|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag håller för närvarande på att leta 335i coupé, och jag tänkte höra vad som är rimligt pris att ge för en bil med mina specifikationer. Det är nämligen ganska svårt att få en bra bild på Blocket då jag tycker att spridningen pris är ganska stor och utbudet ganska litet. Har följande krav: Otrimmad Helst max ~5.000-5.500mil Automat M-sportpaket Xenon (standard?) Skinnklädsel Sedan får bilen gärna ha (dock ej deal breaker): Vara svensksåld Taklucka Navigation Årsmodell är inte viktigt (lär bli 07-08 oavsett). Om ni kan ge ett ungefärligt riktpris så vore jag tacksam, för om man läser gamla trådar här på AP så känns det som att det var ungefär samma priser på dessa bilar för 1-2 år sedan som det är idag... | |
| Med dina kriterier enligt ovan anser jag 215'-230' som rimligt slutpris. | |
|
Den bilen lär inte bli helt lätt att hitta.. Ska du ha en välvårdad svensksåld så få du nog räkna med 260-280 000kr, gissar jag.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Oj, det var lite olika bud där. :-) Simon76: Av vilken anledning blir den svår att hitta? |
|
| Det kom ut en idag på Blocket som nästan uppfyller mina krav, har dock gått strax över 6.000mil och de begär 309.000kr, vilket jag tycker är lite väl mycket i ärlighetens namn. | |
|
Jag menar att den blir svår att hitta till vettigt pris. Finns ju inte jättemånga -07/08 lågmilare med M-paket till salu. Ska den sen dessutom vara svensksåld(helst) och inte trimmad så sjunker ju utbudet ännu mer. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Ja, helt lätt blir det kanske inte. Svensksåld kan jag dock tumma på om bilen har riktigt bra historik (köpt hos auktoriserad handlare i tyskland etc). Har en stor andel av alla 335i varit trimmade? Går det att kontrollera om de varit det eller inte? |
|
|
Nu gissar jag bara.. Men det är nog ganska många som har varit trimmade, och det är nästan omöjligt att kontrollera efteråt. När du har köpt din så borde du också trimma den ;) 335:an är extremt trimvänlig, det blir en helt annan bil för bara några tusenlappar. Vi har ju en ganska gedigen tråd om ämnet här på forumet.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Tror det är lättare att hitta en sådan bil på våren, nu har de flesta entusiastbilarna redan bytt ägare. BMW har ju koll på vilka trimmade bilar som dom meckat med men vet inte om det är nått dom lämnar ut, känns tveksamt. Tror också att du får lägga minst 250k för en med så låga mil. Varför inte kolla Tyskland? |
|
|
Jo, 250.000kr har jag mer eller mindre räknat med. Jag har kollat lite i Tyskland, men som egenföretagare så har jag väldigt begränsat med tid för att göra en sådan affär. Att anlita en importör som gör jobbet åt mig ser jag inte som ett alternativ i och med att jag måste provköra bilen innan jag köper. Det finns alldeles för många potentiella irritationsmoment på bilar för att man ska våga köpa "grisen i säcken". :-) Ja, det är nog svårt att veta om en bil varit trimmad eller ej. Fördelen är ju om bilen står hos en firma. Då kan man ju alltid kontakta föregående ägare och få ett ärligt svar. |
|
| Skulle nog inte räkna med ett ärligt svar från tidigare ägare i den frågan. Men kolla med dem är ju aldrig fel... Också mer och mer sugen på en 335i, verkar vara grymma vagnar...:)! | |
|
finns ju en 2011 på Blocket för begärda 360 tkr vill jag minnas, låter som ett bättre köp än en bil som är 5 år äldre för 250 tkr i mina ögon. /Anders |
|
|
finns en 335i m-teknik på blocket som rullat 6500mil. men ej automat. Länk |
|
| Ja, men den 335:an är import från baltikum. Även om den skulle ha okej historik så lär den bli svårsåld i framtiden. | |
|
Ja, det skulle vara kul att se historiken på den bilen. Kommer den från baltikum så skulle jag inte ens ge 150k för den. ------- Min bil suger inte... |
|
| hur vet man att bilen är från baltikum då? | |
| Trafficingpaket istället för rökarpaket, bärplockare i baksätet, det medföljer 16 st. backspegelglas "i reserv" och den har en geigermätare istället för oljetemp... | |
|
Hehe.. skämt å sido.. Nä, man frågar helt enkelt säljaren, svårare än så är det inte ;) |
|
|
Titta bara på nyansskillanderna på dem olika delarna. |
|
|
Är det bakstötfångaren du tänker på? Jag brukar ha rätt lätt att se nyansskillnader men det var det enda jag reagerade på. ------- //Lövet |
|
|
stötfångaren fram, m3 sidokjolarna och stötfångarenbak. Kanske även huven. Tror ej det sitter m-paket från början på denna bil. Vad är det för växelspak som sitter på? Vad jag kan se så har inte bilen någon stolsvärme. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.