AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.184

335 coupe 2012- Brutal värdefall?

Sida 3 av 3
Helt perfekt med ett pyttelitet bagage.. Blir riktigt billigt när Du och gumman åker till IKEA, allt Ni får plats med är några förpackningar värmeljus och en varmkorv var i magen! :))

Tror också att +200 kilo är en nackdel, för körglädjen inte minst..
Vit är definitivt inte min drömfärg, det är helt klart. Satsa på en metallicfärg.

Länk

/Anders
Helst vill jag ju ha en svart bil men ska kolla på den gråa också. Har inte tänkt att shoppa med bilen så mycket. Dock gillar jag inte den extra vikten även om jag inte ska köra på bana. Känns lite tråkigt att så fort jag hittar en bra bil så säljs den.
nu när jag ser på datorn på den gråa (kikade innan bara på Iphone) så har den ingen speciellt tilltalande inredning, så jag skulle nog skippa den, men ring gärna firman och fråga om de har någon annan eller kan fixa en hos BMW AG, då det är en av de större BMW åf i Tyskland.

/Anders
Jag håller med dig. Skulle vara underbart om det kom upp svart cab till försäljning till liknande priser.
Den här kanske, fast privat...
Länk

Tack Stockbroke. Jag har mailat säljaren och fick ett konstigt svar tillbaka bara. Dock har jag mailat så många så det kan ha varit svar från en annan säljare. Jag ska kolla med honom. Tack för tipset.
tänk på att det kräver mera kunskap av dig om du skall köpa av privat säljare samt tänk på ofta avsaknad av garanti, jag avråder.

/Anders
Självklart är det bättre att handla på en firma om priset är ungefär lika, men att avråda???
När jag köpte och importerade en bil var det inga problem över huvud taget. Åkte gemensamt till zulassungsstelle och fixade om skyltar o försäkring.
Den bil jag länkade till hade fabriksgaranti så det borde vara ett ganska ofarligt köp tycker jag. Bilen skall ju enligt säljaren vara i nyskick enligt annonstexten..

Jag har en tysk bekant som hjälper mig genom att åka och titta på bilarna. Dock bor han i utkanterna av Dusseldorf så det var en bit till denna cab. Får se om säljaren ens svarar.

Vill helst köpa från firma också men jag håller alla dörrar öppna :-)
Stort tack till er på forumet som hjälper mig.
Tyskarna lär väl också vara utsatta för alla dessa bedragare som kör med sina konstiga upplägg. Tror att en Tysk ser lite varningsflaggor då utländska mail kommer på hans annons.. Tysken är ju av tradition väldigt "svår" på att svara på mail och på Engelska sådana.. Klokast är att ringa, sedan att maila på Tyska efter det att man lyckats etablera kontakt.. har själv använt mig av den metoden att ringa och då fråga om jag kan få svar på mitt mail jag avser att skicka..
Mit freundliches Grüssen aus Schweden..
Sant. Seriösa säljare lär få massa skumma mail från utlänningar, därav skepticismen.
Jag får lite ångest nu, ska jag köra på en coupe ändå eller vänta på en cab. Sommaren börjar ta slut så kanske det blir fler cab till salu. Eller tvärtom. :-)

Vad tycker du om denna copue Stockbroke?
Länk
Seriösa Tyska säljare är lätta att köpa av, jag har köpt fem bilar privat och har fått låna skyltar vid två tillfällen och fått assistans vid zulassung vid de andra tre. Den första av de fem privatköpta hade jag mailkonversation i 1½månad innan jag hämtade den, det var 2005. Så jag skulle inte oroa mig över att köpa privat generellt.

Det viktigaste är att säljaren känns seriös och kan skicka all dokumentation/bilder som man begär, inklusive kopia på fahrzeugbrief.

Stephan
Den är läcker, men... En coupe bör väl vara billigare än en cab med tanke på nypriset..
Riktigt svårt val mellan cab o coupe förstår jag! 200 kg och litet bagageutrymme.. Bättre andrahandsvärde och juni, juli o augusti är väl fördelarna.. En normal sommar vill säga..
Jag råder Dig att åka till en stor Bmw-handlare och provköra.. Kanske svårt att hitta 2 335 cab o coupe, men det viktiga är väl att känna lite på nack o fördelar med respektive modell..
Med vänlig hälsning,

Den här är hyfsat prissatt?

Länk
med avråda från privatköp menade jag att TS verkar lite ovan vid import samt kanske inte så väldigt hemma på tyska, varför det då ofta kan vara svårare att köpa privat i Tyskland.

Den senast länkade saknar M-sport som jag tycker är ett "måste" på en 335. Därför är den "bra prissatt" = svårare att sälja.

/Anders
Anders, står det inte att den har M-sport paket? Eller är jag bara snurrig?

BMW 335i Cabrio Leder M Sportpaket Navi Klimaautom.
M Aerodynamikpaket, M Sportpaket, Sportfahrwerk, Sportpaket
Sorry kollade fel länk

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.