|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
@Agony2007: Av nyfikenet, får du på garanti/goodwill, eller får du betala något för det? Hade in min precis innan 6år-gränsen och byte dörr, och frågade om 12års-garantin. Och den fick jag uppfattning var klart mer begränsad - det skulle handla om genomrostad inifrån etc. Men dörren fick jag bytt utan egen kostnad. Tack. |
|
|
Den E46 320 -03 jag ägde hade fått två dörrar (vänster fram+bak) utbytta 2006 för rost i falsarna. I samband med att jag köpte bilen 2007 byttes bagageluckan som börjat rosta. 2008 byttes motorhuven p.g.a. rost. Våren 2010 hade motorhuven som byttes(!) 2008 börjat rosta. Samtidigt hade det börja komma rost på båda framskärmarna, i framkanten där skärmen möter stötfångaren. På hösten noterade jag att det börjat komma rost på höger framdörr i falsen. Ledsen och besviken sålde jag min kära BMW december 2010. Tänkte köpa en E9x, men blev avskräckt när det började pratas om rost i dörrfalsarna/baklucka på dem med. Speciellt när polaren fick nya framdörrar på sin -06:a p.g.a. detta. Nu kör jag Ford och den rostar den med, men det är ju en Ford, så det är OK. Eloge till BMW iaf som under garantiperioden utan snack bytte rostiga karossdelar. /Johan |
|
| Vore kul med statistik ifrån bmw på hur många e46 som varit inne för att fixa rost. | |
|
Hej! På min -05:a (uttagen sent -04) fick jag omlackat höger bakskärm i våras. Det var några små bubblor på kanten mot stötfångaren och inte alls någon genomrost. Så jag tolkar det som ett goodwill åtagande även efter 6 års gränsen. Anders |
|
|
Anders .B Du har 12 år,och inte 6 år.....din är en 2004 |
|
| Bianca, det gäller rostskyddsgarantin. Goodwill för mindre bubblor är något annat. | |
|
@Nip, 12årsgarantin täcker, han som fota rosten sa att BMW är generösa i dessa garantiärenden. Men han menade på att garantin gäller bara när det är genomrostat igentligen, och detta är en slags godwill från BMW´s sida. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.