|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det inte dags att följa med IT-utvecklingen snart här på AP. Har ägt ett flertal bilarmärken genom åren och varit medlem i diverse bilforum. Många år här på AP. På de flesta forum har de en trevlig vänlig attityd mot varann, har en bättre och modernare hemsida/forum samt att reglerna efterföljs kollas av moderatorer som är aktiva. Finner att det inte längre är så på detta forum. Visst finns det hur många bra saker att säga om hemsidan men ärligt talat är det det inte dags att gå vidare innan man blir en dinosurie. Dags för ett `facelift´ för autopower. | |
|
Visst vore det önskvärt men det lär inte hända på ett bra tag. Känns som engagemanget försvunnit härifrån. AP är inte längre vad det en gång var. Gissar att tiden är ett problem. Liknande trådar som denna har kommit under flera år så... Men om saker är på gång med sidan så hoppas jag de träder fram och berättar. Hemlighetsmakeri hör till det förgångna. ///BMW - Was sonst! |
|
| I dagsläget är jag mest bekymrad över risken att sidan skulle stängas, pga ingen som hostar den/betalar kostnaden. Det vore riktigt illa. | |
|
Du behöver nog inte vara orolig. Den här sidan genererar en hel del pengar till ägaren så det vore korkat att lägga ner den. Länk ------- //Lövet |
|
| Med ökande vinstmarginal, kan man ju ställa sig frågan om det inte vore läge att peta in lite pengar på en uppfräschning. Men om man sätter sig själv in i ägarsitsen, varför då? Det tuffar ju på bara bättre och bättre ;) Tror att antalet medlemmar och ett väletablerat forum står sig starkt mot tänkbar konkurrens. | |
| Enda jag saknar som man sagt några ggr förut..en EDIT funktion för oss lite lätt korkade människor med dåligt minne:) Nu tänker jag på mig, men nästan alla inlägg jag skriver så glömmer man nånting vilket resulterar i att man skriver 1 inlägg till! Tänk om man kunde editera inlägget istället för att skriva 1 till vad bra de hade varit! Gissar att de kräver en större operation av forumet, annars hade nog ägarna fixat detta! En insamling kanske skulle vara på sin plats för de kostar nog en del att bygga om sidan! Jag hade lätt kunnat tänka mig att skänka nån hundring för ombyggnation med tanke på hur mycke detta forum hjälp mig! Och alla kunniga forum rävar som finns inom många olika kategorier! | |
|
Tyvärr är den tekniska grunden antagligen väldigt svårjobbad. Redan för 4 år sedan lovade Tommie att en editfunktion var "på G". Insamling ska väl inte behövas, räcker det inte med de 150.000kr som sajten genererade förra året i vinst? ;) (Obs, jag har inget emot att sajten genererar pengar, tvärtom, men ibland känns det som att utvecklingen går lite långsammare än vad som egentligen är ok. Nåt annat som jag inte gillar är att trådar som diskuterar den här typen av frågor ofta blir raderade av oklar orsak) ------- //Lövet |
|
|
Som t.ex. denna tråd: Länk (pda versionen lever ännu....). PS. Anders-72, fikat! ;-) mvh/ Anders |
|
|
Det kanske också är så att grundarna numera har lite annan livssituation, intresse etc och inte kan/vill lägga så mycket energi på sajten. Bästa receptet brukar vara att stoppa in en (webbprogrammeringskunnig) entusiast som fixar biffen. Röd ska den vara. Mmm. |
|
|
Visst är forumet enkelt, det jag som alla andra saknar främst är editfunktionen. Skulle även behövas några moderatorer, dessa brukar ju jobba ideellt dessutom. Nej, det är synd att ingen jävel verkar bry sig. |
|
|
@andreas_lofgren Tack för länken. 42% vinstmarginal är en riktig dröm för de flesta företagare. Inget fel i det, tvärtom. Men om ett företag slutar att utvecklas så är det ganska lätt att förutse framtiden. |
|
|
Man kanske ska vara lite försiktig med att önska för mycket förändringar på forumet. Dagens industris Börssnack var också gammalmodigt och folk klagade på att det borde uppdateras. Sen blev det katastrof när man lanserade nya versionen och det blev helt oanvändbart. Folk flyr och letar efter något alternativ som funkar bättre, volymen på antal inlägg måste gått ner med 90% sen ombyggnaden! Länk Men en edit-funktion skulle ju sitta fint här på Autopower ;-) |
|
|
En Editfunktion räcker långt. Citatfunktion vill jag inte ha. Folk kan inte använda det utan citerar hela inlägg helt i onödan. ------- //Lövet |
|
| Editfunktion+kunna radera egna inlägg. | |
| Ja forumet är verkligen stenålder tyvärr. Det har sin charm men en uppfräschning skulle inte skada. Som webutvecklare ser man väldigt enkelt bristerna. | |
|
Detta har diskuterats ett antal gånger innan och har ännu inte gett någonting. Om jag inte minns fel så var det pågång en edit-funktion, eller iaf tankar på att utveckla en, men har inte hänt någonting ännu. Tycker de är lite dålig respons ifrån moderator/ägare i detta, borde kunna vara mer aktiv i denna typ av trådar för att kunna diskutera uppdateringar, ta död på vissa önskemål etc så det slipper bli en massa diskussion om detta. Sen förstår man ju om man inte vill diskutera vissa saker, eller lova nåt mm...men tycker man kan vara aktiv och diskutera för det. |
|
|
Jag är ju gammal (30+) och använder nog bara detta forum. Men jag har aldrig kännt att jag saknar någon funktion. |
|
![]() 13.394 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Har hängt en hel del här på forumet (och även på många andra) men jag anser inte att ett glassigare interface är det mest kritiska utan jag har följande punkter jag anser som mer kritiska. => Sökning <= Har inte en förbättring skett här!?! Förut så fick man ofta ASP errors när man gjorde lite mer avancerade sökningar, men nu verkar det fungera mycket bättre! => Bilder <= Det skulle höja forumets värde om det fanns möjlighet att ladda upp bilder till forumet. Idag så laddas bilder upp på olika bildwebsites, vilket resulterar i att några månader senare så har man tråd efter tråd med trasiga bildlänkar och hela trådens värde kan försvinna. Vet inte hur många gånger jag sett antingen icke-fungerande länkar eller bilderna spärrade pga bandwidth exceeded till CrapBucket konton (mer vanligt på diverse amerikanska forum dock). => Uppföljning <= Om någon kunde komma på lite incitament för att öka andelen trådar som följs upp skulle det vara helt underbart! Jag anser att ett forums värde höjs i takt med andelen trådar som följs upp. Annars kommer det att bara bli en enkelriktad frågelåda och då kan man lika gärna passa på att plocka bort sökfunktionen också eftersom det inte finns något kunskapsvärde att söka efter. Och finns det inget kunskapsvärde så är det första spiken i kistan för ett forum. De mest skrämmande exempel jag sett är i inlägg i stilen "Löste problemet, tråden kan raderas". => Editering <= Inget direkt kritiskt, jag rekommenderar däremot användare att gärna läs igenom det du skrivit innan du trycker på knappen. Då hittar du stavfel men framförallt hittar man knäppa meningskonstruktioner och helt oförståeliga meningar. Detta fångar inte upp allt men det brukar fånga de största grodorna iallafall. |
|
Ang uppladdning så är det väl ganska ovanligt att man gör det till själva forumet? Åtminstone på de forum jag hänger brukar det vara inbäddade foton bara. Dvs, crapbucketproblemet återstår. ------- //Lövet |
|
![]() 13.394 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Stämmer, de flesta forum har inte möjlighet till detta, gissningsvis borde väl driftskostnaden gå upp något om man öppnar upp en sådan möjlighet. Fast några jag vet har detta är rejsa.nu och fotosidan.se. |
|
Det finns lite att önska, edit-funktion till exempel, ibland kan man behöva komplettera eller förtydliga sitt inlägg. Sökfunktionen är heller inte helt hundra, man kan till exempel inte söka på siffror eller nummer i kombination med ett ord, om man söker på gnista AND 325 borde denna tråden Länk komma upp (och garanterat flera till) men istället får man bara "Sökningen gav inga träffar". Jag saknar att kunna söka enbart i rubriker. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.