AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.926

Kan ni snälla tycka till "igen" om en 735 från 98

Sida 1 av 2
St
55
Stew
Audi A6 Avant -07 2.0 TFSI ProLine+Sport och letar efter en värdig BMW 5- eller 7-serie.
Fick bra respons i en annan tråd om en beg bil. Den känns dock sådär pga av 4 nedslag.

Den här känns mer intressant mest pga den gått igenom besiktning.
Länk

Den har tygklädsel o annat mindre kul. Har via bmw.com sökt upp chassinr men kunde inte där se nåt speciellt kul.

4 ägare i Sverige. Verkar vara i ok skick, vad vet jag. Trevlig ägare vilket betyder mycket för mig.

Avställd men besiktigad utan problem.

Är tillvalen tråkiga/få på denna ni som vet?

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Inte för att vara sån men kunde du inte fortsatt i samma tråd ?

Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
E38 med tygklädsel går ju bara inte, ser så otroligt fattigt ut i den karossen.
St
55
Stew
Audi A6 Avant -07 2.0 TFSI ProLine+Sport och letar efter en värdig BMW 5- eller 7-serie.
Övervägde det men nackdelarna var fler än fördelarna. Rubrik, de som redan gett bra tips som kanske inte skulle titta igen mm.

Skulle verkligen uppskatta synpunkter på objektet.
Tygklädsel???

Och elstyrda konturstolar i skinn i den andra?

Svårt val?

Jag tycker bilarna verkar vara hyfsat likvärda i övrigt, men tycker alltså den andra verkar mycket, mycket trevligare.
St
55
Stew
Tack

Ja, den andra är ju roligare men 2år äldre, ett par tusen fler mil, 6fler ägare på 10år varav avställd 6 av dessa och sen det där med 4 nedslag på besktning om CO-halt och lambda.

Samma pris för dom båda.

Men håller med, tyget och stolen i denna och ingen PDC känns mindre kul.
St
55
Stew
Lasse SL - den här måste väl då vara bättre än den andra med nedslag på CO
Länk
Omöjligt att säga, men annonsen är så illa skriven att man tappar förtroendet. "Keyless go" ???

Ta den första bilen (den med nedslagen) till Geschwind Auto Motor på Saldovägen i Veddesta industriområde (också i Järfälla) och och be dem om ett utlåtande.

Om det inte är dyrt artt fixa så skulle jag föredra den av det jag sett "på pappret", men man måste ha sett dem i verkligheten.

Är det dyrt att fixa så kan man kolla vidare, men den med "jätte fin färg" och "ingen röst Drivning" går ju bort för mig i varje fall. Men jag kanske har fel - åk och kolla på bilarna.

När bilarna är så billiga kan man inte förvänta sig för mycket. Leta efter vibrationer, instabil gång, rost, läckande servoslang. Gröna bilar ska vara lite billigare än andra, eftersom de flesta vill ha en silver, svart eller blå.
St
55
Stew
Heter det inte "Keyless go" då?
Däremot "ingen röst deivning" är väl lite klurigare.
Den är dock svensksåld och få ägare till skillnad från de övriga.

Jo, jag vet att det kommer bli bil med skavanker i denna prisklass.

Försöker hitta det finaste av de ruttna äpplena kan man säga.

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Dynamic Drive?
St
55
Stew
Kane-
Länk
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Fanns änns E38 med keyless go och dynamic drive?!
St
55
Stew
Ser ut så--Control unit, Dynamic Drive #37146786139 for BMW 7 Series (E23,E32,E38,E65, E66,F01,F02)

Keyless Go verkar också funnits sen 96 som tillval men kanske kallats comfort access till bmw och keyless go till mb.
E38 med tyg skönt men osäljbart. Bjud halva priset och räkna att du ej får igen pengarna, däremot en överlägset skön och billig bruksbil./ Carpe diem!

mrMPOWER
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Nej en E38 hade väl knappast den tekniken, ännu mindre 80-tals E23 och E32 som artikelnumret ovan hänvisar till också. EDC-dämparna var nog det mest avancerade man kunde få i chassiväg till E38.

Det där kom väl på E65/E60?
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Det där måste va något annat, dynamic drive är jag rätt säker på kom till E65 2002. Och keyless go finns väl knappt till E65?
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Keyless fanns INTE till E38an tyvärr. Nyckellöst system kom som världsnyhet på andra årsmodellen (2000) av MB S-klass W220, vet ej när E65an fick det.

Dynamic Drive fanns inte heller till E38, utan kom tidigare sagts till E65.
Jo, det heter keyless go hos Mercedes, men som flera andra påpekat så har det och dynamic drive aldrig funnits i E38 - inte vad jag vet i varje fall.

Det var det jag menade med att annonsen gav ett oseriöst, lögnaktigt intryck.

Svensksåld ser jag personligen som en nackdel, dels eftersom den då rullat i saltlaken här uppe i nordpolen, men också för att många svenska bilar är snikutrustade och snålservade till skillnad från tyska bilar. Inte alltid, men ofta.

Så lyder i varja fall mina genom erfarenhet förvärvade fördomar! :)
Dock är den snygg, ser fin ut på bilderna. Fina hjul i 17 eller 18 tum gissar jag. Kristallbakljus och inga synliga pipor bak = snyggt tycker jag.

Den har heller inte automatiskt avbländande backspeglar - vilket jag uppfattar som en stor fördel. De krånglar ofta och är otroligt dyra att ersätta glasen till.
Jag ser nu att det står 18-tumshjul i annonsen.

Det står ju att den "har all extra utrustning", men den verkar inte ha dubbelglas att döma av reflektionen i sidorutorna. Och inga gardiner är synliga i bakdörrarna, men de kan ju vara nerfällda?

Dubbelglas ger lite tystare kupe och isolerar lite mot värme (den onsdag om året som det är varmt här i sverige! ;)

Finns telefon / navi ? Även om man sällan använder telefonen så ger den en rätt mysig känsla i kupen med sin belysning. Samma med Navin, även om den faktiskt är användbar - bara man har nya kartskivor.

Småsaker. Men när man ändå får så otroligt mycket bil för pengarna så tycker jag det lyfter upplevelsen inuti bilen, känslan av lyx (gammal sådan) :)
(många inlägg blir det, vore bra med en redigeringsfunktion)

Telefon finns, antenn finns ju i varje fall.

Finns Xenon? Nästan alla E38 har Xenon, men det finns en del som saknar. Det ger så överlägset bra ljus.

Är dimljusen hela eller spruckna? Original kostar ganska mycket, men det finns alternativ på ebay.de.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.