordning på det adaptiva lyset. De var tvugna att beställa ett nytt lyshus (eller var det kan heta) och sen ska allt vara ok, hoppas jag. Men som sagt jag återkommer. |
|
|
Trevligt och höra! Håller tummarna att de fixar allt. Alpina B8 Länk |
|
|
Hur har det gått? Ny tråd om samma bolag.. Länk Pratade du med dem någon gång? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.