AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.080

Vilken BMW för 165-210 000?

Sida 2 av 2
Karl-Hilding
Ja ibland när man måste köra en del småärende, lördagar i stan, hämta bekanta/släktingar vid flygplatser som har tre koffertar av största modellen och det bara går in två i bagaget och de säger: "jag slänger in den ena i baksätet" och dragkedjer, lås etc river i skinnet då önskar jag att jag hade något tråkigt och billigt typ Volvo 855.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
4330:- i skatt på en 535d Touring och 0.7-0.8L/mil lite beroende på vad man räknar "Blandad körning" som, kanske upp mot eller över 0.9L/mil med inslag av storstadskörning.
Vår bils snitt ligger dock för tillfället något över 0.7L/mil med glad högerfot, breda (sommar)däck och mycket landsväg i högre varierande farter blandad med lite kortkörningar i stadsmiljö.

Kanske ingen snåljåp, men ok för en sådan bil. Jag upplever dock att däcken gör mycket för förbrukningen, det skiljer nästan en deciliter per mil mellan 225 breda vinterdäck runt om och 245/255 breda sommardäck fram/bak det är värt att tänka på!

Jag upplever dock inte att de mindre sexorna dricker mycket mindre under samma förhållanden, och att 520d dricker nästan lika mycket som en 525d. Visst även några centiliter per mil blir pengar i slutändan men jag kör hellre en 535d på 17"-hjul än en 520d med M-paket och bredare däck om vi säger som så...

//Bjersér
Mi
338
MikaelE60
730dA -09
andreas_lofgren: Kan bara hålla med! Kan inte förstå hur en del lyckas rasera en bil för flera hundratusen på ett par år. Total brist på respekt för dyra prylar/pengar i allmänhet? Riktigt kul att se att fler verkar bry sig och sköta sin bil! Keep it up!
mu
42
museo12
523 Touring-00
Skoda Superb 1,8t 11
Tack för alla svar och för de erbjudande om köp jag fått! Just nu blir det inte köp, för jag måste först sälja den opersonliga Skodan. Men, när det blir så är jag ute efter en rikt utrustad 530dA, kombi.
mu
42
museo12
523 Touring-00
Skoda Superb 1,8t 11
Tack för alla svar och för de erbjudande om köp jag fått! Just nu blir det inte köp, för jag måste först sälja den opersonliga Skodan. Men, när det blir så är jag ute efter en rikt utrustad 530dA, kombi.
mu
42
museo12
523 Touring-00
Skoda Superb 1,8t 11
mu
42
museo12
523 Touring-00
Skoda Superb 1,8t 11
Hm, någon moderator får gärna ta bort trippelposterna...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.